35 درصد واحدهای صنعتی مازندران معوقه بانکی دارند

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، عبدالله مهاجر عصر دوشنبه در نشست اعضای هیئت نمایندگان اتاق و مدیران تشکل با رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس اتاق بازرگانی کشور، گفت: همچنین 55 درصد واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال و 45 درصد در تعطیلی مطلق هستند.

35 درصد واحدهای صنعتی مازندران معوقه بانکی دارند

وی یکی از مسائل جدی استان را نبود صنایع بزرگ یا مادر مطرح نمود و از نهاد ریاست جمهوری خواستار تعریف چند صنایع مادر در استان برای رفع مشکل بیکاری و اشتغال جوانان شد.

وی با اشاره به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است، شرح داد: مازندران در تولید 12 محصول جایگاه نخست دارد و همچنین در تولید جوجه یک روزه و طیور با تولید 237 هزار تن می تواند با حمایت دولت این میزان تولید افزایش یابد.

مهاجر با اشاره به صنعت توریسم و صنایع دستی استان، اضافه نمود: با توجه به نعمت خدادادی در استان متأسفانه هیچ استفاده ای در بخش توریسم و صنایع دستی برای ایجاد درآمدهای میلیاردی نمی شود.

وی با اعلام اینکه جمعیت استان سه میلیون و 182 هزارنفر است، شرح داد: با توجه به این میزان سرانه، سهم استان از گردشگری کشور 30 تا 40 میلیون مسافر و گردشگر در سال است که در بخش گردشگری نیاز به حمایت جدی دولت دار. زیرا رفع مسائل حوزه گردشگری می تواند در اشتغال جوانان نقش بسزایی داشته باشد.

مهاجر با اشاره به قابلیت های استان در حوزه تجارت، بیان داست: مازندران در سال جاری 2.5 میلیون تن مرکبات و همچنین بیش از 200 هزار تن کیوی برای صادرات دارد که در این مورد با مسائل عدیده ای روبرو هستیم.

وی در خصوص ایجاد منطقه آزاد در استان، گفت: با توجه به شرایط استان مازندران، وجود چهار کشور سی آی اس در کنار دریای خزر، وجود پنج بندر خواستار ایجاد منطقه آزاد هستیم.

مهاجر بابیان اینکه می توان مسائل استان را با سرمایه در گردش در واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ رفع کرد، گفت: مازندران به دلیل نداشتن امکانات و زیرساخت ها جزو مناطق کمتر توسعه یافته بشمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 311

به "35 درصد واحدهای صنعتی مازندران معوقه بانکی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 درصد واحدهای صنعتی مازندران معوقه بانکی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید