خبرنگاران توافق دولت صنعا و سازمان ملل برای تعمیر نفتکش صافر در غرب یمن

به گزارش مجله گرگانلند، تهران-خبرنگاران- شبکه خبری المیادین شنبه شب گزارش داد که سازمان ملل متحد و دولت نجات ملی مستقر در صنعا و مورد حمایت انصارالله برای تعمیر فوری نفتکش صافر در بندر الحدیده در غرب یمن توافق کردند.

خبرنگاران توافق دولت صنعا و سازمان ملل برای تعمیر نفتکش صافر در غرب یمن

به گزارش خبرنگاران، المیادین اظهار داشت که اطلاعات رسیده به این شبکه خبری حکایت از آن دارد که دولت نجات ملی مستقر در صنعا با ورود تیمی از سازمان ملل متحد به همراه تیم یمنی برای تعمیر نفتکش صافر همکاری می نمایند.

نفت کش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسؤولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیشتر نسبت به یک فاجعه عظیم زیست محیطی که عواقب آن تعیین نخواهد بود هشدار دادند و افزوند که به علت فرسوده بودن شرایط نفتکش صافر، [این موضوع] تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می گردد.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله ها و جداره های مخازن در تاریخ 27 می 2020 هشدار داده و اظهار داشتند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن گردد.

پیش از این احمد عبدالله دارس وزیر نفت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا هشدار داده که در صورت نشت نفت از نفت کش صافر در الحدیده، آلودگی زیست محیطی تا دریای مدیترانه و دریای عرب ایجاد خواهد شد اما ائتلاف سعودی از تخلیه یا انجام اقدامات محافظتی این نفتکش جلوگیری می نماید.

وزیر نفت دولت نجات ملی مستقر در صنعا، ائتلاف سعودی را مسؤول به وجود آمدن هرگونه فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ دانست که در صورت وقوع آن، باعث مرگ گسترده آبزیان خواهد شد.

شرکت نفت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا؛ ائتلاف سعودی را مانع دسترسی به صافر و تعمیر و نگهداری آن اعلام نموده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 730

به "خبرنگاران توافق دولت صنعا و سازمان ملل برای تعمیر نفتکش صافر در غرب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توافق دولت صنعا و سازمان ملل برای تعمیر نفتکش صافر در غرب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید