موسوی سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان شد

به گزارش مجله گرگانلند، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به زودی به عنوان سفیر جدید ایران در کشور آذربایجان مشغول به فعالیت خواهد شد.

موسوی سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان شد

به گزارش خبرنگاران، سید عباس موسوی قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان معرفی و راهی باکو گردد.

جواد جهانگیرزاده سفیر فعلی ایران در باکو است.

موسوی در شرایطی به کشور همسایه خواهد رفت که آذربایجان اخیراً شاهد تحولات مهمی، به ویژه تحولات مربوط به قره باغ و ارمنستان بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هفته گذشته سفری 2روزه را به استان اردبیل داشت و در آنجا با تعدادی از مقامات این استان مرزی (در مجاورت با جمهوری آذربایجان) از جمله با استاندار و امام آدینه شهر اردبیل ملاقات و تبادل نظر کرد.

موسوی امروز پنجشنبه نیز با سفر به آذربایجان شرقی، در ملاقات با مسئولان این استان نقش استان های مرزی در توسعه روابط با کشورهای همسایه را بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: آذربایجان شرقی صندلی خوبی در روابط ایران و آذربایجان دارد، اما باید کوشش کنیم تا این صندلی ارتقا یابد و بتوانیم از ظرفیت های این استان برای توسعه روابط مالی و تجاری با جمهوری آذربایجان استفاده کنیم.

سید عباس موسوی طی حکمی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان منصوب شده و قرار است تا شهریور ماه در سمت سخنگوی وزارت امور خارجه حضور داشته باشد.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 635

به "موسوی سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید