طرز تهیه انواع غذا و پیش غذا با ماکارونی

به گزارش مجله گرگانلند، غذا با ماکارونی چی درست کنم؟ ماکارونی، به عنوان ماده اصلی غذاهای مختلف، از سالادهای خنک گرفته تا غذاهای گرم و سنتی، همیشه جایگاه ویژه ای در سفره های ایرانی برای وعده و داشته است. این غذای محبوب اصالتا ایتالیایی، با توانایی ترکیب با انواع مختلف سبزیجات، انواع گوشت قرمز، مرغ، ماکیان مختلف، میگو و ماهی، به شما امکان می دهد تا هر روز یک طعم تازه و متفاوت را تجربه کنید. در این مقاله از در ، طرز تهیه انواع غذا و پیش غذا با ماکارونی را آموزش می دهیم.

طرز تهیه انواع غذا و پیش غذا با ماکارونی

فهرست انواع غذا و پیش غذا و فینگرفود با ماکارونی

در این مطلب، با یاری ماکارونی و اسپاگتی به عنوان ماده اصلی، جهانیی از طعم ها و لذت های مختلف را برای شما رقم خواهیم زد! اگر سوال شما هم این است که انواع غذا با ماکارونی شکلی چی درست کنم و غذای فست فودی با ماکارونی چی بپزم این مطلب مخصوص شماست. ما می خواهیم انواع غذا با ماکارونی و گوشت چرخ نموده، پنیر پیتزا، سیب زمینی، پاستا و اسپاگتی با ماکارونی رشته ای و غذا با ماکارونی سریع و ساده را به شما آموزش بدهیم.

برای تهیه انواع غذا و پیش غذا با ماکارونی ضروری است که از مواد اولیه با کیفیت و تازه بهره ببرید. شما می توانید مواد مورد استفاده در غذاها و پیش غذاهای مختلف با ماکارونی از جمله انواع ، گوشت چرخ نموده، ، ، ، انواع ، ، انواع چاشنی های غذا مثل ، انواع ، ، انواع، ، انواع و … را به روش های خرید و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

1. ماکارونی با گوشت چرخ نموده

ماکارونی با گوشت چرخ نموده مدل ایرانیزه شده اسپاگتی ایتالیایی است که برخلاف مدل ایتالیایی آن را دم می گذارند و معمولا یه ته دیگ چرب و چیلی نان یا سیب زمینی هم دارد. ماکارونی خوشمزه و مجلسی علاوه بر اینکه در مدت کوتاهی پخته و آماده می گردد، برای منوی ناهار و غذای شام باب طبع بزرگ و کوچک است.

ماکارونی با گوشت چرخ نموده حتی به عنوان یک غذای ساده برای مهمانی ها و دورهمی ها هم بسیار پرطرفدار است. در اولین مرحله از طرز تهیه ماکارونی به روش سنتی و با گوشت چرخ نموده، ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید.

سپس در یک تابه کمی روغن بریزید و پیازها را در آن سرخ کنید تا سبک شوند. در مرحله بعد ادویه ها و گوشت چرخ نموده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. رب را تا جایی سرخ کنید که رنگ باز کند و طعم خام رب گرفته گردد.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک مقاله آن کلیک کنید.

2- ماکارونی با سویا

اغلب مردم عادت دارند ماکارونی را با گوشت چرخ نموده درست نمایند اما اگر قصد دارید به دلایل مختلف مصرف گوشت را در رژیم غذایی روزانه محدود کنید یا هر از چند گاهی گیاهخواری کنید، ماکارونی یا اسپاگتی رشته ای و فرمی با سویا یک گزینه ایده آل غذا با سویا برای شام و ناهار است.

برای درست کردن یک ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ ابتدا به مدت حداقل نیم ساعت سویا را در یک لیوان شیر خیس کنید و به آن مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. بعد از این مدت سویا را آبکش کنید.

در یک تابه پیاز داغ درست کنید و سویا را به آن بیفزایید. سپس نوبت اضافه کردن انواع ادویه ها، رب گوجه و قارچ است تا مایه ماکارونی با سویا درست گردد.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک مقاله آن کلیک کنید.

3- انواع سالاد ماکارونی

با ماکارونی شکلی چی درست کنم؟ اگر در پی یک غذا یا پیش غذای خوشمزه با ماکارونی برای مهمانی ها و دورهمی های خودمانی هستید، سالاد ماکارونی یکی از برترین گزینه ها است. سالاد ماکارونی یا همان سالاد پاستا، جزو غذاهایی است که به راحتی در خانه می توانید درست نموده و با ذوق و سلیقه خود طعم های نوی را به آن اضافه کنید.

حتما می دانید انواع سالاد ماکارونی بسیار سیر نماینده هستند و برای شام یا ناهار هم جزو گزینه های راحت و آسان محسوب می شوند. در سالاد ماکارونی، می توانید از انواع ماکارونی های فرمی بهره ببرید و دستتان برای استفاده از سبزیجاتی مثل ذرت، نخودفرنگی، پیازچه، پیاز قرمز، گوجه گیلاسی و انواع گوشت قرمز و سفید و غیره باز است.

علاوه بر این، چاشنی ها و انواع سس ها، جزو جدایی ناپذیر سالاد ماکارونی هستند و هر چه انتخاب چاشنی ها معقولانه و سنجیده تر باشد، طعم سالاد ماکارانی شما خوشمزه تر خواهد شد.

در مقاله می توانید با انواع سالاد ماکارونی و روش تهیه آنها آشنا شوید. کافی است روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

4- دلمه ماکارونی

در خصوص طرز تهیه دلمه ماکارونی چیزی شنیده اید؟ به طور معمول انواع دلمه با برگ مو، بادمجان، برگ کلم و فلفل دلمه و … و موادی مثل برنج درست می گردد به همین دلیل دلمه ماکارونی شاید کمی عجیب به نظر برسد.

درواقع با اضافه کردن لپه و سبزی دلمه شما می توانید یک دستور پخت نو برای پخت ماکارونی به صورت دلمه داشته باشید. برای درست کردن دلمه ماکارونی، لپه را از شب قبل یا از چند ساعت قبل در آب خیس کنید. سپس آنها را آبکش نموده و بپزید.

به صورت جداگانه هم گوشت چرخ نموده را با پیاز داغ و انواع ادویه ها تفت دهید. سپس همه مواد را با هم ترکیب کنید تا مایه دلمه درست گردد.

برای مطالعه ادامه مراحل روی لینک مقاله آن کلیک کنید.

5- گراتن ماکارونی بدون گوشت

اگر گیاهخوار هستید یا به هر علتی دلتان نمی خواهد از غذای گوشتی در وعده ناهار یا شام خود بهره ببرید، گراتن ماکارونی بدون گوشت، انتخاب بسیار خوبی است. این گراتن خوشمزه با پاستا یا ماکارونی رشته ای در عین حال که طعم لذیذی دارد، دستتان را باز می گذارد تا از انواع سبزیجات، حبوبات، سویا و … در طرز تهیه آن بهره ببرید.

برای دست کردن این غذای ساده با ماکارونی و پنیر پیتزا، سویا را برای چند ساعت بخیسانید و آبکش کنید. سپس آن را با پیاز سرخ شده در روغن، تفت دهید. فلفل دلمه ای، قارچ و سبزیجات دیگر مثل نخود فرنگی، هویج و … را اضافه کنید. ماکارونی های فرمی را هم در یک قابلمه جدا با مقداری آب بجوشانید تا نرم شوند.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله کلیک کنید.

6- ماکارونی با کوفته قلقلی

ماکارونی با کوفته قلقلی که اگر با ماکارونی فرمی پروانه ای یا پنه آن را درست کنید پاستا میت بال نام دارد یک غذای کامل، خوشمزه و فرق دارد که در کنار مزه فوق العاده ای که دارد، بسیار ساده و راحت درست می گردد.

در طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی می توانید ماکارونی فرمی یا اسپاگتی را با سس گوجه آماده کنید یا آن را همراه با یا هر سس دیگری که می پسندید، درست کنید. ماکارونی با قلقلی ساده و بدون سس برای تغذیه بچه ها بالای شش ماه یک غذای کامل است.

برای آغاز کار، مایه کوفته قلقلی را درست کنید. گوشت چرخ نموده با پیاز رنده و آب گرفته شده و ادویه های دلخواه ورز دهید. سپس با آنها کوقته قلقلی درست نموده و سرخ کنید و کنار بگذارید. سپس سس گوجه یا رب گوجه را تهیه کنید.

در یک قابلمه هم ماکارونی ها را با آب بجوشانید و آبکش کنید. سپس همه مواد را به صورت لایه لایه روی هم بریزید و دم دهید.

برای آموزش جزییات مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

7- گراتن ماکارونی و سیب زمینی

گراتن ماکارونی و سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین انواع گراتن با پاستا است. گراتن در اصل یک غذای اصالتا فرانسوی است که در آن از مواد مختلفی استفاده می گردد و پنیر و سس خامه ای با شیر یا سس بشامل، جزو اصلی مخلفات آن به شمار میرود.

معروف ترین نوع گراتن، گراتن سیب زمینی است که در آن سیب زمینی به صورت اسلایس شده در مواد گراتن قرار گرفته و در فر پخته می گردد. این گراتن را با ماکارونی فرمی و رشته ای می توانید درست کنید ولی با ماکارونی فرمی بافت بهتری دارد.

در اولین مرحله از طرز تهیه گراتن ماکارونی و سیب زمینی، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت ورقه ای نازک خرد کنید. پیاز را هم پوست بگیرید و بعد از خرد کردن، با روغن روی حرارت تفت دهید. گوشت چرخ نموده را اضافه کنید و با ادویه ها و رب گوجه، مایه گوشت چرخ نموده را درست کنید. در یک تابه جدا، سس سفید یا سس بشامل را درست کنید.

برای مطالعه جزییات و ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

8- ماکارونی با مرغ ریش ریش

ماکارونی با مرغ ریش ریش یک مدل طرز تهیه ماکارونی خوشمزه و مجلسی است. برای تغذیه نوزادان بالا شش ماه هم ماکارونی با مرغ یک غذای سالم است. اگرچه خیلی ها ماکارونی را با گوشت چرخ نموده و یا ماکارونی و سویا درست می نمایند.

اما تهیه ماکارونی با مرغ هم هواداران خودش را دارد و اتفاقا بسیار هم خوشمزه است. برای درست کردن این ماکارونی ساده هم از اسپاگتی و هم از ماکارونی فرمی می توانید بهره ببرید.

در ابتدا، مرغ را با پیاز، ادویه و مقداری آب، آبپز کنید و بعد از پخت، آنها را ریش ریش کنید. سپس سس گوجه را تهیه نموده و مرغ های ریش ریش شده را در سس، تفت دهید. ماکارونی را هم در مقداری آب بجوشانید تا نرم گردد.

ادامه مطلب را با کلیک روی مقاله مورد نظر دنبال کنید.

9- ساندویچ ماکارونی

ساندویچ ماکارونی یکی از معقول ترین و راحت ترین گزینه ها برای درست کردن یک غذای فست فودی با ماکارونی در منوی شام و ناهار برای بچه ها و بزرگترها است. اگر تا حالا ساندویچ ماکارونی را فقط در ساندویچی های قدیمی خورده اید، وقت آن است که خودتان یک ساندویچ خانگی با ماکارونی به سبک بازاری درست کنید.

مثل زمانی که می خواهید ماکارونی با گوشت چرخ نموده درست کنید، ابتدا مایه ماکارونی را درست کنید. در این روش، باید مایه گوشت چرخ نموده یا سویا را درست کنید و ماکارونی را هم در آب جوش، بجوشانید. سپس ماکارونی را دم کنید. بعد از پخت ماکارونی، آن را در نان ساندویچی بریزید و با سبزیجات دلخواه سرو کنید.

برای آموزش مراحل و جزییات روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

10- سوفله ماکارونی

سوفله ماکارونی یا پاستا سوفله یکی از انواع غذا با ماکارونی و پنیر پیتزا است. این غذای محبوب بچه ها و بزرگترها هم به راحتی پخته می گردد و هم با پخت آن می توانید به فهرست غذایی هفتگی خانواده تنوع بدهید.

سوفله ماکارونی را می توان به عنوان یک غذای مجلسی و در مهمانی ها هم سرو کرد. بعلاوه می توانید آن را با مواد مختلف مثل مرغ، گوشت و سبزیجات درست کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه سوفله ماکارونی با مرغ، ابتدا پیاز و ادویه ها را با روغن روی حرارت تفت دهید و رب گوجه را هم اضافه کنید.

وقتی همه مواد طعم گرفتند، به آنها مقداری آب اضافه کنید و اجازه دهید، مرغ آبپز گردد. به صورت جداگانه، ماکارونی فرمی یا اسپاگتی را هم با آب بجوشانید و آبکش کنید. سپس مرغ و ماکارونی را لایه لایه در ظرف مخصوص فر بریزید و روی آن را پنیر پیتزا بپاشید و در فر بپزید.

برای آموزش جزییات روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

11- کوکوی ماکارونی

کوکو ماکارونی یکی از انواع کوکوی خوشمزه و جزو انواع غذا با ماکارونی و سیب زمینی است که هم بچه ها دوستش دارند و هم بزرگ ترها. این غذا با ماکارونی یک غذای بسیار سریع و آسان و خوشمزه است و هم در فر و هم در ماهیتابه به راحتی تهیه می گردد.

برای درست کردن کوکوی ماکارونی با گوشت چرخ نموده، ابتدا ماکارونی ها را طبق دستور روی بسته در آب جوش خوب بپزید. بعد با آب سرد آبکش کنید. سپس ماکارونی های آبکش شده را در چرخ گوشت یا غذاساز و میکسر خوب میکس کنید تا صاف و یکدست شوند. پیازها را هم نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک شوند. سپس گوشت چرخ نموده را به پیاز اضافه کنید و با فلفل، نمک و زردچوبه تفت دهید.

برای آموزش ادامه مراحل تهیه کوکو ماکارونی روی لینک مقاله کلیک کنید.

12- اسپاگتی سیر و قارچ

اسپاگتی سیر و قارچ یکی از خوشمزه ترین انواع اسپاگتی به سبک ایتالیایی است که طعمی خاص و بی نظیر دارد. این اسپاگتی یک غذای گیاهی و وگان محبوب به سبک ایتالیایی است که برای تهیه آن از قارچ، سیر و پنیر پارمسان استفاده می گردد. اگر در پی طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی بدون گوشت هستید ما به شما اسپاگتی با سیر و قارچ را پیشنهاد می کنیم.

برای درست کردن اسپاگتی سیر و قارچ خوشمزه و رستورانی، قارچ ها را بشویید و خرد کنید. سپس آنها را در تابه با مقداری روغن یا کره تفت دهید تا آبشان کشیده گردد. سپس سیر رنده شده و ادویه ها را به قارچ اضافه کنید و تفت دهید. اسپاگتی ها را هم جداگانه در یک قابلمه با آب بجوشانید و آبکش کنید. سپس به مایه قارچ و سیر اضافه کنید.

ادامه مطلب را با کلیک روی لینک مقاله مورد نظر، دنبال کنید.

13- مافین لازانیا

حتما می دانید که ماکارونی، اسپاگتی و لازانیا همه از زیر شاخه های پاستا هستند. مافین لازانیا یا کاپ کیک لازانیا یک روش مجذوب کننده و لاکچری برای تهیه لازانیا است که به عنوان فینگرفود با ماکارونی، ظاهر بسیار مجذوب کنندهی دارد.

درست کردن این مافین غذایی هم بسیار ساده است. خیلی ها با بریدن لازانیا بعد از پخت مشکل دارند و چون مواد از بین لایه های لازانیا بیرون می ریزند، ترجیح می دهند لازانیا را طوری درست نمایند که بعد از پخت، احتیاج به برش نداشته باشند. مافین لازانیا مثل یک لقمه خوشمزه کار را هنگام خوردن راحت می نماید. این مافین لازانیا را می توانید به عنوان یک فینگرفود مدرن برای مهمانی ها و دورهمی تهیه کنید.

ابتدا برای درست کردن مافین لازانیا، مایه یا سس لازانیا را درست کنید. برای این کار، در یک تابه روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ گردد. سپس پیاز را تفت دهید تا طلایی گردد. بعد گوشت چرخ نموده را اضافه کنید. رنگ گوشت که تغییر کرد، به آن ادویه ها و قارچ خرد شده اضافه کنید.

سپس رب گوجه را اضافه کنید. لازانیاها را در یک قابلمه آب جوش بریزید تا نرم گردد. سپس آنها را در قالب مافین چرب شده، بگذارید.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

14- اسپاگتی اسفناج

اسپاگتی اسفناج به روش های مختلفی پخته می گردد. این اسپاگتی برای کسانی که می خواهند یک غذای متفاوت با ماکارونی تهیه نمایند، انتخاب مناسبی است. در اسپاگتی اسفناج، از اسفناج آبپز شده به عنوان مایه اسپاگتی استفاده می گردد.

برای تهیه این اسپاگتی خوشمزه و سالم، باید اسفناج ها را بشویید و با مقداری آب، بپزید تا نرم شوند. سپس آنها را آبکش کنید. اسپاگتی یا ماکارونی را هم در یک قابلمه با آب جوش بریزید و روی حرارت بگذارید تا نرم گردد. بعد آن را آبکش کنید.

ادامه مطلب به روش های مختلف را با کلیک روی مقاله مورد نظر، دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

15- اسپاگتی مرغ و قارچ

اسپاگتی یا همان ماکارونی رشته ای را معمولا عادت داریم با گوشت چرخ نموده یا در مواقعی با سویا طبخ کنیم که اتفاقا بسیار هم خوشمزه و لذیذ و پرطرفدار است. اما اگر برای مصرف گوشت قرمز محدودیت دارید یا دوست دارید غذاهای نو و متنوع و خوشمزه را با ماکارونی رشته ای امتحان کنید بد نیست یک نوع اسپاگتی با مرغ و قارچ و خامه را در اولین فرصت درست کنید.

برای درست کردن اسپاگتی با مرغ و قارچ و خامه ابتدا سس اسپاگتی را درست کنید. برای تهیه این سس سینه مرغ را به صورت فیله نازک برش بزنید. فیله های مرغ را با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید و در روغن زیتون تفت دهید.

وقتی هر دو طرف فیله مرغ سرخ شد آن ها را از ماهیتابه خارج کنید. قارچ ها را خرد کنید و در تابه بریزید و تفت دهید تا آبشان کشیده گردد. سپس قارچ ها را بیرون بیاورید و آرد را در آن تفت دهید و کره را به آن اضافه کنید.

برای آموزش ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

16- اسپاگتی پومودورو

انواع غذا با ماکارونی هواداران زیادی دارند، علت قانع نماینده ای هم برای عاشقان این غذاها وجود دارد، سریع درست می شوند، سیر نماینده هستند، تنوع زیادی دارند و خوشمزه اند. اما سرزمین مادری اسپاگتی ها، ایتالیاست.

انواع مختلفی از اسپاگتی های مجذوب کننده و خوش طعم در این کشور درست می شوند که یکی از آنها، اسپاگتی پومودورو است که به خاطر سسی که در آن به کار می رود مشهور است. انواع مختلفی از اسپاگتی پومودورو وجود دارند که رایج ترین نوع آن با گوجه فرنگی و ریحان درست می گردد.

برای طرز تهیه این ماکارونی ایتالیایی خوشمزه، پیاز را خلالی نازک یا نگینی ریز خرد کنید. در یک تابه، روغن زیتون بریزید و روی حرارت قرار دهید. پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید. سیر را له یا خیلی ریز خرد کنید. گوجه ها را خرد کنید. اگر از پوست گوجه در غذا خوشتان نمی آید، آن ها را رنده کنید یا در غذاساز بریزید.

وقتی پیازها طلایی شدند، بادمجان های سرخ شده، گوجه فرنگی و سرکه بالزامیک را اضافه کنید. در یک قابلمه، آب بریزید و به میزان یک قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. اجازه دهید آب جوش بیاید. اسپاگتی یا ماکارونی های فرمی را در آب جوش بریزید و وقتی نرم شدند، آنها را آبکش کنید.

برای آموزش ادامه مراحل تهیه این غذا با ماکارونی روی لینک مقاله کلیک کنید.

17- اسپاگتی آلاپوتانسکا

اسپاگتی آلا پوتانسکا یا پاستا آلا پوتانسکا (spaɡetti alla puttaˈneska)؛ یک غذای ایتالیایی است که اواسط قرن بیستم در ناپل اختراع شد. مواد تشکیل دهنده این ماکارونی اصیل ایتالیایی علاوه بر ماکارونی یا پاستا و آنچوی، شامل گوجه فرنگی ، روغن زیتون ، زیتون ، کاپاروس (یا کبر) و سیر است.

در طرز تهیه آلا پوتانسکا، از دستور پخت های مختلفی استفاده می گردد و دستتان باز است که مواد را کم یا زیاد کنید. مثلا می توانید به جای آنچوی (که در نسخه ناپولیتی حذف شده است) از ماهی های دیگر بهره ببرید. یا اینکه کاپاروس را از دستور پخت آلا پوتانسکا حذف کنید.

با این حال این اسپاگتی آنقدر خوشمزه است که در صورت حذف و اضافه مواد مختلف، باز هم بسیار خوشمزه خواهد بود و ارزش درست کردن را دارد. ضمناً غذایی است که خیلی سریع درست می گردد.

برای تهیه این اسپاگتی، گوجه فرنگی ها را رنده یا پوره کنید. در یک تابه روغن زیتون بریزید و ماهی های آنچوی یا هر فیله ماهی را که برای اسپاگتی یا همان پاستا یا ماکارونی رشته ای برای آلا پوتانسکا انتخاب نموده اید، در آن سرخ کنید. ماهی ها را بعد از سرخ شدن خرد کنید.

پوره گوجه فرنگی را هم به همراه دانه های فلفل چیلی و کاپاریس اضافه کنید. اجازه دهید مواد داخل تابه به مدت 5 دقیقه با هم بپزند.

برای مطالعه ادامه مراحل روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

18- اسپاگتی با سس راتاتویی

سس راتاتوی یا راتاتویی یا سس راتاتول را یکی از محبوب ترین سس ها در کل جهان برای تاپینگ پاستا یا اسپاگتی با سس سبزیجات است. استفاده از سبزیجات و صیفی جات رنگارنگ در طرز تهیه سس راتاتویی، آن را حسابی اشتهابرانگیز می نماید و ترکیب آن با ادویه های مختلف طعم آن را منحصر به فرد می نماید.

در فهرست انواع غذا با ماکارونی، طرز تهیه این اسپاگتی بسیار مشهور و محبوب است. ابن اسپاگتی را هم در فر و هم در قابلمه می توانید درست کنید. برای تهیه این غذای خوشمزه با اسپاگتی، در ماهیتابه یا یک ظرف کوچک، گوجه فرنگی های گیلاسی را بریزید و با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید.

بادمجان، کدو سبز، کدو زرد، فلفل دلمه ای و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید. بقیه روغن زیتون، سرکه بالزامیک، سیر له شده، نمک، فلفل سیاه و کمی فلفل قرمز را اضافه کنید.

این ترکیب را در ظرف سبزیجات بالا بچرخانید و با دست یا یک قاشق بزرگ آن را به هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس همه مواد را در یک تابه بریزید.

ادامه مطلب را با کلیک روی لینک مقاله، دنبال کنید.

19- اسپاگتی کاربونارا

اسپاگتی کاربونارا یا پاستا کاربونارا جزو محبوب ترین انواع غذاهای ایتالیایی و اصالتا رُمی با ماکارونی است که در سریع ترین زمان ممکن آماده می گردد و دست تان برای اضافه کردن انواع گوشت و بیکن و ژامبون به آن باز است.

حسّ مجذوب کننده ترکیب پنیرهایی مثل پارمسان و موزارلا و ماکارونی و بوی خوش فلفل سیاه، لذت تجربه طعمی فانتزی و مجذوب کننده را به شما هدیه می دهد. برای درست کردن این غذا با ماکارونی و پنیر، ابتدا قابلمه بزرگی از آب نمک را روی حرارت زیاد قرار دهید و بگذارید تا جوش بیاید.

پس از به جوش آمدن آب، ماکارونی را حدودا 12 دقیقه برای خوب پخته شدن در قابلمه بریزید. موقع آبکش کردن ماکارونی، نیمی از آب ماکارونی را نگه دارید و دور نریزید. در یک ظرف مناسب، کره، قارچ و آبلیمو را به خوبی روی حرارت با هم مخلوط کنید. تخم مرغ، خامه، پنیر پارمسان، پیازچه و نمک را اضافه کنید.

برای آموزش جزییات و خواندن ادامه مراحل در مطلب روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

20- مافین اسپاگتی

مافین اسپاگتی، یک ترکیب منحصر به فرد از دو غذای محبوب است که خیلی سریع و آسان تهیه می گردد. در این رسپی، طعم اسپاگتی عالی با سس قرمز و پنیر پیتزا و مخلفات دیگری که دوست دارید داخل مافین تان باشد تلفیق می گردد تا یک پیش غذای دلپذیر و کامل را به وجود بیاورد.

اگر در پی یک رسپی فینگر فود خاص و نو با ماکارونی برای سفره های میهمانی تان هستید، همراه ما باشید تا طرز تهیه این کیک غذایی مجذوب کننده را به شما آموزش بدهیم.

برای آماده سازی اسپاگتی، ابتدا اسپاگتی را طبق دستور پخت روی بسته بندی پخته و سپس آن را آبکش کنید تا به درجه ال دنته برسد (در ایتالیایی این اصطلاح برای پاستا و اسپاگتی به کار می رود، به این معنی که پخته شده باشد اما خیلی نرم نگردد).

اسپاگتی ها را در یک کاسه بریزید و یکی از تخم مرغ ها را روی آنها بشکنید. سپس نمک، فلفل سیاه و مقداری پنیر موزارلا را اضافه نموده و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

ادامه مطلب را با کلیک روی لینک این مقاله بخوانید.

21- انواع پاستا

همان طور که گفتیم انواع ماکارونی و اسپاگتی زیر مجموعه پاستا هستند، پس در طرز تهیه انواع غذا با ماکارونی می توان پاستاهای مختلف را هم جای داد. در حال حاضر بیش از 600 نوع پاستا در جهان وجود دارد؛ از پاستای محبوب پنه گرفته تا روتینی، فسیلی، کاپلینی، فتوچینی، آلفردو، ماکارونی، اسپاگتی، لینگویینی، ورمیشل و … .

خلاصه اینکه در پخت انواع پاستا هیچ آدابی و ترتیبی مجو؛ اگر گیاهخوار هستید می توانید به سبک خود از انواع سس پاستا با مواد گیاهی برای تهیه پاستای مورد علاقه خود بهره ببرید و اگر محدودیتی در خوردن گوشت ندارید از انواع گوشت قرمز گرفته تا ماهی، میگو و گوشت انواع ماکیان و مرغ را می توانید برای تهیه پاستای رستورانی مورد علاقه خود بهره ببرید.

برای مطالعه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول درباره انواع غذا و پیش غذا با ماکارونی

پیش غذا با ماکارونی چی درست کنم؟

انواع سالاد ماکارونی با ماکارونی شکلی، مافین اسپاگتی، مافین لازانیا و … جزو پرطرفدارترین فینگرفود و پیش غذا با ماکارونی به خصوص برای مهمانی و دورهمی محسوب می شوند.

چطور می توانم ماکارونی را برای بچه ها مجذوب کننده کنم؟

برای جذب بچه ها به ماکارونی، می توانید از شکل ها و رنگ های مختلف ماکارونی مثل ماکارونی های پروانه ای یا هر فرم دیگری به صورت رنگی بهره ببرید. بعلاوه می توانید از موادی مانند پنیر روی ماکارونی، سس های رنگارنگ و روش های پخت جالب مثل مافین اسپاگتی بهره ببرید تا غذا با ماکارونی برای بچه ها مجذوب کننده تر گردد.

انواع سس برای ماکارونی کدام ها هستند؟

در طبخ ماکارونی می توانید از سس های مختلف مانند سس گوجه فرنگی، سس پستو، سس آلفردو یا حتی سس مایونز و سس چیلی می توانید بهره ببرید. با هم آشنایی دارید؟

چگونه می توانم ماکارونی را به یک غذای سالم تبدیل کنم؟

برای تهیه یک غذای سالم با ماکارونی، می توانید از موادی مانند سبزیجات تازه، ماهی یا مرغ پخته، سس های کم چرب و روغن های سالم مثل روغن زیتون بهره ببرید. بعلاوه می توانید از ماکارونی چندغله و سبوس دار به جای ماکارونی معمولی بهره ببرید.

چگونه می توانم ماکارونی را به شکل خلاقانه برای مهمانی ها یا جشن ها آماده کنم؟

برای آماده کردن ماکارونی برای مهمانی ها یا جشن ها، می توانید از دسرهای مختلف، ساندویچ های ماکارونی، سالاد های ماکارونی و حتی انواع پیش غذاهای ماکارونی مثل مافین اسپاگتی، مافین لازانیا یا کوکوی ماکارونی بهره ببرید. بعلاوه می توانید از روش های متنوع سرو کردن و تزیین غذا بهره ببرید تا ظاهر غذاهایتان را زیباتر کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 24 خرداد 1403 بروزرسانی: 24 خرداد 1403 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1816

به "طرز تهیه انواع غذا و پیش غذا با ماکارونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه انواع غذا و پیش غذا با ماکارونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید