خبرنگاران انتصار: ناکامی در تمدید محدودیت های تسلیحاتی پمپئو را به هذیان گویی وادار کرد

به گزارش مجله گرگانلند، تهران-خبرنگاران- استاد علوم سیاسی دانشگاه آلابامای جنوبی گفت: عدم همراهی اروپا با آمریکا در تمدید محدودیت های تسلیحاتی و ناکامی آمریکا در این زمینه پمپئو را به هذیان گویی وادار کرد.

خبرنگاران انتصار: ناکامی در تمدید محدودیت های تسلیحاتی پمپئو را به هذیان گویی وادار کرد

نادر انتصار در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درباره لغو محدودیت های تسلیحاتی ایران براساس قطعنامه 2231 گفت: از نظر قانونی محدودیت های تسلیحاتی که در ضمیمه بی قطعمنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل آمده است و شامل خرید تسلیحات یا فروش تسلیحات از سوی ایران و همچنین محدودیت برای 23 شخصیت حقوقی است، انتها یافته اند ولی بمانند بسیاری موارد دیگر قانون و عملکرد دو پدیده و رویداد مختلف هستند.

آمریکا در تمدید نشدن محدودیت های تسلیحاتی شکست بزرگی خورد

وی با اشاره به کوشش های ترامپ برای نابودی برجام گفت: دولت ترامپ کوشش زیادی کرد محدودیت های تسلیحاتی ایران را تمدید کند ولی با شکست بزرگی در این مورد روبرو شد و حتی نتوانست کشورهای اروپایی را که همیشه دنباله روی آمریکا هستند، قانع کند و این اتفاق مایک پمپئو را به هذیان گویی وادار کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اهمیت لغو محدودیت های تسلیحاتی گفت: هدف اصلی برجام عادی کردن روابط مالی جهان با ایران بود که این کار با خروج آمریکا از برجام، اعمال مجدد تحریم ها و در پیش دریافت سیاست فشار حداکثری از سوی کاخ سفید محقق نشد.

انتصاردرباره واکنش اروپا به لغو محدودیت های تسلیحاتی اعلام کرد: اتحادیه اروپا محدودیت های تسلیحاتی خود را بر علیه ایران دارد که این محدودیت ها حداقل تا چند سال آینده باقی خواهد ماند ولی کشورهای دیگر در صورت تمایل می توانند با ایران همکاری های نظامی برقرار نمایند و به ایران اسلحه بفروشند یا از ایران اسلحه بخرند.

استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آلابامای جنوبی با اشاره به ادعای دولت آمریکا مبنی بر اینکه لغو محدودیت های تسلیحاتی منجر به ناامنی در منطقه می گردد، بیان نمود: آمریکا همیشه خود را ارباب جهان دانسته و هر کشوری که قلدری و یکه تازی آمریکا را به چالش بکشد، تحمل نخواهد کرد.

انتصار ادامه داد: بعضی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلیس هنوز افکار استعماری خود را کنار نگذاشته اند. این کشورها تحمل دیدن هیچ رقیبی را ندارند. این کشورها خود را پلیس امنیت جهان می دانند و با فروش دیوانه وار سلاح های پیشرفته به این کشورها خلیج فارس را به انبار باروت تبدیل نموده اند.

آمریکا فروش تسلیحات نظامی را به کشورهای منطقه افزایش می دهد

وی در پاسخ به سوالی درباره آثار منطقه ای لغو محدودیت های تسلیحاتی ایران گفت: لغو محدودیت های تسلیحاتی به کشورهایی مانند عربستان و امارات این بهانه را به آنها می دهد تا خرید تسلیحاتی خود از آمریکا و اروپا را افزایش دهند. در عین حال نباید فراموش کرد که تسلیحاتی را که ایران در آینده بتواند از کشورهای دیگر بخرد، قابل مقایسه با خریدهای دیوانه وار تسلیحاتی امارات و عربستان از غرب نخواهد بود.

این استاد دانشگاه اضافه نمود:عربستان و امارات تا سال ها بزرگترین عامل ناامنی و جنگ افروزی در منطقه باقی خواهند ماند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 781

به "خبرنگاران انتصار: ناکامی در تمدید محدودیت های تسلیحاتی پمپئو را به هذیان گویی وادار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتصار: ناکامی در تمدید محدودیت های تسلیحاتی پمپئو را به هذیان گویی وادار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید