روسیه: امیدواریم تهران به تمدید توافق نظارتی با آژانس پاسخ مثبت دهد

به گزارش مجله گرگانلند، نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین تمدید توافق فنی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را مانعی در برابر پیامد های منفی و غیر قابل توجیه دانست.

روسیه: امیدواریم تهران به تمدید توافق نظارتی با آژانس پاسخ مثبت دهد

به گزارش ، نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین امیدوار است جمهوری اسلامی به درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تمدید توافق فنی میان دو طرف پاسخ مثبت دهد.

میخائیل اولیانوف، شامگاه آدینه در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه توییتر آورد: آژانس بین المللی انرژی اتمی تا به امروز تاییدیه ای از ایران مبنی بر ادامه فعالیت توافق موقت بازرسی دریافت ننموده؛ امیدوارم که پاسخ مثبت به زودی بیاید.

نماینده ارشد روسیه در واکنش به اینکه تهران هنوز به نامه آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تمدید توافق فنی دو جانبه در رابطه با فعالیت های نظارتی و راستی آزمایی این نهاد وابسته با سازمان ملل متحد در ایران پاسخ نداده، اضافه کرد: این مسئله (پاسخ مثبت ایران) می تواند اجازه دهد از هر گونه ابهامی که ممکن است به پیامد های منفی طولانی مدت و غیر قابل توجیه بینجامد، جلوگیری گردد.

هفته گذشته هم رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به تمدید توافق فنی آژانس و ایران برای بازرسی از تأسیسات هسته ای ایران که در سوم تیرماه به خاتمه رسیده است، گفت: درباره تمدید احتمالی توافق فعلی بازرسی های آژانس از تأسیسات هسته ای ایران، از تهران پاسخی دریافت ننموده است، اما این توافق نباید راه حلی طولانی مدت برای پایش و راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران تلقی گردد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) عصر روز آدینه با صدور بیانیه ای، مدعی شد که تهران هنوز به نامه آژانس برای تمدید توافق فنی دو جانبه در رابطه با فعالیت های نظارتی و راستی آزمایی این نهاد وابسته با سازمان ملل متحد در ایران پاسخ نداده است.

موعد این توافق در تاریخ 24 ژوئن (پنج شنبه) به خاتمه رسیده است و یک دیپلمات اروپایی مدعی شد: بدون توافق با ایران، نظارتی بر سانتریفیوژ ها نخواهد بود و اورانیوم غنی شده ایران به درستی درک نمی گردد، یا به عبارتی متوجه نمی شویم ایران خود اورانیوم غنی نموده یا از منبعی خارجی دریافت نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1279

به "روسیه: امیدواریم تهران به تمدید توافق نظارتی با آژانس پاسخ مثبت دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: امیدواریم تهران به تمدید توافق نظارتی با آژانس پاسخ مثبت دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید