برترین فصل برای سفر به موریس

به گزارش مجله گرگانلند، برترین فصل برای سفر به موریس چه زمانی است؟ وقتی تصمیم خود را برای سفر به موریس گرفته اید، باید چمدان لباس ها را ببندید و آماده سفر شوید. اما قبل از تصمیم گیری و تهیه بلیط و یا شرکت در تور گردشگری، ابتدا باید در خصوص آب و هوای موریس اطلاعاتی را بدست آورید. موریس فقط دو فصل (تابستان و زمستان) دارد. اما برترین فصل برای سفر به موریس کدام است؟ آیا در همه کل سال می توانید از جاذبه های طبیعی این جزیره شگفت انگیز لذت ببرید؟ آیا زمستان های موریس سرد و یخبندان است؟ تابستان های این جزیره گرم و غیرقابل تحمل است؟ آیا می توانید در هر فصلی از سال از سفر خود لذت ببرید و خاطرات به یادماندنی بسازید؟ با ما همراه باشید تا به شما پاسخ دهیم.

برترین فصل برای سفر به موریس

آنچه در این مطلب می خوانید

  • زمان مناسب برای سفر به موریس
  • مجذوب کنندهیت های فصل بهار در موریس
  • تفاوت های سفر به موریس در فصل تابستان و زمستان
  • برترین تفریحات تابستانی در موریس
  • برترین جاذبه های گردشگری موریس در فصل بهار و تابستان
  • آب و هوای بهار و تابستان در موریس چطور است؟
  • تجربه کریسمس و سال نو در موریس در فصل زمستان
  • دلایل سفر به موریس در زمستان
  • سخن آخر
  • سوالات متداول

زمان مناسب برای سفر به موریس

به طور کلی موریس در یک موقعیت جغرافیایی خاص قرار گرفته است که ویژگی های منحصر به فردی را به آب و هوای آن می بخشد. این جزیره در کل سال، آب و هوای تقریبا معتدل دارد. به طوری که میانگین دمای آن در بیشتر روزهای سال، 25 درجه سانتیگراد (البته همراه با رطوبت) است. جزیره ای بودن و قرار گرفتن موریس در بین آب های اقیانوس هند مهم ترین علت خاص بودن آب و هوای این کشور است.

به طور کلی برترین فصل برای سفر به موریس از از ماه آوریل تا سپتامبر است. در این ماه ها خبری از گرمای شدید و سرمای زمستان نیست و می توانید از سفر جهانگردی خود لذت ببرید. به طور کلی این کشور جزیره ای تنها دو فصل دارد که آب و هوای آن ها تقریبا با همدیگر فرق دارد. (مشاهده قیمت)

سفر به موریس در تابستان

تابستان ها در موریس از اکتبر شروع (مهر) شروع می گردد و تا آوریل (اردیبهشت) ادامه دارد. این دقیقا برعکس آن چیزی است که در کشورهای نیم کره شمالی وجود دارد. در حالی که اکتبر تا آوریل، ماه های سرد در اغلب کشورها (از جمله ایران) است، در موریس، بساط تابستان به راه است.

در فصل تابستان موریس، روز از 5:30 شروع می گردد و تا ساعت 19 ادامه دارد. روزهای بلند در تابستان فرصت بیشتری برای بازی و تفریح در کنار ساحل را برایتان فراهم می نماید. اوج گرما و رطوبت در موریس، از دسامبر تا فوریه (دی تا اسفند) است. در ماه های فوریه و مارس هم باید منتظر باران های شدید در جزیره باشید که اجازه بازی های آبی و ساحلی را به شما نمی دهد.

ساختمان ها در موریس به نحوی ساخته شده اند که در برابر طوفان ها و بادها مقاومت زیادی دارند و بنابراین در این روزها می توانید با خیال آسوده در اقامتگاه خود بمانید. هتل های موریس به نحوی ساخته شده اند که به محض سرد شدن هوا، سیستم گرمایشی شروع به کار می نماید. اگر روز بعد هوا گرم گردد، این سیستم ها از حالت گرمایشی به سرمایه تغییر می نمایند.

سفر به موریس در فصل تابستان (آنجا)، با بازی ها، تفریحات و تفریح های زیادی همراه است که از جمله باید به غواصی و ماهیگیری اشاره کنیم. در این فصل چیدن میوه های تابستانی شروع می گردد که از جمله باید به لیچی (سرخالو)، آووکادو، انبه، موز، نارگیل و … اشاره کنیم.

مجذوب کنندهیت های فصل بهار در موریس

راستش را بخواهید در این کشور جزیره ای برخلاف ایران و سایر کشورها خبری از بهار نیست و این جزیره همواره سر سبز و باطراوت است. با این حال باید فصل گرم تابستان را بهار در نظر بگیرید.

آیا تابستان برترین فصل برای سفر به موریس است؟ در فصل تابستان موریس می توانید به بازارهای محلی بروید و میوه های گرمسیری و سبزیجات تازه خریداری کنید. در این جزیره ماه های ژوئیه و آگوست (مرداد و شهریور) که باد می وزد که محیط را برای موج سواری و بادبادک بازی مناسب می نماید. آسمان موریس در شب های تابستان فوق العاده زیباست که می توانید به دیدنی آن بنشینید.

آب و هوای موریس در کل جزیره تقریبا شبیه به هم است و تفاوت زیادی با هم ندارند. البته بارندگی در قسمت های مرکزی جزیره بیشتر است و دمای خنک تری هم نسبت به سواحل آن دارند. همواره شمال و غرب موریس نسبت به شرق و جنوب، گرم تر و خشک تر است.

بنابراین برای فصل تابستان، انتخاب خوبی نیستند و بهتر است در فصل زمستان این منطقه ها را برای سفر خود انتخاب کنید. شرق موریس نیز دائما تحت تاثیر بادهای جنوب شرقی قرار می گیرد و بنابراین زمستان های آنجا تقریبا سردتر است.

اگر تصمیم گرفته اید در فصل گرما به این جزیره سفر کنید، باید بدانید مجذوب کنندهیت های فصل تابستان در موریس عبارتند از:

گردش و تفریح در سواحل موریس

با توجه به اینکه تابستان برترین فصل برای سفر به موریس است، شما می توانید در طی روزهای گرم این فصل در کنار سواحل جزیره مشغول تفریح و تفریح شوید.

ساحل Flic en Flac در قسمت غرب جزیره قرار گرفته است و به عنوان مقصد محبوب گردشگران و مردم بومی این منطقه است. شما می توانید در فصل تابستان در کنار این سواحل ماهیگیری کنید و یا به ورزش های آبی، قایق سواری، موج سواری، شنا و … مشغول شوید.

آفتاب گرفتن در سواحل موریس

یکی از مجذوب کنندهیت های فصل تابستان در موریس، امکان آفتاب گرفتن است. وقتی هوا به میزان کافی گرم باشد که بتوانید در مقابل ساحل فیروزه ای رنگ با آب کم عمق دراز بکشید، یک تجربه فوق العاده را از این سفر خواهید داشت. در کنار سواحل نیز رستوران ها و بارهای زیادی وجود دارد که بتوانید یک وعده غذایی خوشمزه و یا نوشیدنی خنک و تازه را میل کنید.

بازدید از گرند بای موریس

یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های فصل گرما در جزیره موریس، تفریح و تفریح در Grand Baie است که به عنوان یکی زیباترین سواحل این کشور شناخته شده است. در فصل تابستان گرند بای یکی از شلوغ ترین و پرجنب و جوش ترین مقاصد ساحلی در این جزیره است. انواع ورزش های آبی، خرید و تفریحات شبانه در شب های گرم تابستان گرند بای به راه است.

تفریح در ساحل Pereybere

همواره تفریح و تفریح در کنار ساحل در روزهای گرم بهتر از روزهای سرد است. اگر در زمستان های موریس به کنار ساحل بروید، تنها کاری که می توانید انجام دهید، جمع آوری هیزم و روشن کردن آتش است. اما در ساحل Pereybereدر روزهای گرم تابستان می توانید موج سواری، قایق سواری، ماهیگیری و شنا را تجربه کنید.

این ساحل که در دامنه کوه Le Morne Brabant قرار گرفته است که در لیست یونسکو ثبت شده است. پس در کنار این ساحل می توانید از کوه هم بالا روید و یک لوکیشن فوق العاده را برای عکاسی پیدا کنید.

پیاده روی در جنگل و کوه

وقتی می گوییم برترین فصل برای سفر به موریس تابستان است، به علت امکان پیاده روی در جنگل و کوه است. بعلاوه در این فصل آبشارهای زیبای موریس نیز در بین کوه ها خودنمایی می نمایند. یکی از برترین مجذوب کنندهیت های فصل تابستان، امکان بازدید و پیاده روی در پارک ملی Black River Gorges است که به عنوان بزرگترین منطقه حفاظت شده در موریس شناخته شده است.

در این پارک می توانید شاهد عبور حیوانات زیادی از جمله خرگوش، روباه، لاک پشت ها و …. باشید.

یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های روزهای گرم تابستان در موریس، امکان صعود به قله کوه Le Pouce است. حالا می توانید از بالای این کوه منظره ها پانورامای جزیره را ببینید و عکاسی کنید.

دره نوردی و زیپ لاین در موریس

اگر به آدرنالین خالص علاقه دارید و اهل هیجان هستید، دره نوردی و زیپ لاین در فصل تابستان موریس را از قلم نیاندازید. در این جزیره دره ها، آبشارها و رودخانه های زیادی وجود دارد که می توانید در این فصل در میان آن ها کاوش کنید. در بین جنگل های سرسبز بگردید و به جاهایی مانند Vallée des Couleurs یا Casela World of Adventures بروید.

تفاوت های سفر به موریس در فصل تابستان و زمستان

تابستان و زمستان در موریس درست برعکس آن چیزی است که در ایران و سایر کشورها مشاهده می کنید. در واقع زمستان در موریس برابر با بهار و تابستان های ایران است و زمانی که در ایران روزهای سردی را تجربه می کنید، در موریس، تابستان بساط خود را پهن نموده است.

اما زمستان ها و تابستان های این جزیره گرما و سرمای شدیدی ندارند و در واقع یک هوای مطبوع و تقریبا ملایم در تمام طول سال در اینجا حکمفرماست. پس نمی توان به طور قطعی در خصوص برترین فصل برای سفر به موریس تصمیم گرفت. بعضی از افراد عاشق باد، باران و روزهای سرد هستند که می توانند در زمستان به موریس سفر نمایند (برابر با بهار و تابستان ایران).

موریس فاصله زیادی از خط استوا ندارد و بنابراین روزهای طولانی آن در کل سال، بیشتر است. آب و هوای جزیره هر ساعت از روز فرق دارد. ممکن است در زمان صبح باران ببارید و بوی عطر گل و گیاهان به مشامتان برسد، اما نزدیک ظهر هوا گرم و آسمان آبی و صاف باشد. پس در طور کل سال جزیره موریس می تواند پذیرای جهانگرد های خارجی باشد.

زمستان و تابستان ها در موریس تفاوت زیادی با هم ندارند. به طور کلی هیچ فصلی در این جزیره به طور کامل بارانی، مرطوب و یا خشک نیست.

در فصل تابستان رطوبت هوا در بخش های ساحلی بسیار زیاد است، در حالی زمستان هوا خنک تر و اندازه رطوبت کمتر است. در عین حال در گرمترین روزهای سال شامل دسامبر، ژانویه و فوریه (آذر، دی و بهمن)، موریس گرمترین روزهای سال را تجربه می نماید. در همین ماه ها بعضی روزها اقیانوس هند طوفانی می گردد که اثرات خود را روی جزیره هم می گذارد. اما در فصل زمستان کمتر شاهد طوفان خواهید بود.

تفاوت دمای تابستان و زمستان موریس

دمای هوا در کل تابستان (نوامبر تا آوریل) در این جزیره حدود 27 درجه در سواحل و 22 درجه در قسمت فلات مرکزی است. اما دمای هوا در طول زمستان (می تا اکتبر) در سواحل 22 درجه سانتیگراد و در فلات مرکزی حدود 19 درجه سانتیگراد است.

گرمترین ماه های سال در موریس، ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه است که میانگین دما در این مدت بین 27 و 28 درجه سانتیگراد است. جولای (تیرماه) سردترین ماه سال در جزیره است که میانگین دما بین 20 تا 21 درجه سانتیگراد است.

به طور کلی سردترین روز زمستان با گرمترین روز تابستان در موریس، تفاوت دمای زیادی با هم ندارد و تقریبا بین 7 تا 8 درجه با هم متفاوت هستند.

تفاوت تابستان و زمستان موریس در طولانی بودن روزها

اگر به شما گفته می گردد برترین فصل برای سفر به موریس تابستان است، چون روزهای طولانی تری دارد و می توانید از سفر خود لذت بیشتری ببرید. در روزهای تابستان آفتاب از ساعت 5 صبح تا 7 شب در آسمان دیده می گردد. در حالی که روزهای زمستان از ساعت 6 صبح تا 6 عصر ادامه دارد. ناگفته نماند کوتاهی روزهای زمستان در جزیره موریس به میزان ایران نیست که در 7 صبح آفتاب طلوع و در 5 عصر غروب می نماید.

در سواحل شمالی موریس، در بیشتر سال، روزها یک ساعت طولانی تر است. در قسمت فلات مرکزی و منطقه شرقی در زمستان و در ماه های مرطوب تابستان، روزها یک ساعت کوتاه تر است.

تفاوت بارش باران در تابستان و زمستان موریس

تقریبا در هر روزی از این جزیره می توان انتظار بارش را داشت. بیشتر بارش های این جزیره در تابستان (از ژانویه تا مارس) اتفاق می افتد. به طور کلی دمای هوای زمستان و تابستان در کل جزیره یکسان نیست و حتی با وجود کوچک بودن این کشور، ممکن است در یک منطقه باران ببارد، در حالی چند کیلومتر دورتر، آفتاب در آسمان باشد.

در فصل زمستان موریس، تقریبا باران کمتری می بارد و یک دوره نسبتا خشک از ژوئن (تیرماه) تا نوامبر (آبان) برقرار است. بعلاوه

شرایط دریا در تابستان و زمستان موریس

برترین فصل برای سفر به موریس در روزهای گرم سال اتفاق می افتد. وقتی که بتوانید به کنار ساحل بروید و در آب های گرم اقیانوس هند شنا کنید. دمای آب اقیانوس در طول سال دلپذیر است، اما در تابستان دمای آن بین 27 تا 28 درجه سانتیگراد و در زمستان ها بین 23 تا 25 درجه سانتیگراد متغیر است. البته در زمستان گاهی دمای آب اقیانوس 2 تا 3 درجه سردتر از این میزان هم می گردد.

وزش باد در زمستان و تابستان موریس

به طور کلی باد در این جزیره از جهت شرقی می وزد و ثابت ترین بادها نیز بیشتر در فصل زمستان (ماه می تا سپتامبر) اتفاق می افتد. در طول تابستان سواحل جنوبی و شرقی بیشتر تحت تاثیر باد قرار می گیرند. منطقه ها شمال و غرب به وسیله کوها، از وزش باد در امان هستند. ضمن اینکه بادهای زمستانی موریس با سرما نیز همراه است، اما در طی تابستان، بادها مثل یک نسیم خنک، شما را نوازش می نماید.

برترین تفریحات تابستانی در موریس

اگر برترین فصل برای سفر به موریس تابستان است، فکر می کنید چه تفریح ها و تفریحاتی در این فصل شما را مجذوب خود می نماید؟ به طور کلی در این جزیره تفریحات زیادی وجود دارد که پیش تر هم به آن ها اشاره نمودیم.

ورزش هایی از جمله کایت سواری در بالای باغ ها، سواحل و آب های اقیانوس هند یکی از مجذوب کننده ترین تفریح ها و تفریحات جهانگرد ها در تابستان های موریس است. ضمن اینکه در بعضی روزهایی که باد ملایم می وزد، کایت سواری را برایتان دلچسب تر می نماید.

ورزش های آبی در کنار سواحل موریس مثل موج سواری و قایق رانی از دیگر تفریح ها در این جزیره است. بعلاوه روزهای گرم تابستان زمان مناسبی برای ماهیگیری خواهد بود. گونه هایی مثل ماهی تن، مارلین و دورادو از جمله ماهی هایی است که می توانید در تفریح های خود از سواحل بگیرید.

کوهنوردی، پیاده روی در پارک ملی بلک ریور گرگز و دوچرخه سواری در کوهستان از دیگر تفریح های برترین فصل برای سفر به موریس است. شما می توانید در این فصل در زمین گلف، بازی کنید و غرق دیدنی منظره ها طبیعی زیبای جزیره شوید. زمین های گلف در این جزیره اغلب به وسیله معماران مشهوری مثل ارنی الز، برنهارد لانگر و پیتر ماتکوویچ طراحی شده است.

رفتن به فستیوال ها از جمله دیوالی از جمله تفریحات دیگر جهانگرد ها در زمان سفر به به موریس است. سال نوی چینی ها که فوریه (بهمن) اجرا می گردد، یکی دیگر از رویدادهای تابستانی موریس است. شما می توانید در این جشن حضور داشته باشید و پایکوبی شیر و اژدها را دیدن کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور موریس از خبرنگاران کلیک کنید.

خرید تور موریس

برترین جاذبه های گردشگری موریس در فصل بهار و تابستان

به طور کلی موریس یک جزیره فوق العاده زیباست که مجذوب کنندهیت های آن در روزهای گرم بیشتر می گردد. از جمله جاذبه های جهانگردی این جزیره در روزهای بهار و تابستان می توان به موارد زیر اشاره نمود.

شهر ساحلی Trou Aux Biches

یکی از برترین مکان های گردشگری در موریس Trou Aux Biches نام دارد. اینجا یک شهر کوچک ساحلی است که به علت داشتن ساحل اختصاصی معروفیت زیادی دارد. Trou Aux Biches در ناحیه شمالی موریس قرار گرفته است و در روزهای گرم تابستان، پذیرای جهانگرد های زیادی از سراسر دنیاست.

ساحل Ile Aux Cerfs

یکی دیگر از برترین جاذبه های گردشگری در جزیره موریس، Ile Aux Cerfs نام دارد. این منطقه زمانی محل زندگی گوزن های جزیره بوده است و اکنون باید به آن مثل یک تکه از بهشت نگاه کنید. در اینجا لیست بلند بالایی از چیزهایی که برای سفر هیجان انگیز خود به موریس احتیاج دارید، در اختیارتان قرار گرفته است. شنا، غواصی، قایق سواری در قایق های کف شیشه ای و پیاده روی در طول سواحل شنی سفید از جمله تفریحات در سواحل Ile Aux Cerfs است.

گردش در پارک Casela World of Adventures

برترین فصل برای سفر به موریس تابستان است تا بتوانید در Casela World of Adventures گردش کنید و حیوانات رام شده جزیره را از نزدیک ببینید. در عین حال این پارک با وسعت 4500 هکتار، در نزدیکی دو رودخانه طولانی با نام های Rivière du Rempart و Tamarin River قرار گرفته است. اگر در روزهای زمستان به این پارک بروید، از سفر خود لذت زیادی نمی برید. اینجا پر از آدرنالین خالص و هیجان است.

سافاری با اسب، شترسواری، کارتینگ گالی، زیپ لاینینگ، دره نوردی و …. از جمله تفریحات در این پارک است.

آب و هوای بهار و تابستان در موریس چطور است؟

همانطور که گفتیم، در موریس چیزی به نام بهار وجود ندارد. اما در 6 ماه از سال، تابستانی مطبوع و دلپذیر به مهمانی جزیره می آید. در گرمترین روزهای سال (ژانویه و فوریه) دمای هوای جزیره موریس به 28 تا 29 درجه سانتیگراد می رسد. گرمای هوا در جزایر اطراف در فصل تابستان بیشتر است و البته رطوبت بیشتری هم دارند.

نزدیکی به خط استوا، باعث طولانی شدن روزهای بهار و تابستان و در نتیجه درخشان تر شدن آفتاب می گردد. اندازه بارندگی در این فصل نسبت به زمستان بیشتر است. در منطقه ها ساحلی اندازه بارش نسبت به فلات مرکزی موریس کمتر است. در ماه های ژانویه تا مارس نیز ممکن است طوفان های استوایی در این جزیره اتفاق بیفتد.

تجربه ی کریسمس و سال نو در موریس در فصل زمستان

برخلاف کریسمس های اروپایی که با برف و زمستان و سرما همراه است، در کریسمس های موریس هوا کاملا گرم است و دما به 26 تا 32 درجه سانتیگراد می رسد. اما گرم شدن روزهای ژانویه مانع از حضور بابا نوئل و هدایای او نمی گردد.

اگر در عید کریسمس به این جزیره رفته اید، تبریک می گوییم! چون قرار است با میوه های گرمسیری مثل آناناس، انبه، لیچی، اونگان و هندوانه از شما پذیرایی گردد. مراکز خرید جزیره نیز با تزئینات کریسمس، انیمیشن ها و نمایش های خیابانی منتظر ورود جهانگرد ها هستند. هر گوشه از خیابان را که نگاه کنید، دستفروشانی را مشاهده می کنید که کارت های کریسمس، اسباب بازی ها، بادکنک ها، ترقه ها، هدایا، لباس و وسایل خانه را می فروشند.

دلایل سفر به موریس در زمستان

در اینجا از برترین فصل برای سفر به موریس و مزیت های تابستان صحبت کردیم. اما زمستان هم می تواند برترین فصل برای سفر به موریس و پذیرایی از جهانگرد ها باشد. در این فصل روزهای بارانی کمتر را به چشم می بینید و روزهای آفتابی بیشتر است. پس می توانید به ساحل بروید و از ورزش های آبی لذت ببرید. هر چند توصیه می کنیم از شنا کردن خودداری کنید زیرا ممکن است در اثر سرما و ورزش باد ساحلی بیمار شوید.

صخره های مرجانی، آب های فیروزه ای، سواحل شنی سفید رنگ و پر از نخل در زمستان های موریس همچنان زیبایی های خود را دارند. در عین حال در زمستان باز هم در این جزیره فستیوال ها و جشنواره های زیادی برگزار می گردد.

از ماه آوریل تا نوامبر در این جزیره باد می وزد که می تواند برای موج سواری و بادبادک بازی مناسب باشد. پس با این حساب زمستان هم می تواند برترین فصل برای سفر به جزیره موریس باشد.

سخن آخر

آنچه در این مطلب گفته شد، راهنمای تقریبا کاملی است تا بتوانید قبل از سفر به موریس بهتر تصمیم بگیرید و برترین فصل برای سفر به موریس را در نظر بگیرید. به همراه داشتن لباس مناسب در طی سفر، برنامه ریزی برای رفتن به ساحل، پارک، جشنواره و … همگی از آب و هوا تاثیر می گیرد. امیدواریم با این اطلاعات بتوانید برترین فصل برای سفر به موریس را انتخاب کنید.

سوالات متداول

برترین فصل برای سفر به موریس چه زمانی است؟

زمان مناسب برای سفر به این جزیره از نوامبر تا آوریل است که تابستان شروع میگردد.

دمای هوا در روزهای تابستان موریس چقدر است؟

به طور میانه دمای هوا در روزهای تابستان این جزیره بین 27 تا 29 درجه سانتیگراد است که البته با رطوبت همراه میگردد.

بیشترین بارش باران در موریس در چه فصلی است؟

بارانهای موریس در فصل تابستان (مصادف با دی، بهمن و اسفند) اتفاق میافتد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور موریس از خبرنگاران کلیک کنید.

خرید تور موریسمنبع: ستاره ونک
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1764

به "برترین فصل برای سفر به موریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فصل برای سفر به موریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید