متا از فراوری کننده مبتنی بر هوش مصنوعی متن به ویدئوی خود رونمایی کرد

به گزارش مجله گرگانلند، مدیرعامل شرکت متا -مارک زاکربرگ- از یک برنامه نو هوش مصنوعی (AI) به نام Make-A-Video خبر داده است که به کاربران اجازه می دهد از یک توضیحات متنی یک ویدیو بسازند.

متا از فراوری کننده مبتنی بر هوش مصنوعی متن به ویدئوی خود رونمایی کرد

زاکربرگ با نشان دادن یک خرس عروسکی در حال نقاشی از خود، یک سفینه فضایی در حال فرود بر روی مریخ و یک بچه تنبل با کلاه بافتنی در کوشش برای کشف یک لپ تاپ، قابلیت های این برنامه را به نمایش گذاشت.

همه ویدئو های اشاره شده به وسیله پیغام های متنی فراوری شده اند و دستگاه هوش مصنوعی با یادگیری عمیق از سینت سایزر های تصویری مانند GPT-3 و LAION-5B یک ویدئوی متحرک از درستورهای متنی می سازند.

زاکربرگ در فیس بوک نوشته: فراوری ویدئو بسیار سخت تر از عکس ها است، زیرا فراتر از فراوری صحیح هر پیکسل، سیستم بعلاوه باید پیش بینی کند که چگونه آن ها در طول زمان تغییر می نمایند.

Make-A-Video این مشکل را با افزودن لایه ای از یادگیری بدون نظارت حل می نماید که سیستم را قادر می سازد حرکت در دنیای فیزیکی را درک کند و آن را برای فراوری متن به تصویر سنتی اعمال کند.

متا برنامه ای برای به اشتراک گذاشتن یک نسخه آزمایشی کامل در آینده در دسترس کاربران در دست دارد، اما هیچ اطلاعاتی در خصوص اینکه چه زمانی کاربران فیس بوک می توانند خودشان آن را امتحان نمایند، وجود ندارد. به نظر می رسد کلیپ های ویدیویی فراوری شده کوتاه و با کیفیت خواهند بود.

این رونمایی در پی اعلام قبلی فیس بوک در اوایل امسال در خصوص Make-A-Scene، که یک فراورینماینده متن به تصویر مشابه DALL-E خوانده شده بود، صورت می گیرد.

Make-A-Video از مجموعه داده های در دسترس عموم استفاده می نماید که سطح بیشتری از شفافیت را به تحقیق اضافه می نماید. ما آشکارا این تحقیقات و نتایج مولد هوش مصنوعی را با جامعه برای بازخورد آن ها به اشتراک می گذاریم و به توسعه مسئولانه هوش مصنوعی خود برای اصلاح و تکامل رویکرد خود به این فناوری نوظهور ادامه خواهیم داد.

اعلام امروز گام دیگری در فناوری فراوری تصویر با هوش مصنوعی است که در پی اخبار دیروز DALL-E مبنی بر اینکه اکنون در دسترس همه است، اعلام شده است.

حذف فهرست انتظار DALL-E خبر مهمی بود. با این حال، برنامه هایی مانند Stable Diffusion و Midjourney هم عقب نیفتاده اند و دوش به دوش خرکت می نمایند.

گوگل هم چندین نمونه از برنامه Imagen خود را به اشتراک گذاشته که چشمگیر به نظر می رسند، اما این شرکت جست و جو هنوز هیچ خبری در خصوص زمان انتشار عمومی آن نداده است.

(متاسفانه به خاطر سرعت پایین اینترنت و عدم دسترسی عکس ها و ویدئوهای بیشتر نتوانستم در خصوص این خبر درج کنم. پوزش)

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1650

به "متا از فراوری کننده مبتنی بر هوش مصنوعی متن به ویدئوی خود رونمایی کرد" امتیاز دهید

2 کاربر به "متا از فراوری کننده مبتنی بر هوش مصنوعی متن به ویدئوی خود رونمایی کرد" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا از فراوری کننده مبتنی بر هوش مصنوعی متن به ویدئوی خود رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید