صنعت گردشگری نخستین موضوعی است که همیشه در دولت ارزیابی می گردد

به گزارش مجله گرگانلند، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، صنعت گردشگری نخستین موضوعی است که همیشه در دولت ارزیابی می گردد.

صنعت گردشگری نخستین موضوعی است که همیشه در دولت ارزیابی می گردد

جواد واحدی، معاون وزیر میراث فرهنگی در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برندسازی، تبلیغات و بازاریابی صنایع دستی برای استان اردبیل اظهار کرد: اردبیل از لحاظ توریستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی جز استانهای برتر کشور است، بطوریکه تا به امروز اقدامات خوبی در حوزه های یاد شده در این استان اجرا شده است.

وی اذعان کرد: مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان مکمل صنعت توریستی این استان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گفته واحدی، بعلاوه توریستی عشایری و دشت مغان نیز از قابلیت های مهم این استان است و برخورداری از این قابلیت با توجه به درآمدزا بودن برای اقتصاد استان باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی با اشاره به اینکه رویداد اردبیل 2023 فرصتی ملی برای توسعه توریستی این استان می باشد، مطرح نمود: ضروری است اهتمام مسئولان و دستگاه های استان اردبیل در این راستا پررنگ تر باشد.

وی با بیان اینکه صنعت توریست یکی از موضوعاتی است که همیشه در دولت ارزیابی می گردد، یادآور شد: برای بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت رویداد اردبیل 2023 باید قابلیت های چهار فصل کشور به اعضای اکو شناسانده گردد.

معاون وزیر میراث فرهنگی اضافه نمود: این وزارتخانه با ارائه تسهیلات مقرون به صرفه قیمت از محل تبصره ماده 18 و صندوق توسعه ملی از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت می نماید.

به گفته واحدی مبدا و مقصد سفرها در سطح کشور در حال تغییر است و باید برای استفاده هرچه بیشتر از مواهب طبیعی، تاریخی و توریستی کشور آمادگی کامل داشته باشیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارتخانه میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اظهار کرد: بازسازی، حفظ حریم آثار تاریخی و رعایت قوانین مربوط به حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی باید با جدیت پیگیری گردد و در تزاحم بین حوزه میراث فرهنگی و مصالح مردم باید حد اعتدال مدنظر باشد.

در ادامه، رضا قاسمیان حفاظت از میراث فرهنگی را به عنوان سرمایه های تمدنی منطقه مهم ارزیابی کرد و گفت: برای برطرف عقب ماندگی های تاریخی در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی اردبیل به کار و کوشش مضاعف احتیاج داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اهمیت رویداد اردبیل 2023 را یادآور شد و گفت: باید در این رابطه کارهایی از سال قبل شروع میشد و مقامات توریستی کشورهای عضو اکو در ایران و استان اردبیل جلساتی برگزار می کردند و تیم هایی از اردبیل نیز به آن کشورها سفر می کردند و تحقق این کارها باید در پیگیری های مسئولان امر باشد.

در سرانجام از فردین عینی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان اردبیل تقدیر و حسن محمدی ادیب به عنوان مدیرکل این اداره کل معرفی گردید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1691

به "صنعت گردشگری نخستین موضوعی است که همیشه در دولت ارزیابی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری نخستین موضوعی است که همیشه در دولت ارزیابی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید