دو گلخانه از سوی شهرداری دانشگاه رازی با جمع آوری ضایعات فلز احداث شد

به گزارش مجله گرگانلند، رئیس شهرداری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: با جمع آوری ضایعات فلزی، اقدام به ساخت دو گلخانه از نوع سرد نموده ایم و این مهم، یاری شایانی در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی و تولیدات گیاهی است.

دو گلخانه از سوی شهرداری دانشگاه رازی با جمع آوری ضایعات فلز احداث شد

جهت دریافت خدمات اجرای ساخت روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

فرزاد مندنی، رئیس شهرداری دانشگاه رازی کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: شهرداری دانشگاه رازی با جمع آوری ضایعات فلزی، اقدام به ساخت دو گلخانه از نوع سرد نموده که یاری شایانی در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی و فراوریات گیاهی است. همچنین این اقدام دارای بُعد آموزشی برای دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی است.

مندنی از ایجاد فضا های پرورش نشاء گل های فصل و قلمه زنی اطلاع داد و اضافه کرد: شهرداری دانشگاه رازی به جای خرید اقدام به فراوری نشاء گل فصل (انواع بنفشه، قرن فل، گل همواره بهار و گل میمونی) نموده که موجب صرفه جویی مالی در این زمینه شده است.

رئیس شهرداری دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: با ایجاد خزانه های گل های فصلی می توان در متراژ خیلی کم مقدار زیادی گل فصلی فراوری کرد. نشاء های فراوری شده که حدود 120 هزار بوته هستند در زمان های مناسب به فضا های موجود انتقال پیدا می نمایند.

وی گفت: طی هفته های اخیر حدود 4500 قلمه شمشاد پرتقالی، 1000 قلمه پاپیتال، 1000 قلمه رز ساناز، 1000 قلمه پیچ امین الدوله، 5000 رز هلندی در فضای گلخانه فراوری شده است. این قلمه ها از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، پردیس طاق بستان و دانشکده علوم اجتماعی جمع آوری شده اند. با توجه به اقدامات انجام شده طی سال های آینده میزان خرید های شهرداری کاهش خواهد یافت.

مندنی بیان نمود: سایر اقدامات انجام شده از ابتدای آغاز فصل پائیز تا به امروز شامل حذف پاجوش های درختان چند ساله و نهال های کاشته شده و همچنین هرس سطحی تمام درختان، احیای فضای سبز بیرون دانشگاه (جلو درب ورودی اصلی)، طراحی و اجرای فضای سبز دانشکده علوم ورزشی و نفت و پتروشیمی و ساماندهی فضای سبز اطراف سازمان مرکزی، دانشکده های علوم، شیمی، فنی و مهندسی، دامپزشکی، معماری و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و مبارزه شیمیایی با بیماری های گیاهی و حشرات آفت، رنگ آمیزی سطل های زباله و تعویض چرخ آن ها، پیگیری و رفع کردن مسائل روشنایی محوطه ها و معابر، پیشنهاد تشکیل کمیته سیما و منظر به منظور نام گذاری بوستان ها و معابر جدید، همچنین تعویض تابلوهای قدیمی معابر و بوستان های قدیمی و نصب تابلو های هدایت و رانندگی و پیشنهاد تعمیر جداول و پیاده روهای آسیب دیده و همچنین احداث پیاده رو های جدید که در دست اجرا است، می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 198

به "دو گلخانه از سوی شهرداری دانشگاه رازی با جمع آوری ضایعات فلز احداث شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو گلخانه از سوی شهرداری دانشگاه رازی با جمع آوری ضایعات فلز احداث شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید