کاهش احتیاج به دارو های بیهوشی با استفاده از هدست واقعیت مجازی

به گزارش مجله گرگانلند، دانشمندان ادعا می نمایند که استفاده از هدست های واقعیت مجازی باعث می گردد تا بیماران درد را کمتر احساس نمایند.

کاهش احتیاج به دارو های بیهوشی با استفاده از هدست واقعیت مجازی

واقعیت مجازی می تواند احتیاج به دارو های بیهوشی در عمل های جراحی را کاهش دهد و حتی باعث تسکین درد بیماران می گردد. در حالی که یک بیمار معمولی به طور میانه به 750.6 میلی گرم در ساعت داروی مسکن پروپوفول احتیاج دارد، افرادی که به وسیله واقعیت مجازی، محتوای آرامش بخش (مانند طبیعت) را دیدن می نمایند، فقط به 125.3 میلی گرم از این دارو احتیاج داشته اند.

آن ها بعلاوه زودتر بهبود پیدا نموده اند و در حالی که بیماران عادی پس از 75 دقیقه از دوره بیهوشی خارج می شوند، آن ها به طور میانه پس از 63 دقیقه بهبود یافته اند. از طرفی دیگر، کاهش مدت زمان بیهوشی بیمار، باعث کوتاه شدن مدت بستری شدن او در بیمارستان می گردد که این امر به نوبه خود در هزینه های بیماران نیز صرفه جویی می نماید.

دانشمندان ادعا می نمایند که واقعیت مجازی حواس بیماران را از درد منحرف می نماید و بعلاوه افرادی که با هدست وارد اتاق عمل می شوند، این تصور را دارند که VR به آن ها یاری می نماید که البته این امر نتایج مثبتی در کاهش درد آن ها دارد.

برندا ویدرهولد، یکی از بنیانگذاران مرکز پزشکی واقعیت مجازی (Virtual Reality Medical Center) که در این مطالعه حضور نداشت، می گوید که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد واقعیت مجازی می تواند یک یاری مفید برای جراحی باشد. با این حال، متخصصان پزشکی باید بیماران را از نظر بیماری سایبری (نوعی عارضه حرکتی که VR در بعضی افراد ایجاد می نماید) نیز زیر نظر داشته باشند.

با توجه به این نتایج، تیم Beth Israel Deaconess در کارآزمایی بعدی خود، میخواهد تاثیر واقعیت مجازی بر بیمارانی که تحت عمل جراحی لگن و زانو قرار می گیرند را نیز آزمایش کند. قبلا نیز محققان بیمارستان سنت جوزف در فرانسه، با آزمایش های خود نشان داده بودند که این فناوری می تواند باعث تسکین درد بیماران گردد.

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1648

به "کاهش احتیاج به دارو های بیهوشی با استفاده از هدست واقعیت مجازی" امتیاز دهید

2 کاربر به "کاهش احتیاج به دارو های بیهوشی با استفاده از هدست واقعیت مجازی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش احتیاج به دارو های بیهوشی با استفاده از هدست واقعیت مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید