تویوتا C، HR نو با 223 اسب بخار قدرت معرفی گشت ، بررسی خودرو خاص تویوتا

به گزارش مجله گرگانلند، نسل دوم تویوتا C-HR رسماً با قوای محرکه 223 اسب بخاری plug-in hybrid رونمایی شد. این کراس اوور محبوب تویوتا در حالت الکتریکی قادر است 66 کیلومتر را صرفاً با نیروی باتری های خود پشت سر بگذارد.

تویوتا C، HR نو با 223 اسب بخار قدرت معرفی گشت ، بررسی خودرو خاص تویوتا

بیت ران - محمد فتح اللهی: دسامبر 2022 (آذر ماه 1401) بود که تویوتا با رونمایی از کانسپت Prologue، نسل دوم C-HR را به همگان نشان داد.

پس از رونمایی از این خودرو مفهومی، تویوتا به سرعت کار تولید و تجاری سازی آن را آغاز کرد. بطوری که فقط 7 ماه پس از نمایش خودرو مفهومی، مدل تولیدی نسل دوم حاضر و رونمایی شد. اکنون زمان آن رسید که با معرفی رسمی این کراس اوور کامپکت، در نهایت با دومین نسل تویوتا C-HR آشنا شویم.

تویوتا C-HR نو در حالی معرفی شد که هنوز هم از طراحی متفاوت و خاص نسل قبل استفاده می کند. در واقع تویوتا نسخه ای مدرن، مجذوب کننده و کاملاً به روزی از نسل اول این خودرو به ما نشان داد تا ثابت کند C-HR چقدر در کلاس خود محبوب است. C-HR نو کاملاً در اروپا طراحی و توسعه یافت و قرار است اولین بار در بازارهای این قاره سبز به دست مشتریان برسد.

نسل دوم به عنوان یک Super Coupe معرفی شد

تویوتا نسل دوم C-HR را یک super coupe معرفی کرد که دارای رینگ های 20 اینچی و طراحی بدنه دو رنگ است. این خودروساز ژاپنی تلاش کرد که نسل دوم این کراس اوور محبوب طراحی نرم تر و تمیزتری نسبت به نسل اول داشته باشد. به همین دلیل تمامی سنسورها، دوربین ها و چراغ ها به نحوی طراحی شد که هیچ حجم اضافه ای در این super coupe مشاهده نشود.

از نظر ابعاد بدنه، نسل دوم تویوتا C-HR طولی برابر با 4360 میلی متر دارد. عرض این خودرو 1830 میلی متر است و ارتفاع آن نیز به 1558 میلی متر دارد. البته نسخه های مختلف این خودرو می توانند تا 1564 میلی متر هم ارتفاع داشته باشند. فاصله بین دو محور این کراس اوور تویوتا نیز 2640 میلی متر اعلام شد.

درون کابین تویوتا C-HR نسل دوم

تویوتا C-HR

اولین چیزی که با ورود به درون C-HR نو با آن روبه رو خواهیم شد قطعاً نمایشگر لمسی 12.3 اینچی آن است. تویوتا می گوید سرنشینان می توانند تمامی تنظیمات دلخواه خود را با استفاده از همین نمایشگر لمسی انجام دهند.

نسخه های خاص و فول C-HR نو همچنین به نمایشگر هدآپ، نورپردازی داخلی 64 رنگی، سقف پانورامیک و سیستم صوتی فوق العاده JBL مجهز خواهند بود.

برخلاف ترند این روزهای صنعت خودروسازی در جهان، تویوتا باور دارد کلیدهای فیزیکی نباید به طور کلی از طراحی داخلی خودروها حذف شوند.

به همین دلیل، هنوز هم راننده و سرنشینان می توانند برخی از تنظیمات مربوط به سیستم تهویه و سیستم صوتی را با استفاده از دکمه های فیزیکی انجام دهند.

تویوتا C-HR

تویوتا مخالفتی با بزرگ تر شدن نمایشگرهای لمسی ندارد، اما باور دارد به همان اندازه باید دکمه های فیزیکی هم در درون خودروها وجود داشته باشند.

نسخه های مختلفی از این کراس اوور زیبا تولید خواهند شد که قطعاً برترین آنها ورژن GR Sport Premiere است. این نسخه با رینگ های اسپرت، نشان GR، طراحی متفاوت تریم داخلی و خطوط قرمز رنگ کاملاً در میان همکلاسان خود متمایز خواهد بود.

مشخصات فنی تویوتا C-HR نو

همانطور که انتظار می رفت، تویوتا نسخه های هیبریدی را ابتدا در بازار اروپا به دست مشتریان این کراس اوور می رساند. نمونه های 1.8 لیتری و 2 لیتری پلاگین هیبریدی تویوتا C-HR نو فقط به صورت دیفرانسیل جلو به فروش خواهند رسید.

البته نسخه 2 لیتری هیبریدی C-HR را می توان به صورت AWD (انتقال نیرو به تمامی چرخ ها) هم سفارش داد. از نظر قدرت موتور، نمونه پایه 1.8 لیتری این کراس اوور می تواند 140 اسب بخار (103 کیلووات) قدرت تولید کند.

نسخه 2 لیتری هیبریدی این خودرو هم 198 اسب بخار (145 کیلووات) نیرو در اختیار راننده قرار می دهد و ورژن PHEV نیز با 223 اسب بخار (164 کیلووات) نیرو، قوی ترین تیپ تویوتا C-HR بشمار می رود.

از لحاظ عملکرد، مدل پایه 1.8 لیتری هیبریدی شتاب صفر تا 100 کیلومتر 9.9 ثانیه ای را در اختیار مالک خود قرار می دهد. این نسخه قادر است تا 170 کیلومتر در ساعت به سرعت گیری خود ادامه دهد.

مدل 2 لیتری هیبریدی تویوتا C-HR نو هم در زمانی برابر با 8.1 ثانیه تجربه شتاب صفر تا صد کیلومتر را به سرنشینان خود ارائه می دهد. البته اگر نمونه AWD این نمونه را سفارش دهید، می توانید شتاب 7.9 ثانیه ای را تجربه کنید. هر دو مدل دیفرانسیل جلو و AWD این نسخه قادرند تا 180 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرند.

تیپ PHEV تویوتا C-HR با موتور 2 لیتری سریعترین نسخه این کراس اوور کامپکت است. این مدل می تواند در 7.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و این شتاب گیری را تا 180 کیلومتر در ساعت ادامه دهد. ضمن اینکه پس از شارژ باتری ها با استفاده از شارژرهای خانگی و شهری قادر است تا 66 کیلومتر بدون نیاز به موتور درون سوز پیمایش داشته باشد.

زمان عرضه به بازار نسل دوم تویوتا C-HR

تویوتا از همین امروز فروش آنلاین نسل دوم این کراس اوور را از طریق کنندگی های اینترنتی خود آغاز کرد. حتی از امروز می توان نسخه های خاص این خودرو مانند GR Sport Premiere Edition را خریداری کرد.

اولین خریداران این خودرو، اروپایی ها خواهند بود. سپس به مرور تا اواخر سال جاری میلادی خریداران کشورهای خاورمیانه و آسیایی هم می توانند تجربه مالکیت این کراس اوور را تجربه کنند. اما همانطور که تویوتا پیش تر هم گفت، نسل دوم C-HR هیچ گاه در بازار آمریکا شمالی عرضه نخواهد شد.

تویوتا هنوز قیمت این کراس اوور زیبا را اعلام نکرده است. اما جالب است بدانیم که نمونه های 2018 (تیپ Style با سامانه AWD) از نسل اول این خودرو در بازار خودرو ایران تا 5 میلیارد و 400 میلیون تومان هم خرید و فروش می شوند.

کراس اوور KMC X5 کرمان موتور به تهران رسید / بررسی فیس لیفت جک S5

نمایشگاه خودرو 1402 تهران لغو شد + تقویم نمایشگاه در سایر شهرها

قیمت کارخانه محصولات سایپا ویژه تیر 1402 اعلام شد

فهرست آپشن های اجباری اعلام شد / 7 آپشن نو برای خودروهای ایرانی

فهرست قیمت ایران خودرو ویژه تیر 1402 اعلام شد / فهرست قیمت 28 محصول

منبع: بیت ران
انتشار: 5 تیر 1402 بروزرسانی: 5 تیر 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1767

به "تویوتا C، HR نو با 223 اسب بخار قدرت معرفی گشت ، بررسی خودرو خاص تویوتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا C، HR نو با 223 اسب بخار قدرت معرفی گشت ، بررسی خودرو خاص تویوتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید