اتاق ایران، ذات فناوری اطلاعات ارائه خدمات به بخش های دیگر است
به گزارش مجله گرگانلند، خبرنگاران - رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران با بیان اینکه کشورهایی که در شرایط پاندمی از زیرساخت های دولت الکترونیک قوی تری برخوردار بودند، توانستند تاب آوری بالایی داشته باشند، گفت: اولین نمایشگاه مجازی ایران از 5 اسفند به مدت 15 روز برگزار می گردد.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران در نشست خبری اولین نمایشگاه مجازی با بیان اینکه ذات فناوری اطلاعات ارائه خدمات به بخش های دیگر است، توضیح داد: اکنون کشورهایی از نظر مالی پیشرفته محسوب می شوند که از فناوری برای توسعه مالی استفاده نموده اند.
محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران توضیح داد: با توجه به پاندمی ویروس کرونا در جهان رفتار اجتماعی و فرهنگی تغییر نموده تا آنجا که در این دوران، شاهد فروش چندبرابری شرکت آمازون بودیم.
وی ضمن تاکید بر اینکه در عصر کنونی، حوزه فضای مجازی نشان می دهد که یک کشور چقدر تاب آوری دارد، گفت: کشورهایی که در شرایط پاندمی از زیرساخت های دولت الکترونیک قوی تری برخوردار بودند، توانستند سیستم دورکاری را به بهترین شکل اجرا نمایند؛ در حالی که ما دچار دشواری هایی در این زمینه بودیم.
طلایی با اشاره به اینکه با ایجاد کنفرانس ها و رویدادهایی با کشورهای دیگر در کوشش بودیم تا جای خالی نمایشگاه های فیزیکی را پر کنیم، اظهار کرد: فناوری اطلاعات باعث گسترش بازار، افزایش بهره وری، اطلاع رسانی و تبلیغات می گردد و اقتصاد امروز جهان با توجه به زیانی که از کویید 19 دیده است دچار تغییر و تحولاتی در حوزه دیجیتال و ابزارهای دیجال شده است.
وی تاکید نمود: در شرایط کنونی برای معرفی خود در بازارهای داخلی و خارجی پلتفرمی را با عنوان نمایشگاه مجازی ایران با حضور تمام فعالان مالی در تمام بخش ها راه اندازی کردیم.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران گفت: این نمایشگاه از تاریخ 5 الی 20 اسفند ماه با عنوان نخستین نمایشگاه مجازی ایران با حمایت اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی تهران، سازمان توسعه تجارت ایران، مرکز فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت ارشاد، تشکل ها و اتاق های مشترک برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به مسائل پیش آمده بر اثر تحریم ها برای تجارت خارجی کشور، گفت: تجار و بازرگانان برای معرفی محصولات و خدمات خود با هزینه بسیار پایین می توانند در این نمایشگاه ها حضور داشته باشند.
طلایی تشریح کرد: در این نمایشگاه مشکل برگزاری رویدادها مرتفع خواهد شد و بازدیدنمایندگان داخلی و خارجی به مدت 15 روز می توانند از این نمایشگاه در طول 24 ساعت بازدید به عمل آورند.
این فعال مالی تاکید نمود: این نمایشگاه برای غرفه داران و مشارکت نمایندگان ایرانی است و در دوره های بعد از کشورهای دیگر نیز درخواست خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: پلتفرم این نمایشگاه با مطالعه نمایشگاه های مجازی روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی و علی بابا چین بررسی و به دو زبان فارسی و انگلیسی پیاده سازی شده است.
طلایی درباره زمان ثبت نام شرکت نمایندگان نیز اظهار کرد: ثبت نام از یک هفته گذشته شروع شده و تا 5 روز قبل از برگزاری نمایشگاه برای غرفه آرایی ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه حجم کار بسیار بالا است، تاکید نمود: در مجموع علاوه بر فرهنگ سازی باید به نوعی آموزش هایی برای نحوه غرفه آرایی به فعالان مالی داده گردد.
به گفته طلایی، در سالهای گذشته تغییراتی در حوزه فناوری اطلاعات انجام شده است که بخش خصوصی جلوتر از دولت در فناوری حرکت نموده است.
وی تشریح کرد: در صورتی که عرفه داران یا افراد بخواهند در فضای نمایشگاهی مباحص آموزشی برگزار نمایند، فضای وبینار و رونمایی از محصولات در پلتفرم نمایشگاه وجود دارد.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران گفت: هزینه های حضور شرکت ها در این نمایشگاه در 3 پکیج 3 میلیون تومانی، 4.5 میلیون تومانی و 6 میلیون تومانی با توجه به امکاناتی که در خدمات آنها قرار می گیرد در دسترس است.
وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان مورد تایید تا 70 درصد تخفیف خواهند داشت، بیان کرد: در راستای حمایت از تشکل ها برای اعضای اتاق ایران 15 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است که در صورت عضویت در تشکل ها می توانند 15 درصد تخفیف دیگر هم دریافت نمایند.
طلایی همچنین بر ادامه فعالیت این نمایشگاه تا 2 ماه پس از تاریخ خاتمه تاکید نمود و گفت: شرکت ها در این دوماه امکان به روز کردن اطلاعات خود را دارند. گفتنی است که پس از خاتمه هر روز اطلاعات کامل بازدیدنمایندگان بررسی شده و در اختیار غرفه داران قرار می گیرد.
منبع: شفقنا اقتصادی