تور ارزان مجارستان: تاریخچه مترو بوداپست

به گزارش مجله گرگانلند، مترو بوداپست

مترو بوداپست یکی از سیستم های حمل و نقل سریع السیر در مرکز مجارستان، بوداپست است. در حقیقت، این مترو قدیمی ترین سیستم قطار زیر زمینی در اروپاست که به صورت الکترونیکی کار می نماید. مترو بوداپست در رده دوم قدیمی ترین سیستم های ریلی الکتریکی در زیر زمین است. اولین قطار الکتریکی در سال 1890 در جنوب لندن افتتاح شد که اکنون بخشی از مترو لندن است.تاریخچه این مترو بسیار جالب است.

تور ارزان مجارستان: تاریخچه مترو بوداپست

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

مترو لیورپول نیز در سال 1893-1896 ساخته شد ولی تنها بخشی از آن در زیر زمین بود. از این رو می توان گفت که این مترو اولین قطار الکتریکی در اروپا و دومین سیستم حمل و نقل ریلی پس از مترو لندن در دنیا است.اگر شهر پاریس نماد پیشرفت و زیبایی در غرب اروپا باشد، بسیاری از متخصصین بر این باورند که بوداپست مرکز فرهنگی شرق اروپا می باشد. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در خصوص تاریخچه مترو بوداپست به شما عرضه کنیم.

مترو بوداپست و آنالیز تاریخچه آن

بر اساس گزارشات تاریخچه این مترو به سال 1896 بر می گردد. خط 1 مترو بوداپست به وسیله فرانتس جوزف در ماه می سال 1896 افتتاح شد تا دنیا شاهد یکی از زیباترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های زمان خود باشد. در واقع خط 1 مترو بوداپست در این سال افتتاح شد. در ابتدا هدف از ساخت مترو بوداپست انتقال مسافران از مرکز شهر به پارک شهر بدون احتیاج به عبور و مرور به وسیله خیابان آندرشیی بود. بر طبق تاریخچه مترو بوداپست، خیابان آندرشیی که در دهه 1870 میلادی ساخته شده بود، از خیابان های اصلی بوداپست است و آثار تاریخی بسیاری مربوط به جلال و جبروت امپراطوری اتریش-مجارستان در قرن 19 ام را در خود جای داده است.

هنوز هم کاخ ها و قصر های بسیار زیبایی از آن دوره در این خیابان موجود هستند. همچین از دیگر منطقه ها تماشای این خیابان می توان به تالار موسیقی اپرا و مدرسه طراحی هانگری اشاره نمود. شرکت دایت آن هانگری مسئولیت این پروژه را در سال 1870 بر عهده گرفت. در تاریخچه مترو بوداپست آمده است که حفاری های تا سال 1894 ادامه یافت و سپس ساخت ایستگاه های مترو بوداپست به وسیله شرکت آلمانی سیمنز و هالسکه انجام شد. بر اساس تاریخچه موجود، راستا اصلی مترو بوداپست اتصال شمال و جنوب خیابان آندرشیی از میدان ووروسمارتی تا مرکز شهر و پارک شهر بود.

[cn-suggest-posts sts=قلعه بودا در بوداپست stl=https://deltaban.com/attraction/budapest-buddhist-castle/ sbs=بلیط هواپیما sbl=https://deltaban.com/flights/]

تاریخچه

در تاریخچه این مترو آمده است که طول این راستا چیزی در حدود 3.7 کیلومتر بوده است. بر اساس تاریخچه مترو بوداپست، 9 ایستگاه زیر زمینی و 2 ایستگاه در سطح زمین وجود داشت. در روز افتتاحیه مترو بوداپست، واگن های سلطنتی به صورت رژه وار راستا خیابان آندرشیی را پیمودند و شخص شاه مجارستان اولین مسافر این مترو بود. هر واگن قابلیت انتقال 35000 نفر در روز را داشت و مدت زمانی 2 دقیقه به هر ایستگاه می رسید. در دهه های 1980 و 1990 میلادی، خط 1 تحت بازسازی های گسترده ای نهاده شد. از بین 11 ایستگاه موجود در این خط، 8 ایستگاه بر اساس تاریخچه مترو بوداپست و 3 ایستگاه نو می باشند. در بازسازی های اجرا شده، سعی شده تا ظاهر قدیمی و اصلی ایستگاه ها حفظ گردد و تنها به بازسازی بخشی از نقاط پرداخته شده است.

ویژگی هر یک از این ایستگاه های قدیمی این است که همگی محل خاطرات عده زیادی از مردم هستند .معماری این ایستگاه ها نمایشی از معماری قرن 19 ام می باشد.بعلاوه در میدان فرنکداک موزه ای با نام هزاره متروها واقع شده است و گردشگران بسیاری از آن بازدید می نمایند. یکی از مزیت های این خط قدیمی این است که هنوز هم در حال فعالیت است. از این رو می توانید با سوار شدن بر آن علاوه لذت بردن از راستا تاریخی و تماشا حفاری ها و ایستگاه های قرن نوزدهمی این مترو، به بیشتر منطقه ها توریستی شهر بوداپست سفر کنید. زیرا همانطور که اشاره شد این مترو در زیر خیابان آندرشیی واقع شده است و آثار تاریخی به همراه سبک معماری نئوکلاسیک فراوانی در آن واقع شده است.

قدیمی ترین سیستم های حمل و نقل ریلی دنیا

شاید برای شما سوال شده باشد که با وجود شهرهای بزرگی در اروپا همانند پاریس، رم، برلین، مونیخ، میلان، مادرید، وین، آمستردام و غیره چرا باید شهری همانند بوداپست دارای یکی از قدیمی ترین سیستم های حمل و نقل ریلی دنیا باشد. در جواب این سوال باید بگوییم که این شهر به واسطه امپراطوری بزرگی که در آن موقع در اروپا حکمفرما بود، تبدیل به یک شهر بزرگ و پیشرفته شده بود. در واقع توسعه این شهر به گونه ای بود که در سال 1894 دچار مشکل ترافیک شده بودند!! از این رو بر اساس تصمیم گیری های اجرا شده، ساخت ایستگاه های مترو در ابر شهر بوداپست در دستور کار نهاده شد. در حقیقت بوداپست در قرن نوزدهم همتراز یا حتی پیشرفته تر از بسیاری از شهرها و مرکز های بزرگ زمان خود، همانند لندن و پاریس بود.

با بزرگ شدن شهر و توسعه راستا ها، احتیاج به تاسیس خطوط نو در بوداپست حس شد، از این رو در دهه 1950 میلادی عملیات ساخت خط 2 مترو شروع شد، با این حال بخش اول از خط دوم مترو بوداپست تا سال 1970 افتتاح نشد. این خط بخش شرقی (ایستگاه مترو کلتی) به غربی (ایستگاه مترو دیلی) را بهم متصل می کرد.

[cn-suggest-posts sts=کاخ سلطنتی بوداپست stl=https://deltaban.com/attraction/royal-palace-budapest/ sbs=رزرو هتل sbl=https://deltaban.com/hotel-reservation/]

برنامه ریزی تاسیس مترو

برنامه ریزی برای تاسیس خط 3 مترو بوداپست در سال 1963 انجام شد و اینکار در سال 1970 با یاری شرکت ها و متخصصین شوروی سابق شروع شد. بخش اول خط 3 مترو بوداپست، شامل 6 ایستگاه بود و در سال 1976 افتتاح شد. این خط در سال 1980 به همراه 5 ایستگاه اضافی به سمت جنوب امتداد یافت. بعلاوه در سال های 1981، 1984 و 1990 با استفاده از 9 ایستگاه نو به تدریج به سمت شمال نیز گسترده شد. طول خط 3 مترو بوداپست در حدود 16 کیلومتر است و شامل 20 ایستگاه می گردد. بر اساس تاریخچه این مترو ، خط 3 طولانی ترین خط مترو در این شهر است.

خط 4 مترو در سال 2014 به طول 7.3 کیلومتر افتتاح شد. در این خط 10 ایستگاه قرار دارند که از سمت جنوب شرقی به شمال شرقی حرکت می نماید. در واقع از این خط نو برای انتقال مسافر از ایستگاه قطار بوداپست به خط 2 و 3 مترو بوداپست استفاده می گردد.بر اساس سیاست های اتخاذ شده در سازمان ریلی مجارستان، بخش اول خط 5 مترو بوداپست تا سال 2030 افتتاح خواهد شد. از این خط در راستا شمال به جنوب استفاده می گردد و هدفش اتصال ایستگاه هایی است که به هم وصل نشده اند.

جهت بازدید بهترین خدمات خبرنگاران به لینکهای زیر مراجعه نمایید:

  • تور ارمنستان مقرون به صرفه
  • تور گرجستان
منبع: دلتابان
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1394

به "تور ارزان مجارستان: تاریخچه مترو بوداپست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مجارستان: تاریخچه مترو بوداپست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید