10 اتومبیل پرفروش تاریخ را بشناسید

به گزارش مجله گرگانلند، خبرنگاران: برخی از اتومبیل ها در حال رفت و آمد هستند! تولید برخی از آن ها چندین سال به طول می انجامد؛ اما به محض خروج از خط تولید، به راحتی فراموش شده و به تاریخ می پیوندد.

10 اتومبیل پرفروش تاریخ را بشناسید

ولی برخی از اتومبیل ها سال ها تولید شده و رکورد میزان فروش را جابجا می کنند. تولید اتومبیل های مذکور به حدی بوده که اکنون در هر خیابان، شهر و... امکان حضور یکی از آن ها وجود دارد. البته مطمئناً اتومبیل های یادشده خیلی جالب و هیجان انگیز نبوده و بیشتر بابِ میل جامعه قالب در هر شهر و کشوری هستند.

ما در ادامه تصمیم داریم که 10 اتومبیل پرفروش تاریخ را به شما معرفی کنیم. البته باید توجه داشته باشید که لیست ما برروی اتومبیل های سدان و هاچ بک متمرکز شده و اثری از پیکاپ ها، شاسی بلندها، کامیون ها و ون های کوچک و... را در آن نمی بینید.

فورد فیستا: 15 میلیون دستگاه

دورهمی پرفروش ترین اتومبیل های جهان را با یکی از محصولات کمپانی فورد آغاز می کنیم. فورد فیستا (Ford Fiesta) از اواسط دهه 1970 به خط تولید کمپانی فورد رفت و هنوز هم به تولید می رسد.

فیستا در طول سالیان گذشته تغییرات فراوانی را تجربه کرده و میزانِ فروش خود را مدیونِ استقبال چشمگیر کشور های اروپایی است. فورد فیستا رقیب جدی فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf) و واکسهال آسترا (Vauxhall Astra) است. امروزه خبر می رسد احتمالاً کمپانی فورد تولید مدل فیستا را در آینده ای نزدیک متوقف خواهد کرد.

فولکس واگن پاسات: 15 میلیون دستگاه

فولکس واگن پاسات (Volkswagen Passat) یک سدان خانوادگی و ایده آل است. پاسات را یکی از رقبای جدی تویوتا کمری (Toyota Camry) و هوندا آکورد (Honda Accord) می دانند. با این وجود باید توجه داشت که پاسات نسبت به رقبای خود امکاناتِ بیشتری داشته و فولکس واگن بیشتر برروی تجملات و ارائه بسته های سفارشی تمرکز کرده است.

برخی از امکانات و ویژگی ها پاسات را تنها در اتومبیل های گران قیمت و رده بالای بازار می توان دید. همین موضوع باعث می شود که احتمالاً شما تصور کنید که فولکس واگن پاسات اتومبیلی گران قیمت بوده و اغلب مردم توان خریداری آن را ندارند. ولی باید گفت که قیمت پاسات بسیار مقرون به صرفه بوده و به همین دلیل این محصول به یکی از پرفروش ترین اتومبیل های تاریخ تبدیل شده است.

فورد مدل تی: 15 میلیون دستگاه

هنری فورد (Henry Ford) اتومبیل را اختراع نکرد؛ اما با مونتاژ مدل تی، اولین اتومبیلی را ساخت که اکثر مردم توان خریداری آن را داشتند. فورد پیروز شد که از سال 1908 تا سال 1927 مدل تی (Ford Model T) را به تولید رسانده و در این مدت نزدیک به 15 میلیون دستگاه از آن را به فروش برساند.

مدل تی صنعت خودروسازی آمریکا را متحول کرده و باعث شد که به یکی از بازو های اصلی قدرت اقتصادی ایالات متحده آمریکا تبدیل شود. در حال حاضر فورد مدل تی به عنوان یک اتومبیل کلاسیک و مهم، مورد توجه کلکسیونر های جهان بوده و آن ها می توانند با پرداختِ مبلغی نسبتاً زیاد، تعدادی از مدل تی های سالم را خریداری کنند.

هوندا آکورد: 17 میلیون دستگاه

در دهه 70 میلادی هوندا آکورد (Honda Accord) برای اولین بار و به عنوان یک اتومبیل کم مصرف و دارای ویژگی های لوکسِ استاندارد معرفی شد. این محصول سال ها بعد به یکی از پرفروش ترین اتومبیل های جهان تبدیل شده و به علت اعتمادپذیری و کیفیت مطلوب به شهرت فراوانی رسید. آکورد از سال 1989 به عنوان یکی از پرفروش ترین اتومبیل ها در ایالات متحده شناخته می شود.

فورد اسکورت: 18 میلیون دستگاه

فورد اسکورت (Ford Escort) یکی دیگر از اتومبیل های پرفروش بوده و در تمام جهان شناخته شده است. اسکورت در سال 1981 در ایالات متحده آمریکا معرفی شد؛ اما فروش خوبی نداشت و مردمِ آمریکا از آن استقبال چشمگیری نکردند.

ولی در اروپا داستان متفاوتی رقم خورد و اسکورت که از سال 1968 در قاره سبز حضور داشت؛ برای سال های متمادی به عنوان یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین اتومبیل های بازار اروپا شناخته شد. اسکورت به حفظ جایگاه کمپانی فورد در قاره اروپا کمک کرد.

اسکورت در بریتانیا فروش زیادی داشت و به یک اتومبیل ملی تبدیل شد. برای اثبات محبوبیت اسکورت به شما پیشنهاد می کنیم که آخرین قسمت از فصل سوم برنامه تور بزرگ (Grand Tour) را ببینید. اکنون فورد اتومبیلی به نام اسکورت را در چین به تولید می رساند.

هوندا سیویک: 18 میلیون دستگاه

هوندا سیویک (Honda Civic) مانند مدل آکورد به دلیل طول عمر و رعایت استاندارد های سطح بالا به شهرت فراوانی رسیده است. با این حال باید آکورد و سیویک را از یکدیگر جدا کرد؛ زیرا سیویک همه چیز داشته و به عنوان یک اتومبیل ساده و دوست داشتنی برای رفت و آمد های روزانه مورد استفاده قرار می گیرد.

البته باید توجه داشت که کیفیت رانندگی با نسخه اسپرت Type-R هوندا سیویک تفاوت چندانی نسبت به نسخه های معمولی آن ندارد.

لادا ریوا: 19 میلیون دستگاه

لادا ریوا (Lada Riva) را به نام های (AutoVAZ VAZ-2105)، (Lada Nova) و... می شناسند. این اتومبیل برای اولین بار در سال 1980 در اتحاد جماهیر شوروی سابق به جهان آمد. البته باطن و ذات ریوا ریشه هایی قدیمی و کهنه داشته و برای تولید ریوا از پلتفرم نسخه سال 1966 فیات 124 (Fiat 124) استفاده کردند.

میلیون ها نفر از مردم جهان لادا ریوا را به عنوانِ اتومبیلِ منتخب خود برگزیده و یک رانندگی ارزان و قابل اعتماد را در شرایط سخت آب و هوایی اتحاد جماهیر شوروی تجربه می کردند. لادا ریوا در سال 2012 با تغییرات چشمگیری راهی بازار شد؛ اما روسیه قید تولید آن را زد و تنها کشور مصر نسخه هایی از ریوا را تا سال 2015 مونتاژ کرد.

فولکس واگن بیتل: 23 میلیون دستگاه

فولکس واگن بیتل (Volkswagen Beetle) به عنوان اتومبیلی اقتصادی و برای استفاده مردم در آلمان نازی به جهان آمد. بیتل نمادی از رویای یک دیکتاتور بوده و در دهه 60 میلادی شهرت فراوانی داشت.

بیتل طول عمر زیادی داشته و رکورد طولانی ترین مدت زمان حضور برروی خط مونتاژ کارخانه جات تولید اتومبیل در سراسر جهان را در اختیار داشت. هیتلر در سال 1938 عامل تولد بیتل شد و در دهه 1960 اتومبیل مزبور به عنوان نماد جنبش ضد فرهنگی شناخته شده و به شهرت فراوانی رسید.

فولکس واگن گلف: 30 میلیون دستگاه

فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf)، ربیت (Rabbit) یا کیرببی (Caribe) را باید پرفروش ترین اتومبیل تاریخ کمپانی فولکس واگن دانست. فولکس مدل گلف را در سال 1974 معرفی کرد و اکنون بیش از 30 میلیون دستگاه از انواع مختلف آن را به فروش رسانده است.

نسخه جی تی آی (GTI) گلف با پیشرانه توربوشارژ خود یک افسانه شده و جهانِ هاچ بک ها را تغییر داده است. امروزه گلف با شکل و شمایل متفاوتی به بازار ها آمده و همه نظاره گرِ درخشش نسخه الکتریکی گلف با نام E-Golf هستند.

تویوتا کورولا: 43 میلیون دستگاه

اولین تویوتا کورولا (Toyota Corolla) جهان در سال 1966 از خط تولید خارج شده و اندکی بعد در قلب ما جای گرفت! این اتومبیل تا سال 1974 به عنوان پرفروش ترین اتومبیل جهان شناخته می شد.

اکنون کمپانی تویوتا بیش از 43 میلیون دستگاه از انواع مختلف کورولا را به فروش رسانده است. کورولا مورد توجه طبقه متوسط جامعه بوده و به شدت قابل اعتماد است. این اتومبیل بسیار با دوام بوده و برای تولید مدل های جدید آن از بروزترین و بهترین فناوری ها استفاده شده است.

منابع: autoblog، hotcars

منبع: برترین ها
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 90

به "10 اتومبیل پرفروش تاریخ را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اتومبیل پرفروش تاریخ را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید