هایما 7X؛ نگاهی به مشخصات گران ترین خودرو چینی در ایران خودرو

به گزارش مجله گرگانلند، هایما 7X نخستین بار در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران 1401 رونمایی شد. این خودروی چندمنظوره گران ترین محصول برند هایما در کشور است که درصورت موفقیت، می تواند نقطه آغازی برای ورود ون ها و استیشن های دیگر به بازار باشد. مشخصات هایما 7X ایران خودرو را در ادامه مورد آنالیز قرار می دهیم.

هایما 7X؛ نگاهی به مشخصات گران ترین خودرو چینی در ایران خودرو

هایما 7X به عنوان گران ترین خودروی این برند با مشخصات فنی و در دو تیپ 5 و 7 نفره به وسیله ایران خودرو به بازار معرفی شده است.

هایما 7X نخستین بار در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران 1401 رونمایی شد. این خودروی چندمنظوره گران ترین محصول برند هایما در کشور است که درصورت موفقیت، می تواند نقطه آغازی برای ورود ون ها و استیشن های دیگر به بازار باشد. مشخصات هایما 7X ایران خودرو را در ادامه مورد آنالیز قرار می دهیم.

مشخصات ظاهری هایما 7X

هایما 7 ایکس به علت داشتن جلوپنجره چندضلعی تورفته با خطوط عمودی، چهره ای مدرن و متمایز به خود گرفته است. یک نوار کرومی در بالای جلوپنجره جاسازی شده که از طرفین به چراغ های درشت و باریک جلو می رسد.

ون هایما در نمای مقابل ظاهری اسپرت و تهاجمی دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. ولی نمای عقب آن چندان دلچسب و مجذوب کننده نیست؛ چراغ های عقب با گرافیک چندضلعی تا روی در صندوق عقب کشیده می شوند که حالت لیفت بک داشته و یک اسپویلر کوچک در بالای آن جاسازی شده است. مشخصه تورفتگی در قسمت عقب نیز مشاهده می گردد.

علی رغم جثه بزرگ، هایما 7 ایکس با موتور معمولی روانه بازار شده است. پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ در زیر کاپوت این خودرو می تواند 193 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور فراوری نموده و آن ها را به واسطه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو وارد کند. ون خانوادگی تازه ایران خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 6 پیروی می نماید و مصرف سوخت ترکیبی آن دراِزای پیمودن 100 کیلومتر، حدود 7.6 لیتر است.

فضای درون کابین هایما 7 ایکس دارای تریم دورنگ (مشکی و مارون) است و با طراحی های مدرن و امروزی مطابقت دارد. یک نمایشگر بزرگ یکپارچه در مقابل راننده جاسازی شده که در واقع ترکیبی از دو نمایشگر است. پنل سمت راست متعلق به سیستم اطلاعات-سرگرمی بوده و بخش پشت فرمان برای نمایش اطلاعات حیاتی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. غربیلک فرمان دوشاخه دارای دکمه های کنترلی تخت است و لوگوی هایما در وسط آن دیده می گردد.

کابین از متریال مناسب و باکیفیتی ساخته شده و روکش صندلی ها از مرغوبیت کافی برخوردار است. به لطف تجهیزات و امکانات متعدد و بعلاوه فضای باز داخل کابین، مسافرت های کوتاه و طولانی به تجارب لذت بخش و آسوده تبدیل می شوند.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

با اینکه خودرو های ون در ایران مشتریان چندانی ندارند و مقرون به صرفه بودن می تواند یکی از نقاط قوت این خودرو ها به حساب آید، ولی ایران خودرو تصمیم گرفته است هایما 7X را با مجموعه تقریباً کاملی از امکانات و تجهیزات رفاهی در دسترس خریداران قرار دهد.

در بخش ترمز و پایداری، این خودرو شامل سیستم ترمز اتوماتیک، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم یاری ترمز، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز، سیستم یاریی حرکت در سربالایی، سیستم یاریی حرکت در سراشیبی، ترمز دستی برقی، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، سیستم هشدار برخورد با موانع، ترمز یاریی اضطراری و سیستم ترمز هوشمند می گردد.

6 عدد کیسه هوا و همین طور سیستم یاریی جابه جایی بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، دوربین 360 درجه، ایزوفیکس، قفل کودک در های عقب، چراغ ترمز سوم، سیستم قطع اتوماتیک سوخت هنگام تصادف، سیستم پایش باد لاستیک ها و... از دیگر مشخصات هایما 7X ایران خودرو در بخش ایمنی به حساب می آیند.

بالابر های شیشه برقی، سانروف و سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نورپردازی داخلی، کامپیوتر سفری، سیستم یاریی پارک اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، کنسول میانی برای سرنشینان عقب و جلو، چراغ نقشه خوان جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی و... نیز در فهرست تجهیزات رفاهی این خودرو ذکر شده اند.

شرایط هایما 7 ایکس در بازار ایران

هایما 7X محصول تازه ایران خودرو است که در بازار جهانی قیمتی حدود 19 الی 22 هزار دلار دارد. این ماشین بدون شک در بازار داخلی بیش از 1 میلیارد تومان برچسب قیمت خواهد خورد. بعلاوه با توجه به کلاس این خودرو (MPV)، به غیر از سوبا M4 فردا موتورز به نظر نمی رسد رقیب دیگری برای هایما 7 ایکس وجود داشته باشد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1723

به "هایما 7X؛ نگاهی به مشخصات گران ترین خودرو چینی در ایران خودرو" امتیاز دهید

2 کاربر به "هایما 7X؛ نگاهی به مشخصات گران ترین خودرو چینی در ایران خودرو" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایما 7X؛ نگاهی به مشخصات گران ترین خودرو چینی در ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید