ترکیه: تجزیه لیبی ایده خطرناکی است

به گزارش مجله گرگانلند، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه بر حفظ و احترام به تمامیت ارضی لیبی تأکید نموده و گفت که آنکارا مخالف تجزیه سیاسی و جغرفیایی این کشور است.

ترکیه: تجزیه لیبی ایده خطرناکی است

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه شامگاه سه شنبه در گفت وگویی با شبکه سی.ان.ان راجع به مسئله لیبی تاکید نمود: ما قویا مخالف تجزیه سیاسی و جغرافیایی لیبی هستیم، چون می تواند به سناریویی وحشتناک تبدیل گردد. نمونه های آن را در عراق و سوریه مشاهده کردیم و باید از آنها درس بگیریم.

وی همچنین اضافه نمود: ترکیه از فرایند سیاسی در لیبی پشتیبانی می نماید و به دنبال تنش نظامی نیست.

کالین گفت: ما همچنین مخالف تجزیه لیبی بین بنغازی و طرابلس هستیم. این ها ایده های خطرناک و سناریو فاجعه بار خواهد بود که همه باید از آن جلوگیری کنیم.

به گزارش آناتولی، کالین با بیان اینکه خلیفه حفتر٬ رهبر شبه نظامیان شرق لیبی در حال آسیب زدن به کشور بوده و به دنبال کنترل و تقسیم کشور است٬ توضیح داد: ما از همان ابتدا به کشورهای حامی حفتر در لیبی هشدار داده و اعلام کردیم که وی شریک قابل اعتمادی نیست. او در مدت دو سال گذشته تمام توافق های آتش بس و فرایند صلح را نقض نموده است.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه به دعوت دولت لیبی در این کشور حضور دارد٬ اضافه نمود: ما از دولت قانونی حمایت می کنیم و به آن ادامه خواهیم داد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در پاسخ به پرسشی در مورد موقتی یا دائمی بودن حضور ترکیه در لیبی گفت: لیبی یک کشور مستقل است و بستگی به آنان دارد که چه نوع توافق های سیاسی، نظامی، اجتماعی و مالی را با دیگر کشورها امضا نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 632

به "ترکیه: تجزیه لیبی ایده خطرناکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: تجزیه لیبی ایده خطرناکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید