بهره برداری از طرح های صنعتی و معدنی در 5 استان شروع شد

به گزارش مجله گرگانلند، در شصتمین برنامه پویش جهش فراوری در دومین پنجشنبه سال 1400، طرح های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت در 5 استان کرمان، خراسان شمالی، قزوین، فارس و سمنان به بهره برداری می رسند.

بهره برداری از طرح های صنعتی و معدنی در 5 استان شروع شد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

طرح هایی که امروز به بهره برداری می رسد، در زمینه فراوری شمش آلیاژی، مس کاتد، کاشی و سرامیک، خردایش و دانه بندی سنگ آهن و همچنین تکمیل زیرساخت های فاز نخست منطقه ویژه مالی گرمسار است.

پروژه دیگری که امروز به بهره برداری می رسد، طرح فراوریی کاشی دیوار و کف صدف سرام استقلال آباده است که عملیات اجرایی آن از سال 85 با اعتباری بلغ بر سه هزار و 200 میلیارد ریال در شهرک صنعتی آباده شروع شده است.

با افتتاح این طرح که فراوری روزانه آن هشت هزار متر مربع کاشی خواهد بود، برای 150 نفر به شکل مستقیم و برای 600 نفر به شکل غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد می گردد.

طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین پروژه دیگری است که دارای هشت زیرمجموعه با سرمایه گذاری 94 میلیون یورو است. این پروژه از سال 86 شروع شد اما در مقطعی به دلیل تحریم های ظالمانه و مسائل پولی و بانکی اجرای آن متوقف شد. امروز و پس از 13 سال آخرین حلقه این طرح در قالب ریخته گری پیوسته با اعتبار 30 میلیون دلار به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، ظرفیت فراوری در این مجتمع صنعتی از 120 هزار تن به 180 هزار تن افزایش یافته و در مجموع برای 250 نفر اشتغال ایجاد می نماید.

از دیگر طرح هایی که امروز به دستور رییس جمهور به افتتاح رسید، واحد خردایش شرکت معدنی و صنعتی گل گهرسیرجان و فراوری مس کاتدی صنایع مس طارم بود.

با افتتاح این طرح ها برای یک هزار و 290 نفراشتغال زایی مستقیم ایجاد می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1062

به "بهره برداری از طرح های صنعتی و معدنی در 5 استان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از طرح های صنعتی و معدنی در 5 استان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید