روند ارزیابی شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی تسهیل می گردد

به گزارش مجله گرگانلند، دکتر رضا اسدی فرد در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: درصدد هستیم علاوه بر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در وزارت کشاورزی هم راستا ارزیابی شرکتهای دانش بنیان حوزه کشاورزی را تسهیل کنیم.

روند ارزیابی شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی تسهیل می گردد

وی با بیان اینکه بنا داریم روند ارزیابی این شرکتها در معاونت علمی از دوماه به یک ماه تقلیل دهیم، گفت: از سوی دیگر ضروری است که در وزارت کشاورزی این جهت نیز کوتاه تر گردد زیرا بعضی محصولات در این حوزه هستند که گاها شاید روند ارزیابی محصولشان دوسال زمان ببرد.

رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: پیشنهاد ما به وزارت کشاورزی این بوده که به عنوان مثال این روند به 6 ماه تقلیل یابد.

وی با اشاره به بعضی محصولات که در حوزه کشاورزی با مسائل این چنینی و روند ارزیابی طولانی روبرو می شوند، خاطر نشان کرد: فراوری کود، سموم، خوراک دام، آفت کش ها، بذر، نهال و... از جمله محصولاتی هستند که مراجعات زیادی برای دریافت تاییدیه و فراوری دارند لذا ضروری است که روند تسهیل شان سریعتر گردد.

به گفته رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از انجایی که یکی از موانع زیاد شدن شرکتهای دانش بنیان همین روند طولانی ثبت محصول است از این رو هر چه این روند تسهیل تر گردد بهتر است.

اسدی فرد با بیان اینکه میانه برداشت گندم در کشور 4 تن در هکتار است، اضافه نمود: یکی از شرکتها که در حوزه افزایش اندازه برداشت گندم فعالیت می نماید توانسته این اندازه را به 10 تن در هکتار برساند؛ اما این شرکت طی 7 سال در فرایند ثبت بذر اقدام نموده و به تازگی در حال ثبت است.

رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان نمود: از آنجایی که مانع اصلی توسعه شرکتهای دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان کشاورزی همین مسئله روند کند ثبت محصول است لذا قرار است این ارزیابی ها کوتاه تر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1644

به "روند ارزیابی شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی تسهیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند ارزیابی شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی تسهیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید