چالش های آموزش از راه دور در اروپا با شیوع کرونا

به گزارش مجله گرگانلند، در پی افزایش آمار جهانی ابتلا به ویروس کرونا و اعمال مقررات قرنطینه در منزل و منع رفت و آمد و فاصله گذاری اجتماعی در بیشتر کشورهای اروپایی، وزیران و مسئولان آموزش دانش آموزان و دانشجویان برای جلوگیری از تعطیلی آموزش، تدریس شیوه های نوین و مجازی و برگزاری امتحانات آنلاین در سطحی گسترده را شروع کردند اما همزمان با اجرا با چالش هایی روبرو شده اند.

چالش های آموزش از راه دور در اروپا با شیوع کرونا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این تصمیم و فرایند اجرای آن با انتقادها و استقبال ها روبرو شده و به ویژه دانش اموزان مقطع آخر دوره متوسطه که نمرات آنها در فرآیند پذیرش دانشگاه نقش معین نماینده ای دارد، چندان دل خوشی از این سیاست ندارند.

در این گزارش به آنالیز چالش ها و انتقادها از فرایند اجرای آموزش مجازی و از راه دور در کشورهای پرداخته شده است.

بر اساس نظام آموزشی انگلیس، دانش آموزان پایه 13 دوره متوسطه فرم ثبت نام دانشگاه را در ابتدای سال تکمیل و ارسال نموده و درصورت احراز شرایط دانشگاه و کسب نمرات قبولی پذیرش می شوند.

این مساله از آن جهت برای دانش اموزانی که برای دانشگاه های معتبر تقاضای تحصیل نموده اند حائزاهمیت است که برای ورود باید نمرات بالایی را کسب نمایند.

تایمز گزارش داد که دولت برای دانش آموزانی که از نمرات خود رضایت ندارند این امکان را در نظرگرفته که به محض بازگشایی مدارس در امتحانات شرکت نمایند، با این حال مقام های وزارت آموزش انگلیس امیدوارهستند تعداد کمی از دانش اموزان خواهان معین نمرات خود بر اساس نتیجه امتحانات شوند.

در همین پیوند، بعضی دانشگاه های انگلیس دست به ابتکارات تازه ای زده و در کوشش هستند تا امتحانات دانشجویان را به صورت آنلاین برگزار نمایند.

گاردین گزارش داد که دانشگاه ایمپریال کالج لندن برای اولین بار در تاریخ دانشگاه های سراسر دنیا، امتحانات دانشجویان سال آخر علوم پزشکی را به صورت مجازی برگزار کرد؛ در این امتحان دانشجویان در سه ساعت فرصت داشتند تا با پاسخ به 150 سووال پزشکی، درجه معلومات خود را درباره تشخیص شرایط یک بیمار با اطلاعات پزشکی ارائه شده، محک بزنند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه های آکسفورد، ادینبرو، بریستول و یوسی ال نیز در صدد برگزاری امتحانات به صورت آنلاین هستند. با این وجود بعضی دانشجویان پیشنهاد نموده اند که نمرات آنها براساس حدس و گمان اساتید ثبت شده و یا پس از بازگشایی دانشگاه ها در امتحان شرکت نمایند.

شرایط در سایرکشورهای اروپایی نیز کمابیش یکسان است و وزیران و مسئولان آموزش را به استفاده از ابزارهای مجازی برای تدریس و آزمون از راه دور سوق داده است.

اتحادیه اروپا در این زمینه صفحه ای اختصاصی برای آموزگاران، دانش اموزان و به طور کلی دانش پژوهان تعبیه نموده که در آن مجموعه ای از نرم افزارهای مجازی و مواد آموزشی برای استفاده عموم در نظر گرفته شده است.

با این حال اصلی ترین چالش کشورها در اجرای طرح آموزش مجازی و از راه دور برای دانش آموزانی است که یا فاقد رایانه و یا از سرعت اینترنت مطلوبی برخوردار نیستند.

لیزی ویتنر آموزگار ایتالیایی در یادداشتی برای نشریه گاردین نوشت: شاید در ابتدا دانش آموزان این روش را دوست داشتند اما به تدریج مسائل آن برای آنان و خانواده هایی که به فنآوری و یا مکان مناسب برای تحصیل دسترسی ندارند، ظاهر می گردد.

او با اشاره به اینکه در یک واحد آپارتمانی 40 متری ساکن است، شرح داد که برای ضبط برنامه های آموزشی و ارتباط با دانش آموزان به ناچار اتاق نشیمن را به استودیو و آشپزخانه را به اتاق کار تبدیل نموده است.

این آموزگار ایتالیایی درباره تداوم این شرایط هشدار داد و گفت که زندگی خصوصی و کاری او دیگر جدا نیست و این مساله می تواند برای تمام افرادی که شرایط مشابهی را تجربه می نمایند، به بروز اختلالات روانی منجر گردد.

رئیس اتحادیه آموزگاران فرانسه هم در اظهار نظر مشابهی بیان کرد که درباره آمادگی کشورش برای اجرای طرح آموزش از راه دور تردید دارد.

فرانسه ووپینو در گفت وگو با نشریه لوکال اضافه نمود: سازمان دهی کلاس های مجازی نیازمند این است که تمام افراد به رایانه دسترسی داشته باشند، این یک فرآینده پیچیده است که تمام ابزار آن را در اختیار نداریم و آموزگاران هم برای این شیوه آموزش لازم را ندیده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 435

به "چالش های آموزش از راه دور در اروپا با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های آموزش از راه دور در اروپا با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید