تامین 70 درصد مرغ تهران از مازندران

به گزارش مجله گرگانلند، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، مازندران بیش از 70 درصد مرغ استان تهران را در این ایام تامین نموده است .

تامین 70 درصد مرغ تهران از مازندران

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری، عزیزاله شهیدی فر در جلسه کمیته فرعی تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ با بیان اینکه جهاد کشاورزی مازندران وظیفه تامین بخشی از مرغ استان تهران را بر عهده دارد تا قیمت این محصول استراتژیک در تهران و کشور به ثبات برسد، گفت: سازمان صمت وظیفه دارد نسبت به پایش قیمت در مراکز عرضه بازار استان اقدام کند و افرادی که با قیمت بالا اقدام به توزیع می نمایند را به تعزیرات حکومتی معرفی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: قیمت مرغ باید بر اساس محاسبات کارشناسی باشد تا فراورینماینده و مصرف نماینده متضرر نشوند.

شهیدی فر اعلام کرد: تا به امروز دو هزار و 370 تن قرارداد توزیع مرغ گرم با زنجیره ها منعقد شد که دو هزار و 223 تن آن در استان تهران توزیع شده است.

وی بیان نمود: تا به امروز 456 تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار مرغ استان در سطح شهرستان ها توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه نمود: مازندران بیش از 70 درصد مرغ استان تهران را در این ایام تامین نموده است.

این مسؤول اضافه نمود: با 13 هزار تن نهاده توانستیم در طی 15 روز روزانه 500 تن مرغ به تهران ارسال کنیم تا قیمت مرغ گرم از 35 هزار تومان به 25 هزار تومان کاهش پیدا کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران اظهار کرد: حدود 20 تا 25 درصد با قیمت مصوب مرغ در استان فاصله داریم که قیمت گوشت سفید باید به 20 هزار و 400 تومان برسد چراکه این قیمت ملاک ستاد تنظیم بازار کشور است.

حسین اصغرزاده ادامه داد: هشت ماهه سال جاری 423 فقره پرونده نظارتی در حوزه مرغ تشکیل شد که بیشتر آن در بخش توزیع گوشت سفید بوده است.

وی اضافه نمود: تا 15 آذرماه در همه حوزه های فراوری، کشتار و توزیع ورود پیدا کردیم و هم قیمت مرغ زنده، قیمت کشتارگاه و قیمت توزیع نماینده را رصد می کنیم و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران با بیان اینکه نیمه اول آذرماه برای سه کشتارگاه و 95 واحد صنفی توزیع نماینده مرغ پرونده تشکیل شد، گفت: هفت واحد مرغداری عرضه خارج از شبکه علوفه داشتند که پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و 140 میلیون تومان تشکیل شد.

اصغرزاده با اشاره به اینکه در حوزه مرغداری ها احتیاج به همکاری جهاد کشاورزی داریم، گفت: واحدهای مرغداری که علوفه دریافت می نمایند از سوی جهاد کشاورزی باید روزانه مورد رصد و پایش قرار گیرند تا مشاهده گردد آیا علوفه به واحدهای فراوریی رسیده است یا خیر.

وی اضافه نمود: برای آنالیز بیشتر واحدهای مرغداری استان، باید جهاد کشاورزی و اداره صمت همه شهرستان ها با همکاری هم همه واحدها را مورد پایش و رصد قرار دهند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 897

به "تامین 70 درصد مرغ تهران از مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 70 درصد مرغ تهران از مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید