خرید خانه در لویزان ؛ محله سرسبز تهران

به گزارش مجله گرگانلند، لویزان از محله های قدیمی در شرق تهران است. خیابان های آرام و خلوت و همچنین آب و هوای مناسب، سرمایه گذاری ملکی در این منطقه را افزایش داده است.

خرید خانه در لویزان ؛ محله سرسبز تهران

جهت دریافت خدمات بازسازی منازل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

منطقه 4 شهرداری تهران یکی از مهاجرپذیرترین و پر ساخت و سازترین مناطق پایتخت است که طبیعتا محله های آن نیز از این ویژگی ها مستثنی نیستند. لویزان یکی از همین محلات است که در شمال شرق تهران قرار گرفته است و از شمال به ازگل، از جنوب به تپه های شمس آباد، از غرب به حسین آباد و از شرق به شیان منتهی می گردد. نگاهی به موقعیت جغرافیایی لویزان و امکانات روزافزون آن به خصوص در چند دهه گذشته، جست وجوی زیاد گزینه خرید خانه در لویزان در وب سایت املاک دلتا را توجیه می نماید. برای شناخت بیشتر محله لویزان با محله گردی خبرنگاران همراه باشید.

لویزان در گذشته

محله لویزان در گذشته دهکده ای از توابع شمیرانات بوده که ابتدا به عین الدوله صدر اعظم دوره قاجار تعلق داشته و پس از فروش به تملک رضا خان هروی بصیرالدوله یکی از افراد سرشناس تهران درمی آید. این شخص اولین مدرسه لویزان را تاسیس نموده است. در گذشته شغل بیشتر افراد محله لویزان کشاورزی، گاوداری بوده است. افراد شاغل در کارخانه های ساخت اسلحه و صنایع نظامی نیز در خانه های لویزان که در گذشته چهارصد دستگاه نامیده می شد ساکن بودند.

لویزان در لغت به معنی غلات له شده و هنوز از کاه جدا نشده است

دسترسی به لویزان

محله لویزان از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به خیابان طجرلو، از شرق به خیابان هنگام و از غرب به خیابان امام علی منتهی می گردد. خیابان های پاسداران، هنگام و شیان یکم تا هفتم نیز از مسیرهای مهم لویزان هستند؛ بنابراین لویزان از لحاظ دسترسی به نقاط دیگر شهر تهران در شرایط تهران در شرایط مطلوبی به سر می برد. شرایط حمل و نقل عمومی نیز با احداث ایستگاه مترو حسین آباد در خط 3 مترو تهران دسترسی به این محله آسان شده است.

خطوط اتوبوسرانی شامل:

  • اتوبوس های تندرو از پایانه لاله به پایانه متروی جوانمرد قصاب
  • اتوبوس های شهید حقانی به بلوار ارتش
  • اتوبوس شهرک شهید محلاتی به میدان رسالت و پایانه علم و صنعت
  • اتوبوس پایانه شهید دستواره به پایانه افق

تردد ساکنان را در مسیرهای مختلف در پایتخت پوشش می دهند.

خوشبختانه محله لویزان در محدوده طرح ترافیک و یا زوج و فرد قرار ندارد

مراکز تفریحی

پارک 1100 هکتاری لویزان به عنوان یکی از بزرگ ترین فضاهای سبز تهران، در دهه 40 به منظور جلوگیری از افزایش بافت شهری ساخته شد. از دیگر پارک های این محدوده می توان به پارک کوثر و بوستان شادی اشاره نمود. باغ پرندگان نیز بخشی از پارک جنگلی لویزان است که در آن از بیش از 250 گونه پرنده آسیایی و آفریقایی نگهداری می گردد.

مراکز خرید

  • مجتمع شهید فلاحی
  • فروشگاه زنجیره ای رفاه در خیابان شیان
  • فروشگاه اتکا در میدان شهید فلاحی
  • میدان میوه و تره بار در خیابان شیان
  • مرکز خرید صدف در خیابان وفامنش

مکان های مهم

امامزاده پنج تن بر تپه ای بین تهران و کوهپایه های شمال شرقی محله لویزان قرار گرفته است. هتل شیان یکی از بزرگ ترین هتل های این محله است که در پارک جنگلی لویزان قرار گرفته است. دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیز از برجسته ترین مراکز آموزشی لویزان هستند.

قیمت ملک

یکی از عوامل شاخصی که نرخ خرید یا رهن و اجاره خانه در لویزان را از میانگین قیمتی در پایتخت بالاتر نگه داشته است قرار دریافت این محله در نواحی شمالی تهران و آب و هوای مناسب آن در مجاورت با پارک جنگلی لویزان است. اگرچه محدوده قیمتی ارزش هر متر مربع آپارتمان در لویزان از 18 تا 26 میلیون تومان برآورد می گردد، اما قیمت خرید خانه در لویزان مانند دیگر مناطق تهران به موقعیت، متراژ و سال ساخت ملک و همچنین نوع مصالح ساختمانی به کار رفته در ساخت آن بستگی دارد. گفتنی است در این محله خانه هایی به چشم می خورند که بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ نموده اند. با این حال ساختمان ها و برج های زیادی در لویزان در حال ساخت هستند که به نظر می رسد این محله رفته رفته بافت جدیدی به خود پیدا می نماید. برای اطلاع دقیق از قیمت ملک در مناطق مختلف تهران می توانید به سایت املاک دلتا اولین وب سایت ملکی کشور مراجعه کنید. همچنین برای دریافت آخرین قیمت ملک در محله لویزان می توانید اینجا کلیک نموده و با مشاوران املاک دلتا در تماس باشید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 167

به "خرید خانه در لویزان ؛ محله سرسبز تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید خانه در لویزان ؛ محله سرسبز تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید