کرونا نرفته است ، افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان در چین و کره جنوبی

به گزارش مجله گرگانلند، کره جنوبی که هفته گذشته پس از حدود دو ماه نخستین روز بدون بیمار تازه کووید-19 را در تقویم ثبت نموده بود، روز یکشنبه از شناسایی 34 مورد جدید کرونامثبت اطلاع داد.

کرونا نرفته است ، افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان در چین و کره جنوبی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای بی سی نیوز، هر چند مون جائه-این (رئیس جمهوری کره جنوبی) اعلام نموده دلیلی برای مردن از ترس نیست اما افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان کرونا پس از سقوط تدریجی آمار نگرانی ها را درباره بازگشت موج دوم بیماری بیشتر نموده است. 26 مورد از 34 بیمار تازه در داخل کشور بوده و هشت نفر به جامانده با ویروس کرونا از خارج از مرزها وارد کره جنوبی شده اند.

این نخستین بار در یک ماه اخیر است که تعداد بیماران تازه کووید-19 در یک روز از مرز 30 می گذرد و گفته می گردد شاید دلیل این افزایش باز شدن باشگاه های شبانه در سئول و دیگر شهرهای عظیم باشد. پارک وون-سون، شهردار پایتخت روز شنبه دستور بسته شدن بیش از 2100 باشگاه، رستوران و هتل را صادر کرد و از دیگران خواست مسائل و موارد بهداشتی و ایمنی را جدی تر بگیرند.

مرکز پایش و پیشگیری از بیماری ها در کره جنوبی اعلام نمود تا روز یکشنبه 10 هزار 874 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 256 نفر جان خود را از دست داده اند. ضمن اینکه 9610 نفر از شر ویروس خلاص شده و به زندگی عادی خود بازگشته اند. مراکز درمانی و بیمارستان ها در سراسر کره جنوبی از 10 هزار و 128 نفر هم آزمایش ابتلا به کووید-19 گرفته اند.

دولت چین از شناسایی 14 مورد بیمار مبتلا به کرونا در روز یکشنبه اطلاع داد تا به این ترتیب آمار روزانه تعداد مبتلایان نخستین بار در 10 روز اخیر دورقمی گردد. 12 مورد مبتلایان داخلی هستند و دو نفر دیگر از خارج مرزها وارد چین شده اند. استان جیلین در شمال شرقی چین با شناسایی 11 بیمار آلوده ترین نقطه بوده و استان هوبی فقط یک بیمار تازه داشته است. شهر ووهان، مرکز هوبی کانون پیدایش و گسترش ویروس کرونا در دنیا است.

استان جیلین با کره شمالی هم مرز است و این نگرانی ها را درباره احتمال شیوع هر چند اندک کرونا در این کشور منزوی بیشتر می نماید. نکته مثبت در این میان، گزارش نشدن حتی یک مورد مرگ مربوط به کرونا در چین در یک ماه گذشته است. فقط 148 نفر در سراسر این کشور تحت درمان کووید-19 هستند و 798 نفر هم قرنطینه شده اند.

چین با داشتن 4633 مرگ و 82901 مورد بیمار مبتلا به کروناویروس مرحله اول فراگیری بیماری را پشت سر گذاشته و به نظر می رسد افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به دلیل خاتمه قرنطینه اجباری در بعضی مناطق و بازگشایی پارک ها، رستوران ها و دیگر موارد ممنوع باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 527

به "کرونا نرفته است ، افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان در چین و کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا نرفته است ، افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان در چین و کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید