پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا در راه است

به گزارش مجله گرگانلند، کتاب مجموعه مقالات پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا به زودی منتشر می شود.

پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا در راه است

ایسنا: کتاب پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا یا Culture in shadow of COVID19 به کوشش علیرضا حسن زاده و مصطفی اسدزاده گردآوری و ویراستاری علمی شده و از طرف پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دی ماه 1400 منتشر می شود. این کتاب 1078 صفحه دارد و مجموعاً 76 مقاله علمی را در برمی گیرد که در همایش بین المللی پیامدهای اجتماعی کرونا بر حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی خلاق ارائه شده است. علاوه بر آن، فصلی از این کتاب به 73 گزارش از پیش نشست های همایش ذکرشده اختصاص می یابد.

مجموعه مقالات پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا علاوه بر فارسی حاوی سه زبان دیگر است؛ تقریباً 680 صفحه از آن به زبانِ فارسی است و مابقی آن به زبان های انگلیسی، فرانسوی و ترکی استانبولی اختصاص دارد. پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ناشرِ نسخه کاغذی این کتاب است و نسخه الکترونیکی آن نیز بهمن ماه همین سال در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

علیرضا حسن زاده، رئیس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و از گردآورندگان این اثر، درباره آن به ایسنا گفت: مخاطبان با در دست داشتن این کتاب، در واقع با دو کتاب روبرو می شوند؛ یک کتابی که مخاطبان آن گروه های زبانی فراتر از فارسی هستند و بخش دیگر، مخاطبان فارسی زبان اند.

او ادامه داد: کتاب پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا با مقدمه ای از ژاله آموزگار و پساگفتاری از سهیلا شهشهانی (استادان دانشگاه های تهران و شهید بهشتی) همراه است و به موضوعاتی مثلِ تأثیرِ کرونا بر میراث فرهنگی، گردشگری، هنرهای سنتی، اقتصاد نشر و فضای مجازی می پردازد.

علیرضا حسن زاده درباره اهمیت این کتاب خاطرنشان کرد: این اثر مجموعه ای از یافته های پژوهشی اندیشمندان ایرانی و غیرایرانی را در بر دارد؛ اندیشمندانی از یونان، فرانسه، ایران، ترکیه، هند و… در این کتاب مقاله دارند که بر ارزش آن می افزاید. مطالب کتاب به قدری به روز است و نگاه تخصصی به همه گیری دارد که در آن حتی به سویه جهش یافته و تازه این بیماری(اُمیکرون) نیز پرداخته شده است. در این مجموعه مقالات کوشش شده تا با تمرکز و تخصیص زمان و تبادل تجربیات میان ملت های مختلف، آگاهی بیشتری نسبت به همه گیری کرونا و استراتژی ها و سیاست گذاری های مقابله با همه گیری در جهانِ معاصر، مورد بحث و ارزیابی قرار بگیرد. همچنین یافته های تازهی در این اثر مطرح شده که در سطح ملی و جهانی آن را ارزشمند می کند و امید می رود که تأثیر خوبی بر روی درک عمیق ترِ مسئله همه گیری و چالش های بشر بگذارد، چراکه نیاز است برای مقابله با همه گیری های احتمالیِ آینده هم اندیشی های لازم را داشته باشیم و راه های مقابله با همه گیری را در جهان معاصر پیدا کنیم و در برابر آن سلامت گروه های اجتماعی را حفظ کنیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1480

به "پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید