تاکید نخست وزیر سوریه بر گسترش روابط مالی دو جانبه با ایران

به گزارش مجله گرگانلند، نخست وزیر سوریه ضمن ابراز علاقمندی این کشور برای حضور ایران در دوره بازسازی پس از جنگ بر لزوم افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور و چارچوب مند شدن مبادلات تهاتری تاکید نمود.

تاکید نخست وزیر سوریه بر گسترش روابط مالی دو جانبه با ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسین عرنوس نخست وزیر سوریه در ملاقات با هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران با تاکید بر روابط راهبردی دو کشور گفت: روابط مالی دو جانبه ایران و سوریه از جمله افزایش میزان تبادل تجاری دو کشور و تشویق به سرمایه گذاری های مشترک باید گسترش یابد. این روابط باید در راستای پشتیبانی از اقتصاد ملی و فراهم کردن احتیاجمندی های فرآیند فراوری در سوریه افزایش پیدا کند.

به گزارش سانا، وی اضافه کرد: مکانیزم کار اتاق بازرگانی با هدف حضور موثر در دوران بازسازی کشور سوریه و ایجاد چرخه تهاتر کالا در همه زمینه ها بین دو کشور، شکل بگیرد. تا از این طریق حرکت در جهت صادرات محصولات مرغوب سوریه به بازار های ایران به خصوص روغن زیتون نیز ایجاد گردد.

عرنوس در ادامه اعلام کرد: مبادله کالا بین دو کشور به منظور تأمین احتیاج های بازار داخلی سوریه از جمله مواد اولیه و احتیاج های بخش بهداشت به ویژه با توجه به بیماری همه گیر کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: نقش اتاق بازرگانی در جذب سرمایه های خارجی در زمینه بازسازی صنایع و کارخانجات و احیای مناطق ویران شده در اثر جنگ، حائز اهمیت است. به همین دلیل دولت سوریه آماده یاری در برگزاری نمایشگاه ها و امضای قرارداد های همکاری دوجانبه جهت مقابله با تحریم های یک سویه و ظالمانه است.

به گزارش فارس، با وجود روابط راهبردی ایران و سوریه در حوزه سیاسی - نظامی و احتیاج و تمایل فراوان کشور سوریه به کالا ها و خدمات ایران در دوران بازسازی این کشور در حال حاضر ایران صندلی مناسبی در تجارت و بازسازی سوریه ندارد. این درحالی است که کشور هایی مانند ترکیه و امارات که جزو حامیان تروریست ها در سوریه بودند صندلی بسیار بهتری نسبت به ایران در تجارت با سوریه دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 963

به "تاکید نخست وزیر سوریه بر گسترش روابط مالی دو جانبه با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید نخست وزیر سوریه بر گسترش روابط مالی دو جانبه با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید