تور ارزان گرجستان: طبیعتی سرسبز در باغ گیاه شناسی باتومی

به گزارش مجله گرگانلند، باغ گیاه شناسی باتومی

باتومی شهری ساحلی در کشور گرجستان که در کناره دریای سیاه قرار گرفته است. در باتومی در بیشتر ماه های سال باران می بارد و آن را به محلی مناسب برای رشد و پرورش گیاهان تبدیل نموده است. در این شهر، سال ها قبل باغ گیاه شناسی باتومی (Batumi Botanical garden)تاسیس شده که در آن انواع گیاهان مختلف دنیا پرورش داده می شوند. برای آشنایی بیشتر با باغ گیاه شناسی باتومی، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان گرجستان: طبیعتی سرسبز در باغ گیاه شناسی باتومی

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

درباره باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی یکی از وسیع ترین تنوع گیاهی در دنیا را دارد و در سال 1912 به وسیله آندری کراسنوف، گیاه شناس و جغرافی دان برجسته تاسیس شد. این باغ 111 هکتار است و شامل انواع گیاهان و 9 منطقه جغرافیایی شرق آسیا، شمال آمریکا، نیوزلند، جنوب آمریکا، هیمالیا، مکزیک، استرالیا، مدیترانه و منطقه ها نیمه گرمسیری مرطوب قفقاز می باشد. این باغ یکی از بزرگ ترین باغ های گیاه شناسی دنیا است و در کنار منطقه سرگرمیی متسوانه کنتسخی واقع شده است. گونه های گیاهی ای که در این باغ به نمایش درآمده از آب و هوا و منطقه ها مختلف انتخاب شده اند. در این پارک می توانید پیاده از قسمت های مختلف تماشا کنید و یا در داخل پارک با کرایه کردن گاری از تماشای تنوع گیاهی فوق العاده این باغ زیبا لذت ببرید.

40 درصد گیاهان این باغ در بخش آسیای شرقی واقع شده است و در آن شرایط آب و هوایی آسیای شرقی به خصوص آب و هوای مرطوب ژاپن تقریبا شبیه سازی شده است. این قسمت از باغ 6.05 هکتار است و در کنار بخش های هیمالیا، مکزیک و آمریکای شمالی قرار گرفته است. این بخش، اولین بخشی بود که بعد از تاسیس باغ درست شد. در سال 1913، با حمایت جامعه کشاورزی باتومی و با همکاری شرکت های معروف ژاپنی، 314 گونه از گیاهان ژاپنی در این باغ کاشته شد. از بین گونه هایی که در خطر انقراض واقع شده است 62 گونه آن در این بخش نگهداری می شوند و چشم اندازهای این بخش از باغ هم کاملا به شیوه و سبک ژاپنی درست شده است.

در قسمت های مختلف پارک می توانید در مکان های خاصی که برای استراحت و سرگرمی در نظر گرفته شده با پرداخت 15 لاری کمپ بزنید. مردم معمولا در روزهای تعطیل همراه خود غذا می آورند و در دامن طبیعت بینظیر این باغ چند ساعتی را در آرامش استراحت می نمایند. این پارک آنقدر زیباست که قسمتی از آن برای برگزاری مراسم ازدواج در نظر گرفته شده و زوج های جوان برای جشن خود، مهمانان را به مکان رویایی و باطراوت این باغ دعوت می نمایند. هدف باغ این است که از مجموعه های مختلف گیاهان و اطلاعات مربوط به آن ها برای کاربردهای علمی و آموزشی نگهداری کند و حمایت و نگهداری از گیاهانی که در خطر انقراض قرار دارند را برای نسل های بعد تضمین کند.

چگونه به باغ گیاه شناسی باتومی بروید؟

باغ در کنار دریای سیاه واقع شده است، فاصله آن از باتومی 9 و از تفلیس 370 کیلومتر است. برای رسیدن به این باغ می توانید از مرکز تجاری باتومی سوار مینی بوس شماره 31 شوید، این مینی بوس هر 15 دقیقه یکبار از خیابان گردیلادج عبور می نماید و کرایه آن 0.6 لاری است.

باغ گیاه شناسی چه زمانی باز است؟

این باغ هر روز از ساعت 9:30 صبح تا 6 عصر باز است و هزینه بلیت ورودی آن 8 لاری می باشد.

منبع: bbg.ge

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1497

به "تور ارزان گرجستان: طبیعتی سرسبز در باغ گیاه شناسی باتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: طبیعتی سرسبز در باغ گیاه شناسی باتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید