تامین بخشی از احتیاج صنعت برق به رله های حفاظتی با فراوری دانش بنیان

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مصطفی اوجی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این مجموعه با هدف طراحی و فراوری تجهیزات مهندسی برق و الکترونیک ایجاد شده و گامی موثر در راستای خودکفایی صنعت کشور در زمینه برق برداشته است گفت: این شرکت پیروز شده مجموعه ای از سیستم های حفاظتی را به صنعت برق معرفی کند و هم اکنون یکی از فراوری کنندگان مطرح انواع رله های حفاظتی، تست بلاک و سیستم آلارم است.

تامین بخشی از احتیاج صنعت برق به رله های حفاظتی با فراوری دانش بنیان

وی ادامه داد: این شرکت با کوشش محققان خود طی سال های متوالی، پیروز به فراوری رله های حفاظتی پیشرفته شبکه برق شده و تا به امروز بیش از 4000 دستگاه از انواع رله های حفاظتی به وسیله این شرکت در شبکه برق کشور نصب شده است. محصولات شرکت به وسیله آزمایشگاه صنایع برق و انرژی و واحد حفاظت و کنترل شرکت توانیر ارزیابی شده اند و عملکرد آنها مورد تأیید قرار گرفته است.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان، از اهمیت این محصول در حفاظت شبکه برق و تجهیزات نصب شده در پست های برق فشار قوی در زمان اتصالی ها اطلاع داد و از شرکت های برق منطقه ای، تابلوسازهای برق و سازندگان پست های برقی به عنوان مخاطبین و مشتریان بالقوه این محصول نام برد.

اوجی درباره سازوکار عملکردی رله های حفاظتی شرح داد: رله های حفاظت از جریان برق ساخت داخل، با شناسایی هوشمند افت و خیز ولتاژ عبوری، سامانه ها را از آسیب های احتمالی ناشی از نوسانات برق، مصون می نمایند.

مدیر عامل این شرکت، اظهار کرد: این تجهیزات در شبکه های برق با یاری جداسازی جریان از مدار عبوری، تمامی یا بخشی از شبکه را غیر فعال می نمایند.

وی اضافه کرد: بعلاوه از انواع رله ها و سیستم های حفاظتی طراحی شده به وسیله این شرکت می توان به رله جریان زیاد تک فاز، سه فاز و سه فاز زمین، رله حساس زمین، رله خطای زمین، رله اضافه جریان سه فاز زمین شبکه توزیع، رله حفاظت اضافه و کاهش ولتاژ، رله تریپ، رله قفل نماینده و رله نظارت بر مدار تریپ اشاره نمود.

وی در مورد محصول دانش بنیان رله های حفاظتی پست های فشار قوی بیان کرد: این محصول قبل از فراوری به وسیله این شرکت از شرکت های خارجی تامین می شد اما خوشبختانه توانستیم این محصول را بومی سازی نموده و در سطح ولتاژ 20 کیلووات و 63 کیلووات طراحی و فراوری کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد مزیت رقابتی این محصول نسبت به نموه های خارجی گفت: علی رغم قیمت بسیار پایین تر این محصول نسبت به نمونه های خارجی، خدمات پشتیبان و تعمیر عیب یابی آن از مزایای رقابتی این محصول بومی به شمار می رود.

مدیر عامل این شرکت فعال در صنعت برق خاطر نشان کرد: این محصول علی رغم نولید داخلی، کماکان بطور گسترده بخصوص در صنایع نفت و پتروشیمی و گاز واردات دارد؛ این در حالی است که با استفاده از فراوریات داخلی، رونق مالی محصولات این حوزه و خروج ارز از کشور را شاهد خواهیم بود. بومی سازی آن توانسته ایم 10درصد احتیاج شرکت های برق منطقه ای را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: این شرکت بطور مستقیم برای 25 نفر اشتغال ایجاد نموده است و از آنجایی که برای تامین مواد، سفارش ها و سایز احتیاجها حلقه های بسیاری درگیر هستند این عدد برای اشتغال غیرمستقیم بسیار بالاتر است.

اوجی با تاکید بر اینکه حمایت های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در رشد شرکت های خلاق و دانش بنیان بسیار تاثیرگذار است بیان کرد: حمایت هایی مانند معافیت های مالیاتی و بیمه ای و ارائه تسهیلات و حمایت های مالی در استقلال و رشد شرکت های دانش بنیان بسیار یاری نماینده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 8 خرداد 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1754

به "تامین بخشی از احتیاج صنعت برق به رله های حفاظتی با فراوری دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین بخشی از احتیاج صنعت برق به رله های حفاظتی با فراوری دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید