هشدار اتحادیه کارگری آلمان درباره نابرابری های اجتماعی فزاینده به دلیل بحران کرونا

به گزارش مجله گرگانلند، اتحادیه کارگری آلمان به مناسبت روز کارگر درباره وقوع نابرابری های اجتماعی روزافزون در سایه بحران کرونا هشدار داد.

هشدار اتحادیه کارگری آلمان درباره نابرابری های اجتماعی فزاینده به دلیل بحران کرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، اول ماه می (12 اردیبهشت ماه) مصادف با روز بین المللی کارگر در امسال میلادی کاملا رنگ کرونایی داشت. بسیاری از شرکت ها از عواقب بحران کرونا به شدت آسیب دیده اند.

اتحادیه کارگری آلمان (DGB) به مناسبت این روز درباره کاهش صندلی های شغلی در دوران بحران کرونا که به ضرر کارگران تمام می گردد هشدار داده است.

راینر هوفمن، رئیس اتحادیه کارگری آلمان در سخنانی به مناسبت روز کار خاطرنشان کرد که من به شرکت ها فورا در این باره که از این بحران برای کاهش صندلی های شغلی سوء استفاده نمایند هشدار می دهم.

وی همزمان درباره نابرابری های اجتماعی روزافزون به وسیله بحران کرونا هشدار داده و گفت: ما در این راستا مبارزه می کنیم که هزینه های این بحران بر دوش شاغلان نیفتد.

هوفمن تاکید نمود که تامین امنیت مشاغل در دراز مدت و جلوگیری از شکاف های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

اتحادیه کارگری آلمان همزمان خواهان پرداخت های بهتر به قهرمانان کرونا که شامل مشاغلی مانند پرستاران، کارگران زباله ها، نیروهای نظافتچی ، پیک ها و فروشندگان هستند شد.

رئیس اتحادیه وردی آلمان هم این انتقاد را وارد کرد که در بحران کرونا حقوق مهم کارگران تضعیف می گردد. این اتحادیه با تاکید بر اینکه اوضاع نمی تواند این گونه باقی بماند تهدید کرد که درخواست ها برای شرایط کاری بهتر و پرداختی های بهتر به کارگران را در صورت لزوم با برگزاری اعتصاب هایی دنبال خواهد نمود.

به دلیل بحران کرونا روز کار امسال بدون اعتراضات عمومی عظیم و تظاهرات های گسترده برگزار گردید.

رئیس اتحادیه کارگری آلمان خاطرنشان کرد که همبستگی امسال به مفهوم حفظ فاصله است. اتحادیه کارگری آلمان برای اولین با از زمان تاسیس خود در سال 1949 خواهان جشن دریافت روز کار به وسیله اینترنت شد و علاقمندان در یک پخش زنده چند ساعته پیغام های همبستگی شهرونان و سیاستمداران و مصاحبه هایی با مقامات این اتحادیه را دنبال کردند.

در دیگر کشورهای اروپایی هم اعتراضات گسترده ای به مناسبت روز کار برگزار نشد. تنها در کشور یونان چند صد نفر از اعضای اتحادیه کمونیستی PAME در برابر مجلس آتن تجمع کردند. آن ها خاطرنشان کردند که کارگران نباید هزینه رکود سخت جهانی به دلیل بحران کرونا را پرداخت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 485

به "هشدار اتحادیه کارگری آلمان درباره نابرابری های اجتماعی فزاینده به دلیل بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اتحادیه کارگری آلمان درباره نابرابری های اجتماعی فزاینده به دلیل بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید