زاخارووا: کوشش غرب برای بحث بر سر مسائل جهانی بدون روسیه و چین تعجب آور است

به گزارش مجله گرگانلند، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد، شرکای غربی به دنبال حل مسائل در یک حلقه تنگ هستند تا بعدا تصمیمات خوشایند خودشان را به دیگر اعضای جامعه بین المللی بقبولانند.

زاخارووا: کوشش غرب برای بحث بر سر مسائل جهانی بدون روسیه و چین تعجب آور است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای در پی برگزاری نشست اینترنتی ویژه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت، نیت کشورهای غربی برای حل مسائل جهانی در یک حلقه خصوصی بدون دعوت از روسیه و چین متحیر نماینده است.

او تاکید نمود: با در نظر دریافت اینکه دستورکار اعلام شده شامل یک چنین موارد جهانی نظیر اولویتها برای اقدام جهانی، مبارزه با همه گیری بیماری و مقابله با بحران آب و هوایی است، فهرست شرکت نماینده ها دست کم تعجب آور است.

زاخارووا ادامه داد: اساسا برنامه ریزی شده تا مسائل پیش روی کل بشریت در یک فرمت بسیار محدود شده مورد بحث قرار بگیرند. سازمان دهندگان این نشست از رهبران آمریکا و اتحادیه اروپا و همچنین دبیرکل سازمان ملل و مدیرکل سازمان بهداشت جهانی برای پیوستن به این بحث دعوت کردند. هیچ صحبتی از دعوت از کشورهای دیگر شامل روسیه و چین نشد. به عکس در این بحثها از آنها به عنوان تهدید و مخالفانی که باید با آنها مقابله کرد یاد شد.

این سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما بار دیگر مجبور هستیم متذکر شویم که در فرایند چند سال گذشته شرکای غربی ما به دنبال حل مسائل در یک حلقه تنگ و پیشبرد تصمیمات خوشایند خودشان و بعدا اعمال آنها به دیگر اعضای جامعه بین المللی از دریچه نظم جهانی مبتنی بر قانون بوده اند.

زاخارووا تاکید نمود: روسیه در این رویکرد شریک نیست و خواهان همکاری بین المللی فراگیرتر در قبال یک دستور کار مشترک در چارچوب نهادهای دموکراتیک جهانی سازمان ملل شد.

به گفته این سخنگو یک سری اسناد به دقت شرح می دهند چطور دولت انگلیس به ایجاد یک شبکه از ماموران نفوذی در حوزه شبکه های اجتماعی روس زبان پرداخته است.

زاخارووا عنوان نمود، روسیه منتظر واکنش انگلیس به درز اسناد وزارت خارجه این کشور با محتوای چگونگی کنترل کار رسانه های مختلف از سوی دولت انگلیس و چگونگی ایجاد یک شبکه از ماموران نفوذی این کشور در حوزه رسانه های اجتماعی روس زبان است.

وی اعلام کرد: ما نمی توانیم ضمناً انتظار برای واکنش لندن دست از خواندن برداریم. چه کسی میداند شاید همه این مساله یک دروغ است. و آنها مجبور خواهند شد یک بیانیه صادر نمایند؛ میلیونها پوند پول به داخل کمپینهای اطلاعاتی پنهانی پمپاژ شده است.

این دیپلمات شرح داد که اوراق افشا شده وزارت خارجه انگلیس مستند نموده اند که چطور دولت انگلیس به تامین اقتصادی و کنترل دستی عملیات رسانه های مختلف به وسیله واسطه ها پرداخته و این که چطور به تشکیل یک شبکه از ماموران نفوذی در حوزه رسانه های اجتماعی روس زبان پرداخته است.

زخارووا تاکید نمود: به طور خاص انگلیس متمرکز بر Meduza و MediaZona بوده است. صدها سند وجود دارند که ماشین پروپاگاندای لندن را به دقت شرح می دهند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1004

به "زاخارووا: کوشش غرب برای بحث بر سر مسائل جهانی بدون روسیه و چین تعجب آور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: کوشش غرب برای بحث بر سر مسائل جهانی بدون روسیه و چین تعجب آور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید