خواستار تعامل و ارتباط با همه کشورها هستیم

به گزارش مجله گرگانلند، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف، گفت: تبریز و آذربایجان با بهره مندی از ظرفیت های کم نظیر در تمامی بخش ها، خواستار تعامل و ارتباط با تمامی کشورها بوده و در این میان کشورهایی که تاثیرپذیری کمتری از سیاست های استکبار جهانی دارند در اولویت قرار دارند.

خواستار تعامل و ارتباط با همه کشورها هستیم

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

محمدرضا پورمحمدی در ملاقات با سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا، اظهار کرد: کوشش می کنیم با مشارکت بخش خصوصی، همکاری های مالی، فرهنگی و علمی خود را با این کشور افزایش دهیم.

وی همچنین بر معرفی ظرفیت های استان آذربایجان شرقی به فعالان مالی و سرمایه گذاران کشور سریلانکا تاکید نمود و رفت وآمد هیات های مختلف سیاسی، مالی و علمی این کشور را به استان خواستار شد.

پورمحمدی همچنین بر استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و تجارب علمی و فنی دو طرف و همچنین اعزام دانشجو بین آذربایجان شرقی و سریلانکا تاکید نمود.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا نیز در این ملاقات گفت: تبریز و آذربایجان از ظرفیت های ارزشمندی در حوزه صنعت، اقتصاد و فرهنگ برخوردار است و باید از این ظرفیت ها برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.

هاشم اشجع زاده همچنین به روابط بین ایران و سریلانکا اشاره نمود و گفت: دولت فعلی سریلانکا، یک دولت مردم گرا بوده که خواستار تعامل مسالمت آمیز با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف است.

وی بر حضور هیات های تجاری و مالی آذربایجان شرقی در سریلانکا به منظور شناسایی بازار این کشور و تامین بخشی از نیازهای آن در قالب صادرات تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور مالی استاندار نیز در این ملاقات به بیان بخشی از ظرفیت های مالی و توانمندی های شرکت مطرح استان پرداخت و از آمادگی استان برای همکاری در موضوعاتی همچون ساختمان سازی و فعالیت های عمرانی با کشور سریلانکا اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 234

به "خواستار تعامل و ارتباط با همه کشورها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواستار تعامل و ارتباط با همه کشورها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید