6 علت برای اینکه خرید گوشی سامسونگ همچنان ارزش دارد

به گزارش مجله گرگانلند، از آنجایی که محصولات شیائومی در بازار روی کاغذ مشخصات فنی و سخت افزاری بهتری دارند، بسیاری از افراد برای خرید گوشی موبایل شیائومی از خود تمایل نشان می دهند. با این حال، همچنان خرید گوشی سامسونگ را نیز می توان به بعضی از افراد پیشنهاد کرد. در این مطلب شش علت که خرید گوشی سامسونگ همچنان ارزش دارد را شرح می دهیم.

6 علت برای اینکه خرید گوشی سامسونگ همچنان ارزش دارد

با وجود این که گوشی های شیائومی و پیکسل شرکت گوگل به شدت در بازار پرطرفدار شده اند، گوشی های سامسونگ همچنان قابلیت های مجذوب نماینده و کاربردی دارند که برای بسیاری از کاربران مجذوب نماینده به نظر می رسد. از مجذوب نمایندهیت ها و نقاط قوت گوشی های سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. قابلیت Modes and Routines

احتمالا بسیاری از شما در طول روز مشغول کارهای مختلف هستید. از رانندگی گرفته تا تمرین های ورزشی و رفتن به سر کار. در گوشی های سامسونگ قابلیتی به نام Modes and Routines وجود دارد. شما می توانید حالت های مختلف را با این ویژگی فعال کنید و گوشی نیز بسته به موقعیت کوشش می نماید المان های مشخصی را برای شما به طور اتوماتیک یا دستی فعال یا غیر فعال کند. برای مثال، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حالت خواب (Bedtime): مقدار نور گوشی را به 5 درصد کاهش می دهد. مدل نور صفحه را به حالت خاکستری تبدیل می نماید. حالت های مصرف باتری، محافظت از چشم و Extra Dim را فعال می نماید.
  • حالت بیرون رفتن (Going Out): اتصال وای-فای و Dark Mode را غیر فعال می نماید. اینترنت دیتا، بلوتوث و لوکیشن موبایل را روشن می نماید. بعلاوه دالبی اتموس نیز فعال می گردد و پلی فهرست موسیقی شما از اسپاتیفای پخش خواهد شد.
  • حالت بلوتوث (Bluetooth): به طور اتوماتیک اجرا می گردد و برنامه هایی مثل یوتیوب، نتفلیکس، دیزنی پلاس، اسپاتیفای، گوگل میت و زوم باز می گردد.
  • حالت لوکیشن (Location): به طور اتوماتیک اجرا می گردد و با فعال سازی آن، برنامه هایی مثل گوگل مپ، اوبر، آب و هوا و پلی استور باز می گردد.
  • حالت قدرت اتصال وای-فای (Wi-Fi Strength): به طور اتوماتیک اجرا می گردد. زمانی که اتصال وای-فای ضعیف گردد، دیتای موبایل به طور اتومات فعال می گردد.

قابلیت اتوماسیون در گوشی های گوگل هم وجود دارد و به عنوان Rules شناخته می گردد. هر چند، کاربران گوشی های پیکسل با یک قابلیت بسیار ساده و محدود روبرو هستند. همین قابلیت در گوشی های سامسونگ به مراتب عملکرد بهتر و دقیق تری دارد.

2. ویژگی Edge Panels؛ انجام چند کار به طور هم زمان

همان طور که از نام این قابلیت پیداست، یک نوار خاصی در اطراف صفحه نمایش گوشی های سامسونگ وجود دارد تا شما بتوانید خیلی سریع تر به برنامه های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. بسیاری از کاربران نمی دانند که این نوار ابزار قابل شخصی سازی است. شما بعلاوه می توانید چند مدل نوار ابزار داشته باشید و با تقسیم صفحه، هر دو را هم زمان اجرا کنید. برای مثال شما می توانید گوگل شیت و ماشین حساب را با یکدیگر باز نموده تا برای مثال، یک محاسبه ساده را انجام دهید.

شما با شخصی سازی می توانید برنامه های متنوعی را در این نوار ابزار قرار دهید؛ از آب و هوا گرفته تا اپلیکیشن های شرکت های جانبی. حتی شما می توانید به فایل های اخیر که باز نموده اید هم با این ابزار دسترسی پیدا کنید.

شاید این قابلیت برای بسیاری از کاربران تجملی به نظر برسد، اما کافیست که چند مرتبه با این قابلیت کار کنید. متوجه می شوید که کارهای موبایلی شما خیلی سریع تر پیش می رود. گوشی های پیکسل فاقد این ویژگی بوده و شما هیچ حق انتخابی ندارید و باید از یک اپلیکیشن بیرون بیایید و وارد اپلیکیشن بعدی شوید.

3. ساخت پروفایل صوتی

برای افرادی که مسائل شنوایی دارند یا بنا به هر علتی نمی توانند به موسیقی آن طور که می خواهند گوش دهند، وجود یک قابلیت که بتوان مقدار صدای گوشی را شخصی سازی کرد واقعا ضروری به نظر می رسد. معمولا در گوشی های اندرویدی می توان با ورود به تنظیمات بخش Accessibility بالانس صدا را دستکاری کرد.

در گوشی های سامسونگ یک قابلیت تحت عنوان Adapt Sound وجود دارد که شما می توانید یک پروفایل صوتی شخصی سازی شده را خلق کنید و این پروفایل به واسطه یک تست شنیداری کوتاه انجام می گردد. گوشی رسما خودش را بر مبنای نتایج تست کالیبره نموده و بالانس صدا را تنظیم می نماید تا شما در یک فرکانس خاص بتوانید صداهای مختلف را از گوشی خود بشنوید.

4. شخصی سازی بیشتر با اپلیکیشن Good Lock

برای بعضی از کاربران قابلیت شخصی سازی یک ویژگی بسیار مهم به شمار می رود. شرکت سامسونگ نیز در گوشی های گلکسی کوشش نموده این قابلیت در همه جا وجود داشته باشد. در گوشی های گلکسی قابلیتی به نام Good Lock وجود دارد. این اپلیکیشن یک برنامه شخصی سازی است که ماژول های قابل دانلود دارد تا شما بتوانید بخش های مختلف رابط کاربری را تغییر داده و حتی تجهیزات نو و اضافی به گوشی اضافه کنید.

می توان از عناصر مختل، سه ماژول زیر را جزو برترین ها تلقی کرد:

  • ماژول Home Up: حذف برچسب آیکون برنامه ها، تغییر چینش دراور اپلیکیشن ها و تغییر چینش Recents screen (در رابط کاربری One UI به نام Task Change شناخته می گردد)
  • ماژول Theme Park: تعبیه پک نوی از آیکون ها بدون احتیاج به دانلود و نصب لانچر جانبی
  • ماژول Nice Shot: اضافه کردن دکمه دیلیت به نوار ابزار اسکرین شات. این قابلیت برای حذف اسکرین شات های ناخواسته مفید است.

اگر برنامه Good Lock روی گوشی سامسونگ شما وجود ندارد، شما می توانید آن را از گلکسی استور دانلود و نصب کنید.

5. فعالیت حسگر اثر انگشت حتی با صفحه خاموش

معمولا کاربرها کوشش می نمایند حسگر اثر انگشت را فعال نمایند تا استفاده از گوشی راحت تر گردد. با این حال، در گوشی های سامسونگ حتی زمانی که صفحه نمایش خاموش است، حسگر اثر انگشت فعال است. به همین علت احتیاج نیست تا ابتدا وارد صفحه قفل گوشی شده و سپس حسگر اثر انگشت را فشار دهید.

این ویژگی در گوشی های مدرن و نو شیائومی، گوگل پیکسل و حتی آیفون وجود دارد اما این قابلیت از گذشته دور در گوشی های سامسونگ وجود داشته است. بنابراین، تکنولوژی حسگر اثر انگشت معمولا یک سر و گردن بهتر از سایر محصولات رقبا تلقی می گردد.

6. باز کردن هر اپلیکیشنی در حالت نمایش چند تکه ای

بسیاری از اپلیکیشن های معروف به گونه ای طراحی شده اند که در حالت های به جز فول اسکرین هم کار نمایند. البته در حال حاضر، این قابلیت چندان حیرت انگیز نیست اما می توان فعالیت های مختلف را به طور هم زمان انجام داد. اگر چه، گوشی های سامسونگ می توانند هر اپلیکیشنی را وادار نمایند تا در حالت نمایش چند تکه ای (Split-screen mode) اجرا شوند.

در گوشی های پیکسل به این قابلیت Floating windows گفته می گردد که کاربرها باید این ویژگی را در حالت دولوپر مود گوشی خود فعال نمایند. با این اوصاف، کاربران پیکسل در استفاده از این قابلیت با مسائلی روبرو شده اند و ابزار شکایت نموده اند. بنابراین، در حال حاضر چنین قابلیتی در گوشی های سامسونگ به مراتب بهتر و دقیق تر اجرا می گردد. با تمام این تفاسیر، گوشی های پیکسل به علت پشتیبانی از طیف وسیعی از قابلیت های هوش مصنوعی، روز به روز در حال جذب مخاطب هستند و به محبوبیت گوشی های پیکسل هر روز افزوده می گردد.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 شهریور 1403 بروزرسانی: 29 شهریور 1403 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1830

به "6 علت برای اینکه خرید گوشی سامسونگ همچنان ارزش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت برای اینکه خرید گوشی سامسونگ همچنان ارزش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید