پاتراس در یک نگاه

به گزارش مجله گرگانلند، پاتراس سومین شهر بزرگ یونان است و از مقاصد ارزشمند گردشگری در کشور به شمار می رود. کلیسای آگیوس آندریاس، قلعه پاتراس و تئاتر باستانی اودیوم از دیدنی های پاتراس محسوب می شوند.

پاتراس در یک نگاه

پاتراس (Patras) مرکز استان یونان غربی در کشور یونان، قاره اروپا است. این شهر که در شمال شبه جزیره پلوپونز و در فاصله 215 کیلومتری غرب آتن واقع شده است، سومین شهر بزرگ یونان به شمار می رود.

جمعیت شهر پاتراس بیش از 260 هزار نفر و مساحت آن حدود 738 کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان این شهر را مسیحیان ارتدوکس و کاتولیک ها تشکیل می دهند. زبان رسمی پاتراس، یونانی است.

پاتراس در کنار دیگر شهرهای کشور یونان، تحت حکومت مرکزی اداره میگردد. حکومت مرکزی از نوع جمهوری است. در راس دولت نخست وزیر واقع شده است که به همراه دیگر وزیران، هیئت وزرا را شامل میشوند و رئیس جمهور نیز که به وسیله نمایندگان مجلس انتخاب می گردد، در راس حکومت قرار میگیرد.

هرچند پارتراس یکی از اولین شهرهایی بود که در سال 1821، انقلاب یونان از آن شروع شد؛ اما نیروهای عثمانی آن را تا سال 1828 و سررسیدن نیروهای اعزامی فرانسه، در محاصره داشتند. بعد از این جنگ، پاتراس کاملا از بین رفت و شهر نوی به جای آن بنا شد. شهر نو پاتراس با سرعت زیادی رشد کرد و در اواخر قرن نوزده، دومین شهر بزرگ یونان لقب گرفت. با جنگ جهانی اول رشد پاتراس متوقف شد و در جنگ جهانی دوم، این شهر یکی از اهداف اصلی حمله های هوایی ارتش ایتالیا بود. پاتراس در سال 2006، عنوان مرکز فرهنگی اروپا را از آن خود کرد.

آب و هوای پاتراس مدیترانه ای به شمار می رود؛ تابستان هایی خشک و داغ و زمستان هایی معتدل و نمناک دارد. میانه دمای هوا در طول سال از 12.5 تا 22.3 درجه سانتی گراد تغییر می نماید و میانگین بارش سالانه 662 میلی متر بر آورد شده است.

فرودگاه آراکسوس در فاصله 45 کیلومتری از شهر واقع شده است و در آن پروازهایی فصلی از/ به ایروان، مسکو، بروکسل، وین، مونیخ و بعضی مقاصد دیگر برقرار است. با استفاده فری ها می توان به بعضی شهرهای ایتالیا مانند باری و ونیز دسترسی داشت. خط آهن نیز این شهر را به آتن، پیرئاس، کالاماتا و المپیا متصل می نماید. برای جابجایی های درون شهری اتوبوس های عمومی و تاکسی ها خدمات خوبی ارائه می دهند.

زیتون، روغن زیتون، شیرینی های محلی، سفالی جات و محصولات چرمی از سوغاتی های پاتراس به شمار می فرایند.

از محبوب ترین دیدنی های پاتراس می توان کلیسای آگیوس آندریاس (Agios Andreas Church)، موزه باستان شناسی پاتراس (Archaeological Museum of Patras) و قلعه پاتراس (Patras Castle) را نام برد.

دیگر دیدنی های پاتراس شامل تئاتر باستانی اودیوم پاتراس (Patras Ancient Odeum) و موزه علم و تکنولوژی (Museum of Science and Technology) است. بعلاوه پاتراس به کارناوال هایی معروفیت دارد که در فصل زمستان برگزار می شوند.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / en.wikivoyage.org / en.wikipedia.org
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1474

به "پاتراس در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاتراس در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید