لاشکی: تبلت های دانش آموزی در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گیرد

به گزارش مجله گرگانلند، تهران (پانا) - اعضای شورای معاونان در هشتمین برنامه گفت وگوی هفته برمدار تحول و بهبود یادگیری، که با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید به تشریح و تبیین برنامه های آموزش و پرورش پرداختند.

لاشکی: تبلت های دانش آموزی در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گیرد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، در هشتمین نشست از سلسه نشست های گفتگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش وپرورش و سایر دستگاه های دولتی که با موضوع موضوع گفت وگو بر محور تحول با حضور محسن حاجی میرزایی و محمدجواد آذری جهرمی به صورت ویدئوکنفرانس و به وسیله شبکه شاد در ساختمان شهید رجایی برگزار گردید، اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه های آموزش و پرورش پرداختند.

برنامه ها و موارد مطرح شده توسط اعضای شورای معاونان به توضیح زیر است:

اپلیکیشن شاد را برای دانش آموزان استثنایی مناسب سازی کنیم

سید جواد حسینی ضمن تشکر از حضور بیش از70 هزار مدرسه کشور در بستر فضای مجازی و قدردانی از زحمات وزارت فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یاری به بهبود عملکرد اپلیکیشن شاد اظهار کرد: بر ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی در سندتحول بنیادین تاکید شده است بر این اساس لازم است کارگروهی متشکل از اعضای دو وزارتخانه تشکیل گردد که بتوانیم طرحی جامع از بکارگیری فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش داشته باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: پیشنهاد می کنم در 32 استان کشور 32 مدرسه را به صورت نمونه انتخاب و آنها را به طور کامل هوشمندسازی کنیم و تمام فن آوری های جامع را در این مدارس به کار گیریم تاواسطه ما با خانواده ها باشند.

حسینی با اشاره به ضرورت مناسب سازی فضای اپلیکیشن شاد برای دانش آموزان گفت: برای اینکه بتوانیم دنیای عادلانه ای را رقم بزنیم، در دنیا واقعی کمیته ای با عنوان کمیته مناسب سازی داریم و ضرورت دارد این امر در فضای مجازی هم محقق گردد تا قادر باشیم در فضای مجازی این مناسب سازی ها را انجام داده و به دانش آموزان با احتیاجهای ویژه در بهره گیری از این فضا یاری کنیم.

حضور مداوم دانش آموزان در فضای مجازی کارنمودهای تربیتی را کم رنگ نموده است

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: یکی از مهمترین کارنمودهای نظام تعلیم و تربیت کارکرد تربیتی است و بیشترین بخش آسیب دیده در دوران کرونا همین بخش آموزش های تربیتی است. با توجه به شرایط امروز و حضور مداوم دانش آموزان در فضای مجازی، اگر برنامه هایی برای راهنمایی و مدیریت دانش آموزان در این فضا نداشته باشیم باید شاهد کم رنگ شدن کارنمودهای تربیتی در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت آسیب های اجتماعی که با وجود شرایط کرونا تشدید شده است. احتیاج به توانمندسازی، تبلیغ، ترویج و رصد عملکرد مجموعه نظام تعلیم و تربیت در فضای مجازی داریم که با توجه به اینکه هم اکنون آمارها نشان دهنده آسیب قطعی یک تا سه درصد دانش آموزان از این فضا هستند باید اقدامات فوری از جمله پیگیر، تهیه سیم کارت های خاص برای ورود دانش آموزان به این فضا را باشیم.

ظرفیت های جدید شبکه شاد در حال افزایش است

سید حسن الحسینی، مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران کرونا توانستیم با طراحی اپلیکیشن شاد از تعطیلی آموزش جلوگیری کنیم. در حال حاضر حدود دو سوم دانش آموزان یعنی 9 میلیون و دویست هزار نفر در شبکه شاد فعالند و در هفته بیش از 5 ساعت فعالیت می نمایند و حدود 11 میلیون نفر احراز هویت شده اند که امیدواریم با یاری وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات شاهد حضور تمام دانش آموزان در این شبکه باشیم.

مسئول شبکه شاد ادامه داد: اگر بتوانیم اضافه نموده های شاد را بیشتر کنیم و حضور تمام فعالان را در این شبکه افزایش دهیم قطعا می توانیم ظرفیت های جدیدی را ایجاد کنیم که بتواند فعالیت های این شبکه را بهبود بخشیده و تعداد کاربران این شبکه را هر روز افزایش دهد.

با یاری خیرین تبلت های دانش آموزی در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گیرد

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس گفت: برای ارتقای عملکرد شاد باید تعامل بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات و فن آوری اطلاعات بیشتر گردد. به دستور وزیر آموزش و پرورش از شروع سال تحصیلی سال جاری از مدارس مناطق مختلف استان تهران بازدید داشتم و البته در بعضی مدارس متاسفانه نبود آنتن دهی اینترنت وجود داشت که امیدوارم این مسائل با یاری شما به زود حل گردد.

وی اضافه نمود: در برنامه بودجه 1399 رسما به وزارت ارتباطات اجازه داده شده است برای هوشمندسازی مدارس 5 هزار میلیارد اعتبار در نظر بگیرد و من معتقدم می توانیم با استفاده از یاری های خیرین، تبلت هایی را تهیه و در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار دهیم تا انشالله به عدالت آموزشی در کشور یاری گردد.

پیگیر ساخت مدارس فنی برای تربیت نیروی متخصص با همکاری معاونت فن آوری رئیس جمهور هستیم

علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: طبق تفاهم نامه ای که با معاون فن آوری ریاست جمهور داشتیم قرار شد مدارسی را برای تربیت نیروی حرفه ای بسازیم که با یاری این مدارس بتوانیم دانش آموزان را با مهارت های ارتباطی در فضای مجازی، طراحی استارت آپ ها و اپلیکیشن های مختلف در حوزه فعالیت های کامپیوتری آشنا کنیم.

وی گفت: از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات تقاضا دارم در خصوص رویدادهای اپلیکشن محور و آشنایی مخاطبانی که از آنها استفاده می نمایند، تدبیر کند و سواد رسانه ای جامعه را در استفاده از اپلیکشن های مختلف فضای مجازی بالا ببرد.

در تجهیز زیرساخت های لازم برای هوشمندسازی مدارس به نگاه ویژه دولت احتیاجمندیم

محمود حبیبی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات توضیح داد: وزارت آموزش و پرورش در طبقه بندی زیرساخت های کشور جزو زیرساخت های حیاتی می باشد و این بدان معناست که در تجهیز زیرساخت های وزارت آموزش و پرورش باید نگاه ویژه ای به این وزارتخانه داشت.

وی ادامه داد: بحث تجهیز و هوشمندسازی مدارس بسیار مهم است و احتیاج است در این مورد از سوی دولت و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات به آموزش و پرورش یاری گردد.

ساخت بازی های کامپیوتری توام با حرکت برای دانش آموزان در دستورکار قرار گیرد

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: هرچند فناوری های نوین و استفاده از ظرفیت فضاهای آموزشی توانست فرصت های زیادی را برای بشر به وجود آورد ولی دارای معایبی هم می باشد که بی توجهی به آنها می تواند به سلامت جامعه صدمات زیادی برساند.

وی اضافه نمود: از معایب استفاده مداوم از فضای مجازی کم تحرکی و کم شدن فعالیت های اجتماعی دانش آموزان است. در حال حاضر متاسفانه 59 درصد از جامعه دانش آموزان کشور به عارضه چاقی مبتلا شده است. پیشنهاد می گردد برای برطرف این مشکل با همکاری شورای عالی مجازی اقدام به ساخت و فراوری فعالیت های انیمیشنی و بازی های کامپیوتری توام با حرکت برای بچه ها و نوجوانان گردد تا از این کم تحرکی دانش آموزان کاسته گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 767

به "لاشکی: تبلت های دانش آموزی در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گیرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "لاشکی: تبلت های دانش آموزی در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گیرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاشکی: تبلت های دانش آموزی در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید