افتتاح متروی هشتگرد آزمایشی بود ، مصوبات دولت برای حمل ونقل عمومی روی کاغذ مانده اند

به گزارش مجله گرگانلند، رئیس شورای شهر تهران درباره شرایط ایمنی خط متروی گلشهر-هشتگرد، گفت: این خط به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده و تنها دو ساعت در روز فعال است. سیستم سیگنالینگ این خط کامل نشده که موضوع حساسی است و باید تکمیل گردد.

افتتاح متروی هشتگرد آزمایشی بود ، مصوبات دولت برای حمل ونقل عمومی روی کاغذ مانده اند

به گزارش خبرنگاران، محسن هاشمی در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه شورای اقتصاد برای تامین 19 هزار دستگاه اتوبوس شهری در سال گذشته، گفت: مصوبات خوبی درباره حل مسائل حمل و نقل عمومی وجود دارد اما این مصوبات دولت روی کاغذ به جامانده اند. طی شش سال گذشته در دوره دولت یازدهم و دوازدهم، تا کنون حتی یک دستگاه اتوبوس نیز تحویل شرکت واحد تهران نشده است که ریشه اجرا نشدن مصوبات، در ناهماهنگی بین دستگاه ها، نگاه بخشی و فقدان جسارت و ریسک پذیری دستگاه ها است.

وی تصمیم سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه سیستم حمل ونقل عمومی از محل اعتبارات ارزش اضافه نموده است را هزینه کردن از جیب شهرداری ها دانست و گفت: این ردیف، ارتباطی به دولت ندارد. این درحالیست که در گذشته دولت از محل بودجه خود به توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی یاری می کرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اعتبار 80 میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه برای یارانه بلیط مترو معادل هزینه های فقط یک هفته شرکت بهره برداری مترو است، اضافه نمود: این اعتبارات تناسبی با تعهدات دولت و هزینه های مترو ندارد. سازمان برنامه و بودجه عنوان نموده که دولت در سه سال اخیر 125 میلیارد تومان را برای ساخت متروی تهران پرداخت نموده که این ارقام کفاف ساخت نصف یک ایستگاه مترو را هم نمی دهد.

هاشمی تاکید نمود: برای پیچیده تر نشدن شرایط آلودگی هوا و ازدحام مترو و اتوبوس در تهران ضروری است مجلس و دولت در این موضوع تجدیدنظر نمایند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در حاشیه یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران درباره شرایط ایمنی خط متروی گلشهر-هشتگرد گفت: این خط امروز سه شنبه به صورت آزمایشی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید. سیستم سیگنالینگ این خط کامل نشده که موضوع حساسی است و باید تکمیل گردد. خط متروی گلشهر-هشتگرد تا اطلاع ثانوی تنها دو ساعت از روز فعال است و از ساعت 11 تا 13 خدمات رسانی می نماید و از شهروندان پول بلیت گرفته نمی گردد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مورد کمبود بخش مخابرات، با استفاده از موبایل این کمبود قابل حل است زیرا این خط در روی سطح واقع شده است، توضیح داد: هر افتتاح، مراحلی دارد. ابتدا خط آماده بهره برداری تست سرد شده و سپس تست گرم انجام می گردد؛ بعد از آن برای احصای مسائل خطوط، افتتاح آزمایشی داریم. این خط توسط دولت تکمیل شده و بهره برداری آن به شهرداری واگذار شده است.

وی ادامه داد: پیش از این زمانی که خط 5 را در حال ساخت بودیم، توسعه آن تا هشتگرد مطرح بود اما به دلیل کمبود بودجه، اعلام کردم ساخت بخش گلشهر به هشتگرد در اولویت ما نیست. در واقع این پروژه همان پروژه قدیمی است که با تأخیر 25 ساله به اتمام رسیده است و باید بخش های سیگنالینگ آن تکمیل گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 191

به "افتتاح متروی هشتگرد آزمایشی بود ، مصوبات دولت برای حمل ونقل عمومی روی کاغذ مانده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح متروی هشتگرد آزمایشی بود ، مصوبات دولت برای حمل ونقل عمومی روی کاغذ مانده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید