بها دادن به کتابفروشی ها با طرح های فصلی فروش کتاب

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران ، علیرضا رحمانی، مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب شیراز در استان فارس، در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران ضمن اشاره به این که برگزاری طرح های توزیع یارانه کتاب به وسیله کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) می تواند مفید و موثر باشد، بیان کرد: از این رو که کتابفروشی ها توزیع کنندگان کتاب در جهان بوده و همواره برای مردم در دسترس هستند. به واقع خانه کتاب و ادبیات ایران طرح های فصلی را در سال اجرا می نماید تا کمکی باشد برای خوانندگان کتاب و کتابفروشان.

بها دادن به کتابفروشی ها با طرح های فصلی فروش کتاب

وی در ادامه اظهار کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که توزیع نمایندگان اصلی کتاب، کتابفروشی ها هستند و ناشران همواره می توانند آثار خود را به وسیله کتابفروشی ها عرضه نمایند؛ ولی اگر کتابفروشی ها از بین بروند ناشران نیز راه توزیع درستی برای کتاب های خود ندارند. در این صورت باید به طرح هایی که باعث رونق کتابفروشی ها گردد بیشتر بها می دهیم.

او همچنین توضیح داد: برگزاری طرح های فصلی فروش کتاب از این بابت دارای اهمیت است که در ایده اجرای آن به کتابفروشی ها بها داده می گردد و در کنار آن نیز خوانندگان کتاب می توانند به کتابفروشی ها رفته و با بهره از این طرح و تخفیفات آن آثار مورد احتیاج خود را تهیه نمایند.

مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب شیراز توضیح داد: اکنون در سطح شهر و در بعضی از مکان های عمومی همچون بیمارستان ها و ادارات جشنواره تخفیفات 50درصدی فروش کتاب برگزار می گردد که این موارد نیز به کار کتاب و کتابفروشی ها لطمه وارد می نماید. به واقع وقتی هرکالایی با این میزان تخفیف ارائه می گردد قیمت گذاری اولیه آن بیش از آن چیزی است که مطرح می گردد.

وی اضافه کرد: همچنین ممکن است این کتاب ها کار ناشران زیرزمینی باشد که حق تالیف و ترجمه ای نمی دهند و تنها اثری را منتشر می نمایند. این امر به کتابفروشی ضربه می زند و اعتماد عمومی را از کتابفروشی ها سلب می نماید. باید مقابل چنین کارهایی گرفته گردد تا طرح هایی چون زمستانه، پاییزه، بهاره و تابستانه تاثیر بیشتری بگذارد و در نهایت کتاب خوب به دست مردم برسد.

رحمانی اعلام کرد : پاتوق کتاب شیراز معمولا جزو کتابفروشی هایی است که در این طرح های فصلی فروش کتاب عملکرد خوبی داشت و استقبال مردم نیز خوب بود؛ پیش بینی ما این است که در طرح زمستانه کتاب نیز همینطور خواهد بود و مخاطبان از آن استقبال می نمایند. در واقع اگر خانه کتاب و ادبیات ایران دچار کمبود بودجه نگردد و آن را به خوبی به کتابفروشی ها تزریق کند به نظرم استقبال بیشتر می گردد.

او در ادامه تاکید نمود: در حال حاضر با وجود بیماری کرونا امکان این که دوباره شهرها قرنطینه شوند وجود دارد و زمستانه کتاب فرصت خوبی است که مردم به کتابفروشی ها رفته و آثار مورد نظر خود را تهیه نمایند شاید مجبور شوند دوباره در خانه بمانند.

علیرضا رحمانی در سرانجام گفت: امیدوارم مسائل ناشران و گرانی کاغذ مرتفع گردد تا کتاب های جدیدتر و خوبی منتشر و وارد بازار گردد. به گمان من در چاپ آثار جدید یا تجدید چاپ کتاب های خوب قبلی ناشران با مشکل روبرو هستند؛ به گمانم این طرح ها و برگزاری آن در فصول مختلف سال در این زمینه نیز اثرگذار خواهد بود.

طرح زمستانه کتاب از نهم اسفند شروع و تا شانزدهم اسفند ماه در کتابفروشی های عضو طرح در سراسر کشور برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1036

به "بها دادن به کتابفروشی ها با طرح های فصلی فروش کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بها دادن به کتابفروشی ها با طرح های فصلی فروش کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید