در مذاکرات وین توافق در دسترس است

به گزارش مجله گرگانلند، تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که در مذاکرات وین توافق در دسترس است.

در مذاکرات وین توافق در دسترس است

جوزف بورل شامگاه دوشنبه در توییتر نوشت: گفت وگوی تلفنی مهم دیگری با امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران داشتم. به عنوان هماهنگ نماینده ارشد مذاکرات وین قویاً معتقدم که توافق در دسترس است. وقت انجام کوشش نهایی و رسیدن به مصالحه فرا رسیده است.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه ایران از گفت وگوی تلفنی حسبن امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ نماینده ارشد مذاکرات وین خبر داده بود.

در بیانیه وزارت خارجه کشورمان آمده است: بورل ضمن تقدیر از کوشش هیات جمهوری اسلامی ایران و سایر هیات ها در مذاکرات، با اشاره به کوشش های زیاد همه طرف ها در جریان این مذاکرات، خاطر نشان کرد که مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است و لازم است همه طرف ها با انعطاف و در نظرداشت مقدورات و محدودیت های یکدیگر به پیشرفت مذاکرات یاری نمایند.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تشکر از کوشش های جوزسپ و انریکه مورا، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا و هماهنگ نماینده مذاکرات وین اظهار کرد، بعضی شتاب زدگی ها، بازی تکراری با متن و عدم نمایش اراده جدی برای حصول به توافقی خوب و قابل اتکاء در وین از سوی طرف غربی باعث تطویل غیرضروری مذاکرات شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به کوشش های جدی علی باقری مذاکره نماینده ارشد کشورمان و ارائه ابتکارات واقع بینانه هیات مذاکره نماینده ایران، تاکید نمود که لازم است در هرگونه پیشنهادی، حقوق و مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران لحاظ گردد.

امیر عبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ نماینده ارشد مذاکرات وین توافق کردند تا رایزنی و مشورت های نزدیک بین طرفین برای پیشبرد فرایند مذاکرات ادامه یابد. طرفین فرایند مذاکرات را در مجموع مثبت ارزیابی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید نمود: ما به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع بینی است، عقب نشینی نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1540

به "در مذاکرات وین توافق در دسترس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مذاکرات وین توافق در دسترس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید