ساعت کار اورژانس دانش آموزی اعلام شد

به گزارش مجله گرگانلند، تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خط تلفنی 1570 (اورژانس اجتماعی دانش آموزی) فعلا 12 ساعت در طول شبانه روز(از ساعت 8 صبح تا 8 شب) فعالیت می نماید گفت اکنون 32 مرکز و به عبارتی در هراستان یک مرکز اورژانس دانش آموزی وجود دارد.

ساعت کار اورژانس دانش آموزی اعلام شد

به گزارش ایسنا، مسعود شکوهی درباره آخرین فرایند فعالیت اورژانس اجتماعی دانش آموزی شرح داد و گفت: از مدتی پیش، خط ملی نماد یا همان 1570 در همه استانها شروع به کار نموده است.

وی اضافه کرد: آموزش به نیروهای تخصصی این بخش داده شده و اکنون در حال ارائه خدمت به دانش آموزان، اولیاء و همکارانمان هستند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خط تلفنی 1570 فعلا 12 ساعت در طول شبانه روز، از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعالیت می نماید گفت: اکنون 32 مرکز و به عبارتی در هراستان یک مرکز اورژانس دانش آموزی داریم. فعلا بنای ما این است که همین مراکز فعالیت نمایند تا پس از آنالیز های تکمیلی به مرور خدمات دیگری را نیز به لیست فعالیت آنها بیفزاییم.

شکوهی با اشاره به فعالیت سامانه پایش آسیب های اجتماعی نیز گفت: حدود 62 هزار مدرسه ما تحت پوشش این سامانه قرار دارند. مدیران مدارس به ما برای تکمیل سامانه کمک می نمایند؛ اطلاعات لازم جمع آوری شده و نقشه خطرپذیری مدرسه، منطقه و استان آماده می گردد که بر اساس آن وارد برنامه ریزی و اقدام می شویم.

وی درباره شرایط مشاوران در مدارس نیز گفت: در حال حاضر 12 هزار و 900 مشاور در مدارس داریم. بر اساس سندجامع نظام ارهنمایی و مشاوره که اخیرا به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و با امضای وزیر آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شد، شاخص نیروی انسانی مشاور برای مدارس و مراکز تغییر نموده است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: قبلا شاخص تخصیص مشاور یک ساعت به ازای هر 15 دانش آموز بود که بر اساس نظام جامع هدایت و مشاوره، یک ساعت به ازای هر 12 دانش آموز شده است. بعلاوه تا کنون برای مقطع متوسطه اول الزام به حضور مشاور داشتیم که از این پس برای دو مقطع ابتدایی و متوسطه دوم نیز نیروهای مشاور را خواهیم داشت.

شکوهی اضافه کرد: کوشش می گردد در مرحله اول از نیروهای موجود به صورت حق التدریس استفاده گردد و در آینده نیز با کسب مجوزهای استخدام، مشاور جذب کنیم. هنوز سهمیه مشاوران در آزمون استخدامی سال جاری قطعی نشده است ولی در مجموع در بازه زمانی پنج ساله اخیر حدود 15 هزار مربی و مشاور استخدام نموده ایم ولی کماکان 40 هزار نیروی نو بر اساس شاخص نو سندنظام جامع کمبود داریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1553

به "ساعت کار اورژانس دانش آموزی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت کار اورژانس دانش آموزی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید