صادرات غیرنفتی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، صادرات ایران در حوزه محصولات غیرنفتی چقدر افزایش یافته است؟

صادرات غیرنفتی چقدر افزایش یافت؟

آنطور که صداوسیما گزارش داده، در علیرضا پیمان پاک در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محور های مورد نظر و سیاست های دولت سیزدهم، توسعه صادرات و حمایت از صادر کنندگان غیر نفتی بوده است، افزود: نخستین مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مصوبه ای بود که سیاست های ارزی و تجاری را تسهیل می کرد و مشوق های مختلفی را مد نظر قرار داده بود که به واسطه فعالیت ها و برنامه ریزی هایی که ذیل آن سیاست ها انجام شد در کوتاه مدت برنامه هایی تدوین و در میان مدت و بلند مدت امید بخشی و انگیزه ای برای صادرکنندگان ایجاد شد.

او با بیان اینکه بیشتر فعالیتی که در 3 ماه اخیر داشتیم بحث مانع زدایی از فرآیند توسعه صادرات، شناسایی گلوگاه های لجستیکی، گمرکی و تعرفه ای و بخش های مختلف بود، افزود: بر اساس این شناخت، برنامه توسعه صادراتی را تعریف و تدوین کردیم و هم اندیشی های مختلفی را با بخش خصوصی و با اتاق های بازرگانی، اتحادیه ها و تشکل ها داشتیم و با فرآیند هم فکری و کار تیمی توانستیم برنامه هایی را تعریف کنیم و اقدامات کوتاه مدتی را انجام دهیم که به افزایش صادرات منجر شد.

پیمان پاک گفت: با این همکاری و هم فکری که وزارت صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی و صادر کنندگان داشته است امیدواریم برنامه ها را به گونه ای جلو ببریم که رشد قابل توجه بیشتر و جهش صادراتی را ببینیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: این با حمایت وزارتخانه های اقتصادی و معاونت اقتصادی رئیس جمهوری و رئیس جمهور، محقق شده است و امیدواریم این فرایند رو به رشد را با شتاب بیشتری ببینیم.

پیمان پاک در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط با کشور های مختلف از جمله همسایگان و نقش رایزنان بازرگانی در این زمینه گفت: تعداد رایزنان به 10 رایزن افزایش یافته و 7 رایزن، مستقر شدند و 3 رایزن در حال اعزام هستند و برنامه ما این است که تعداد رایزنان رسمی را به 30 رایزن افزایش دهیم.

او، توسعه مراکز تجاری را از دیگر اقدامات سازمان توسعه تجارت برشمرد و افزود: به 6 مرکز تجاری مجوز دادیم و با همکاری اتاق ها، تشکل ها و صادرکنندگان، تعداد مراکز تجاری را افزایش می دهیم.

پیمان پاک افزود: مصوبه ای هم از نهاد های بالادستی گرفتیم که بتوانیم شبکه رایزنان خصوصی را فعال کنیم و از رایزنان بخش خصوصی هم بهره مند شویم.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1489

به "صادرات غیرنفتی چقدر افزایش یافت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات غیرنفتی چقدر افزایش یافت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید