خلوصی آکار از مکرون انتقاد کرد

به گزارش مجله گرگانلند، وزیر دفاع ترکیه ضمن انتقاد از رئیس جمهوری فرانسه اعلام نمود: ماکرون اهانت به پیامبر اسلام را آزادی بیان می داند اما نمی تواند سوال یک روزنامه نگار بی گناه را تحمل کند.

خلوصی آکار از مکرون انتقاد کرد

به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در جریان سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه دفاع ملی در استانبول به شدت سیاست های فرانسه در مدیترانه شرقی را به باد انتقاد گرفت و گفت، فرانسه هیچ ارتباطی به این منطقه ندارد. هیچ مرزی ندارد، هیچ نماینده ای در توافقنامه های منعقد شده ندارد، هیچ صلاحیتی برای نمایندگی ناتو یا اتحادیه اروپا ندارد.

وی اضافه کرد، فرانسه از مسافت هزاران کیلومتری آمده تا در خصوص اصول و مسائل مختلف حرف بزند. این کشور به بهانه کاهش تنش تجهیزات نظامی خود را به منطقه آورده و در رزمایش های مختلف شرکت نموده است. در حالی که کاملا برعکس است و تنش را بیشتر می نماید. فرانسوی ها می دانند که کارشان غلط است. اظهارات آنها، زبان و ادبیات و مواضعشان درست نبوده و در خدمت تبادل نظر و صلح نیست.

آکار گفت، فرانسه گمان می نماید نه تنها در مدیترانه شرقی می تواند هر کاری که می خواهد انجام دهد بلکه از عراق هم اظهار نظر می نماید.

وی هشدار داد و گفت، این مسائل در راستای صلح و تبادل نظر نیست و با روح ناتو همخوانی ندارد بلکه اقدامات احساسی است و نتیجه ای ندارد.

آکار خواهان تفکر در خصوص سیاست دو روی فرانسه و رئیس جمهورش شد و گفت، ماکرون قبلا ناتو را مرده بالینی توصیف کرد و بعد هم پشت ناتو و اتحادیه اروپا قایم شد.

وزیر دفاع ترکیه گفت، ماکرون اهانت به پیامبر اسلام را آزادی بیان می داند اما نمی تواند سوال یک روزنامه نگار بی گناه را برتابد. این سیاست دو رو و نفاق است و باید همه آن را ببینند.

پیش از این ماکرون خبرنگار روزنامه لوفیگارو را به دلیل انتشار مقاله ای در خصوص دیدارش با نماینده حزب الله سرزنش کرد و آن را اقدامی، غیرمسئولانه دانست.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو که قبلاً علیه پیامبر بزرگ الشأن اسلام (ص) دست به هتاکی زده بود، بار دیگر با انتشار کاریکاتوری روی جلد خود به رسول گرامی اسلام (ص) اهانت نموده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 705

به "خلوصی آکار از مکرون انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلوصی آکار از مکرون انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید