نخست وزیر ژاپن شرایط اضطرار ملی اعلام کرد

به گزارش مجله گرگانلند، دولت ژاپن به دلیل افزایش همه گیری ویروس کرونا در این کشور شرایط اضطراری ملی گفت.

نخست وزیر ژاپن شرایط اضطرار ملی اعلام کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آبه شینزو نخست وزیر ژاپن امروز (سه شنبه) در جریان جلسه کابینه، برای هفت استان این کشور از جمله توکیو شرایط اضطراری ملی اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری کیودو، شرایط اضطرار ملی در هفت استان ژاپن به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید19 اعلام شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

با دستور آبه برای اعلام شرایط اضطرار ملی، مسئولان استان های مذکور می توانند گام های پیشگیرانه محکم تری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ کنند که شامل اعمال قرنطینه اجباری و تعطیلی مدارس یا مشاغل می شود.

آبه قرار است امروز ساعت 7 عصر به وقت محلی (14:30 به وقت تهران) با حضور در کنفرانس مطبوعاتی، جزئیات این شرایط اضطرار ملی را برای مردم این کشور شرح دهد.

به نوشته کیودو، شرایط اضطرار ملی که برای اولین بار است در ژاپن اعلام می شود، اما محدودیت های سفت وسختی مشابه آنچه در چین یا فرانسه برقرار شده را در این کشور اعمال نمی کند.

نخست وزیر ژاپن پیش از جلسه کارگروه مبارزه با کرونا، در جلسه مجلس این کشور گفته بود: من تصمیم گرفتم شرایط اضطرار ملی اعلام کنم زیرا ما به نقطه ای رسیده ایم که شیوع بیماری در سراسر کشور سریع و گسترده شده و خطر اثر گذاری جدی بر جان مردم و اقتصاد [کشور] را دارد.

تصمیم دولت ژاپن برای اعلام شرایط اضطرار ملی در این کشور به دلیل گسترش شیوع ویروس کووید19 همچنین باعث شد مردم با نگرانی به فروشگاه ها هجوم آورده و به اصطلاح خریدهای هیجانی انجام دهند.

خبرگزاری رویترز روز گذشته نیز به نقل از مسئولان درمانی ژاپنی گزارش داده بود به دلیل افزایش مبتلایان ویروس کرونا در شهر توکیو و کمبود تخت های بیمارستانی، نظام سلامت پایتخت این کشور در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 448

به "نخست وزیر ژاپن شرایط اضطرار ملی اعلام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ژاپن شرایط اضطرار ملی اعلام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید