کرونا در اروپا، از بالاترین سطح هشدار در لندن تا شرایط وخیم بی سابقه در آلمان

به گزارش مجله گرگانلند، دولت انگلیس به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در لندن و حومه بالاترین سطح هشدار کرونایی را در این مناطق اعلام نموده و انستیتو رابرت کخ آلمان هم شرایط کرونایی در کشورش از زمان شیوع بحران را تا این اندازه وخیم ندیده است.

کرونا در اروپا، از بالاترین سطح هشدار در لندن تا شرایط وخیم بی سابقه در آلمان

با ما سفر کنید و با تور اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیوع گسترده موج دوم کرونا در اتحادیه اروپا در آستانه کریسمس دردسرهای زیادی را برای شهفرایندان و مقامات این اتحادیه ایجاد نموده است.

هشدار انستیتو رابرت کخ آلمان درباره شرایط وخیم بی سابقه

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان درباره بخصوص مبتلا شدن افراد کهنسال به کرونا در کشورش ابراز نگرانی نموده و گفت: همچنین شمار انسان هایی که در تخت های مراقبت های ویژه بستری می شوند همچنان افزایش می یابد.

وی شرایط کرونایی در کشورش را هرگز از شروع بحران کرونا تا این اندازه جدی و بحرانی ندیده بود.

وی همچنین گفت: متاسفانه همیشه انسان های بیشتری در آلمان بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست می دهند و اخیرا آمار مرگ های کرونایی به حدود 500 نفر در هر روز رسیده است. وی در این شرایط از شهفرایندان خواست به قواعد و محدودیت های کرونایی پایبند باشند.

ینز اشپاهن، وزیر بهدشت آلمان هم از بیشتر شهفرایندان آلمانی که قوانین ضد کرونایی در دوران بحران را جدی گرفته و اجرا نموده اند تشکر نموده و دوران قبل از کریسمس امسال را یک دوران کاملا ویژه ارزیابی کرد.

وی با تاکید بر اینکه این موفقیت به دست آمده که موج سرایت ها را بشکنیم در عین حال شمار مبتلایان جدید به کرونا را همچنان بالا ارزیابی کرد.

وزیر بهداشت ایتالیا هم درباره تایید سریع واکسن کرونای شرکت فایرز-بیونتک توسط مرجع تایید اتحادیه اروپا EMA و شروع زودتر واکسیناسیون ابراز امیدواری نموده است.

500 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 14432 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 500 مرگ کرونایی جدید خبر داده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در تبادل نظریی شهفرایندی با دنشجوبان آلمان درباره بازگشتن روال عادی به فرایند آموزش در نیمه دوم سال 2021 ابراز امیدواری نموده و در عین حال زمستانی سخت را در انتظار شهفرایندان دانست.

تشدید محدودیت ها در دوران کریسمس در ایتالیا

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هم می خواهد با محدودیت های جدید در دوران کریسمس بحران کرونا را مهار کند.

وی در تبادل نظر با یک روزنامه چاپ این کشور با نگاهی به آمار قربانیان کرونایی بالا بیان کرد: ما باید به هر قیمتی از وقوع موج سوم کرونا جلوگیری کنیم چرا که فاجعه بار خواهد بود.

ایتالیا کشوری با بیشترین آمار مرگ های کرونایی است و تا به حال بیش از 65 هزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. حالا دولت ائتلافی در این کشور قواعد گسترده سختگیرانه برای تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی را مد نظر قرار داده است.

فشار دولت آلمان بر آژانس دارویی اروپا برای تایید سریع واکسن کرونا

به نوشته رسانه های آلمانی دولت آلمان هم برای تایید واکسن کرونا قبل از کریسمس به آژانس دارویی اروپا (EMA) فشار وارد می نماید.

نشریه بیلد آلمان با استناد به محافل دولتی و اروپایی نوشته است که هم دفتر صدر اعظم آلمان و هم وزارت بهداشت این کشور در محافل داخلی درخواست نموده اند که واکسن شرکت فایرزو بیونتک تا 23 دسامبر در سطح اتحادیه اروپا و همچنین آلمان تایید گردد. آژانس دارویی اروپا تا به حال از احتمال تایید واکسن برای 29 دسامبر را خبر داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

انجمن بیمارستان های آلمان هم خواهان تایید اضطراری واکسن کرونا شده اند و رئیس این نهاد بهداشتی در آلمان در این باره گفته است: آیا ما واقعا تا 29 دسامبر را برای تایید واکسن در اروپا احتیاج داریم؟ اروپا باید کوشش کند به تایید اضطراری واکسن روی آورد. به این ترتیب ما می توانیم قبل از کریسمس با تیم های خود برای واکسیناسیون به خانه های سالمندان برویم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر بهداشت آلمان هم بر این باور است که تا انتها تابستان 2021 حدود 60 درصد شهفرایندان در آلمان علیه کرونا واکسینه می شوند. به گفته کارشناسان سازمان بهداشت دنیای واکسیناسیون 60 تا 70 درصدی مردم برای مبارزه موثر با این بیماری ضرورت دارد.

وزیر بهداشت آلمان هم گفته است: هدف ما این است که قبل از کریسمس تایید واکسن کرونا وجود داشته باشد و ما در امسال میلادی بتوانیم واکسیناسیون را شروع کنیم.

سخت ترین رژیم قرنطینه در هلند اعمال می گردد

با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا کشور هلند سخت ترین قرنطینه در تاریخ خود را برای مهار این بیماری در دستور کار قرار داده است. نخست وزیر هلند بیان کرد که این محدودیت ها از نیمه شب چهارشنبه شروع شده و تا 19 ژانویه به طول خواهد انجامید. وی بیان کرد که هلند به مدت 5 هفته محاصره می گردد.

شمار مبتلایان روزانه کرونا در کشور سوئد هم آمار بالای جدیدی را بدست آورده است.

اعمال سخت ترین محدودیت ها در لندن و مناطق اطراف آن

بر اساس اعلام دولت انگلیس از روز چهارشنبه سخت ترین محدودیت های کرونایی در لندن و مناطق اطراف آن اعمال خواهد شد. وزیر بهداشت انگلیس با اشاره به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در این مناطق بر لزوم اعمال این محدودیت های سختگیرانه تاکید نمود.

تشدید محدودیت ها در جمهوری چک

دولت چک هم با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور محدودیت های جدیدی را اعمال نموده است. نخست وزیر این کشور اعلام نموده که از روز آدینه محدودیت های جدیدی بر این کشور اعمال می گردد.

افزایش چشمگیر نرخ بیکاری در انگلیس در دوران کرونا

در دوران بحران کرونا بیکاری در انگلیس هم همچنان افزایش پیدا می نماید. بر اساس اطلاعات اداره آمار انگلیس ONS نرخ بیکاری در این کشور از جولای تا اکتبر حدود 0.1 درصد افزایش پیدا نموده و به 4.9 درصد رسیده است که بالاترین نرخ بیکاری در این کشور از سال 2016 است. بر این اساس نرخ بیکاری در این کشور حدود 1.2 درصد بالاتر از یک سال پیش است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2379915 نفر به کرونا مبتلا شده و 58282 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1869666 نفر به کرونا مبتلا شده و 64402 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1855737 نفر به کرونا مبتلا شده و 65011 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1762036 نفر به کرونا مبتلا شده و 48013 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 1357141 نفر به کرونا مبتلا شده و 22887 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 894

به "کرونا در اروپا، از بالاترین سطح هشدار در لندن تا شرایط وخیم بی سابقه در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از بالاترین سطح هشدار در لندن تا شرایط وخیم بی سابقه در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید