چرا آدم های خوب و شایسته ای به وسیله شبکه های اجتماعی جذب شما نمی شوند؟

به گزارش مجله گرگانلند، طبق پژوهش ها، تقریباً 40 درصد از مردم آمریکا از برنامه های دوستیابی آنلاین استفاده می نمایند. با این حال، همه نمی توانند به نتیجه دلخواه برسند و علت اصلی این مسئله ممکن است به تنظیمات و نحوه نمایش پروفایل برگردد. از عکس های نامناسب گرفته تا نگرش های نادرست و حتی انتظارات غیرواقعی، دلایل بسیاری وجود دارد که پروفایل شما کارایی لازم را ندارد. خوشبختانه، این مسائل با چند تغییر ساده قابل برطرف هستند. اگر می خواهید در این عرصه پیروز شوید و افراد باکیفیت را جذب کنید، باید چند نکته کلیدی را رعایت کنید.

چرا آدم های خوب و شایسته ای به وسیله شبکه های اجتماعی جذب شما نمی شوند؟

1. عکس های نامناسب دارید

اولین چیزی که افراد در هنگام مشاهده پروفایل شما در یک برنامه دوستیابی آنلاین می بینند، عکس شماست. حقیقت این است که بسیاری از افراد، در اولین نگاه، پروفایل شما را بر اساس عکس قضاوت می نمایند. استفاده از عکس های قدیمی یا تار اشتباه بزرگی است. برای جلب توجه، بهتر است یک عکس نو، باکیفیت و واضح از خود بگذارید که به وضوح شما را نشان دهد و بهتر است از عکس هایی که افراد دیگری در آن حضور دارند، اجتناب کنید. شما باید تصویر شخصیتی خود را به برترین شکل نمایش دهید. بعلاوه، مهم است که عکس شما به واقعیت نزدیک باشد. بسیاری از کاربران در پروفایل های خود به اغراق یا جعل اطلاعات روی می آورند؛ اما این رویکرد به ضرر شما خواهد بود، زیرا در نهایت حقیقت همواره آشکار می گردد.

2. نگرش منفی دارید

فرآیند دوستیابی آنلاین می تواند استرس زا باشد و ممکن است در طول مسیر، احساسات شما جریحه دار گردد یا مجبور شوید به افراد مختلف جواب منفی دهید. اما مهم است که با نگرشی مثبت به این فرآیند نگاه کنید. هدف از دوستیابی پیدا کردن یک رابطه معنادار و لذت بخش است. اگرچه ممکن است همه کسانی که با آن ها دیدار می کنید مناسب شما نباشند، اما باید نگرش خود را تغییر دهید. اگر با دیدی مثبت وارد این فرآیند شوید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید فرد مناسبی را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که پیروزیت در دوستیابی تا حد زیادی به نگرش شما بستگی دارد.

3. در موقعیت جغرافیایی نامناسبی زندگی می کنید

زندگی در منطقه ها دورافتاده می تواند یکی از عواملی باشد که مانع از پیروزیت شما در دوستیابی آنلاین می گردد. اگر در جایی زندگی می کنید که افراد کمی اطراف شما هستند و افراد زیادی برای انتخاب ندارید، ممکن است مجبور شوید دامنه جستجوی خود را توسعه دهید. شاید لازم باشد به شهرهای بزرگ تر یا منطقه ها پرجمعیت تر فکر کنید و حتی سفر کنید تا با افراد نو دیدار کنید. در هر حال، بهتر است محدودیت های جغرافیایی خود را کنار بگذارید و به جستجوی گسترده تر بپردازید.

4. پروفایل شما ضعیف نوشته شده است

فرض کنید فردی عکس شما را پسندیده و تصمیم می گیرد پروفایل شما را بخواند. اگر پروفایل شما ضعیف نوشته شده باشد، حتی برترین عکس ها هم نمی توانند تأثیر لازم را بگذارند. استفاده از جمله های ناقص، اشتباهات گرامری و نوشتارهای غیرشفاف، ممکن است فرد مقابل را از ادامه آنالیز منصرف کند. بنابراین بهتر است پروفایل خود را به دقت بنویسید. اطلاعات مربوط به خودتان را به صورت شفاف و صادقانه بیان کنید و سعی کنید از اغراق و دروغگویی دوری کنید. بعلاوه، استفاده از زبان ساده و صادقانه بسیار مؤثرتر از استفاده از جملات پرزرق و برق است. بهتر است از دوستان یا همکاران بخواهید که پروفایل شما را قبل از ارسال آنالیز نمایند تا از درست بودن آن مطمئن شوید.

5. بیش از حد سخت گیر هستید

انتظارات غیرواقعی و سخت گیری بیش از حد، یکی دیگر از دلایلی است که مانع پیروزیت شما در دوستیابی آنلاین می گردد. هیچ کس کامل نیست و اگر شما در پی فردی باشید که تمام ویژگی های مورد نظر شما را داشته باشد، ممکن است برای مدت طولانی پیروز به پیدا کردن کسی نشوید. باید بین انتظارات خود و سازش تعادل برقرار کنید. البته، بعضی ویژگی ها مانند صداقت و وفاداری مهم هستند و نباید از آن ها صرف نظر کرد، اما بهتر است انتظارات خود را واقع بینانه تر کنید.

6. کوشش زیادی برای خنده دار بودن دارید

یکی دیگر از مسائل رایج در دوستیابی آنلاین این است که بسیاری از افراد بیش از حد کوشش می نمایند تا خنده دار یا جالب به نظر برسند. اگرچه شوخ طبعی می تواند یکی از مجذوب کننده ترین ویژگی های شخصیتی باشد، اما کوشش بیش از حد برای خنده دار بودن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. بهتر است در دیدار اول به جای کوشش برای جلب توجه به وسیله شوخی های بیش از حد، به شناخت طرف مقابل تمرکز کنید. به خاطر داشته باشید که شوخی های ساده و طبیعی برترین تأثیر را دارند و لزومی ندارد که به عنوان کمدین ظاهر شوید.

7. بیش از حد به مسائل سیاسی یا مذهبی می پردازید

مصاحبه درباره موضوعات سیاسی یا مذهبی در مراحل اولیه دوستیابی، می تواند تأثیر منفی بگذارد. اگرچه این مسائل ممکن است برای شما بسیار مهم باشند، اما بهتر است در ابتدای رابطه آن ها را به صورت محتاطانه مطرح کنید. آغاز یک مکالمه با بحث های سنگین می تواند منجر به قطع ارتباط گردد. به جای آن، سعی کنید مکالمات اولیه را حول موضوعات سبک تر و مجذوب کننده تر متمرکز کنید. این مسئله باعث می گردد که طرف مقابل به شناخت شما علاقه مندتر گردد و فرصت بیشتری برای بحث های جدی تر در مراحل بعدی فراهم گردد.

8. انتظارات غیرواقعی دارید

داشتن انتظارات غیرواقعی معمولاً مانع از پیروزیت در دوستیابی می گردد. شاید شما انتظارات بسیار بالایی دارید که دستیابی به آن ها عملاً غیرممکن است. برای مثال، انتظار داشتن از اینکه فردی تمام ویژگی های مورد نظر شما را داشته باشد یا شبیه یک مدل معروف باشد، غیرمنطقی است. به جای دنبال کردن انتظارات غیرواقعی، بهتر است در پی کسی باشید که با ارزش ها و علایق شما همخوانی دارد. این رویکرد به شما یاری می نماید تا رابطه ای پایدارتر و معنادارتر برقرار کنید.

9. خیلی زود درباره مسائل مالی صحبت می کنید

صحبت درباره مسائل مالی در اوایل رابطه می تواند تأثیر منفی بگذارد و منجر به سوء تفاهم گردد. بسیاری از افراد از کسانی که زودهنگام درباره پول صحبت می نمایند، دوری می نمایند. بنابراین، بهتر است این موضوعات را برای مراحل بعدی رابطه نگه دارید. بعلاوه، پیشنهاد می گردد که در دیدار های اولیه هزینه ها را به طور منصفانه تقسیم کنید تا از بروز هرگونه سوءتفاهم جلوگیری گردد.

10. صحبت زیاد درباره روابط گذشته یا بچه ها

صحبت درباره روابط گذشته یا بچه ها در مراحل اولیه دوستیابی، می تواند مجذوب کنندهیت را کاهش دهد. در حالی که بچه ها شما بخش مهمی از زندگی شما هستند، بهتر است در دیدار های اولیه به موضوعات مربوط به خود و انتظاراتتان از یک رابطه نو بپردازید. بازگو کردن روابط گذشته نیز می تواند نشانه ای از این باشد که شما هنوز آمادگی کامل برای آغاز یک رابطه نو را ندارید. بهتر است تمرکز خود را روی آینده و امکانات نو متمرکز کنید و فرصت دهید که طرف مقابل شما را بهتر بشناسد.

چگونه پروفایل و نگرش خود را بهبود دهید؟

برای پیروزیت در دوستیابی آنلاین، بهتر است چند تغییر ساده در پروفایل و نگرش خود ایجاد کنید. انتخاب یک عکس خوب، نوشتن یک پروفایل شفاف و صادقانه و حفظ نگرش مثبت می تواند شانس پیروزیت شما را افزایش دهد. بعلاوه، به خاطر داشته باشید که پیروزیت در دوستیابی نیازمند کوشش و سازش است. اگر بتوانید تعادل مناسبی بین انتظارات و واقعیت های زندگی برقرار کنید، احتمال پیروزیت شما بسیار بیشتر خواهد بود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 شهریور 1403 بروزرسانی: 24 شهریور 1403 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1829

به "چرا آدم های خوب و شایسته ای به وسیله شبکه های اجتماعی جذب شما نمی شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آدم های خوب و شایسته ای به وسیله شبکه های اجتماعی جذب شما نمی شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید