کدام گروه خونی ، کدام بیماری ؟

به گزارش مجله گرگانلند، گروه خونی و سلامت رابطه مستقیم دارند، متخصصان بعد از بررسی های گسترده دریافتند که هر کدام از گروه های خونی در این مورد متفاوتند به طوریکه سوال می شود کدام بیماری برای کدام گروه خونی؟

کدام گروه خونی ، کدام بیماری ؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک، 5 لیتر از حجم بدن هر انسان را خون تشکیل داده است. گروه خونی توسط عواملی که بر روی سلول های خونی قرار دارند، آنتی ژن و آنتی بادی های موجود در خون شناسایی می شوند. ترکیبات و گروه خونی در انسان های مختلف متفاوت است و به طور مستقیم به پدر و مادر و آنچه از آنان به او ارث می رسد، ارتباط دارد. خون انسان ها به چهار دسته AB ،B ،A و O و به گروه های مثبت و منفی تقسیم می شود که هر انسانی به طور طبیعی یکی از این چهار گروه خونی را دارد. براساس گفته متخصصان بروز برخی از بیماری ها در میان دسته ای از گروه های خونی شایع تر است، در این بخش از بهداشت و سلامت به آنها خواهیم پرداخت.

گروه خونی و سلامت ، کدام گروههای خونی کدام بیماری ها؟

مسائل گوارشی

گروه های خونی مختلف مواد مغذی مختلفی نیاز دارند مثلا گروه خونی o مسائل گوارشی دارند گروه خونی A سیستم ایمنی حساس دارند و باید میوه و سبزیجات بیشتری بخورند برای همین است که اغلب این دو گروه خونی را در میان افراد با مسائل گوارشی می بینیم.

مسائل بارداری

نوع گروه خونی روی بارداری خانم ها تاثیر می گذارد، مطالعات نشان داده خانم هایی که گروه خونی O دارند احتمال باروری پایین تری دارند چون تخمک گذاری در آنها کمتر انجام میشود.

بیماری های ویروسی

افراد دارنده گروه خونی B بیشتر در برابر بیماری های ویروسی بسیار ضعیف هستند. افراد دارنده گروه خونی B به احتمال زیاد به عفونت های باکتریال مانند استرپتوکوک پنومونیا و اشرشیاکولی مبتلا می شوند. دستگاه گوارش این افراد تقریبا با هر ماده غذایی سازگار است و به عنوان مثال می توانند به راحتی لبنیات مصرف کنند.

کم حواسی

مطالعات نشان داده افرادی که گروه خونی AB دارند بیشتر در خطر کم حواسی هستند، طبق یکی از مطالعات افراد با گروه خونی 82% AB بیشتر از سایرین خطر ابتلا به ازدست دادن حافظه را دارند. تحقیقانت نشان داده است نوع خون در ابتلا به بیماری هایی که مبنای عروقی دارند، مانند سکتۀ مغزی مؤثرند. ممکن است مسائل عروقی در ابتلا به مسائل حافظه نقش داشته باشند. افرادی که گروه خونی AB دارند، بیش از دیگران در معرض مسائل حافظه ای قرار می گیرند و بیشتر دچار زوال عقل می شوند.

افراد دارای گروه خونی AB باید برای حفظ سلامتی فشار خون خود را کنترل کنند، از کشیدن سیگار بپرهیزند، فعال باشند و رژیم غذاییِ سالمی را دنبال کنند.

بیماری قلبی

گروه خونی با ابتلا به بیماری های مختلفی همچون حملۀ قلبی، سکتۀ مغزی و ترومبوآمبولی وریدی (تشکیل لخته در درون رگ خونی) ارتباط دارد. افرادی با گروه خونی A، B یا AB، در مقایسه با دارندگان گروه خونی O، در معرض خطر بیشتری در ابتلا به لخته شدن خون و بیماری سرخرگ های قلبی و التهاب قرار دارند. افراد دارای گروه خونی غیر از O می توانند با مدیریت عوامل خطرزا مانند فشار خون بالا، دیابت، تغییر عادات زندگی ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.

استرس

افراد با گروه خونی A کورتیزول بیشتری دارند بنابراین استرس شان از حد معمول بیشتر است همچنین افرادی که گروه خونی O دارند، زودتر اعصبانی می شوند.

زخم معده

افرادی که گروه خونی O دارند بیشتر در معرض زخم معده هستند چون سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری پادتن ترشح می کند، افرادی که گروه خونی O دارند آنتی ژن ترشح می کنند که باعث التهاب تورم زخم معده می شود. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، سه عامل مهم سیگار نکشیدن، مصرف نکردن الکل و کاهش وزن اهمیت دارد.

سرطان معده

افرادی که دارای گروه خونی A هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان معده قرار می گیرند. بیشتر افرادی که گروه خونی A دارند گیاهخوارند زیرا در هضم گوشت و شیر مشکل دارند. سیستم ایمنی دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی A به دلیل مصرف بیشتر گیاهان ضعیف تر است و در هضم پروتئین های حیوانی بیشتر دچار مشکل می شوند.

بیماری های خودایمنی

سیستم ایمنی خوب و قوی این گروه باعث می شود افرادی با این گروه خونی بیشتر به بیماری های خودایمنی مبتلا شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آن ها بالاتر باشد.

بیماری کرونا

پژوهشگران به تازگی به نتایج تازه ای دست یافته اند که نشان می دهد گروه خونی ممکن است در آسیب پذیری فرد نسبت به بیماری کرونا و احتمال افزایش شدت بیماری نقش داشته باشد.

این پژوهش نشان می دهد احتمال ابتلای افراد دارای گروه های خونی A ،B یا AB به کووید 19 از گروه خونی O بیشتر است.

این مسئله ممکن است به دلیل وجود یک عامل انعقاد خون در افراد دارای گروه خونی O باشد که موجب می شود مسائل انعقاد خون در این افراد کمتر ایجاد شود. لخته شدن خون یکی از محرک های اصلی در شدیدشدن بیماری کروناست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 890

به "کدام گروه خونی ، کدام بیماری ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام گروه خونی ، کدام بیماری ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید