با هوش مصنوعی به اورژانس زودتر می رسید

به گزارش مجله گرگانلند، وقتی صحبت از مرگ و زندگی در یک حادثه یا اورژانس بهداشتی می گردد، هر دقیقه می تواند بسیار مهم باشد. به همین دلیل هم وسایل نقلیه نجات و هم نیروهای امدادی باید شبانه روز در حالت آماده باش باشند.

با هوش مصنوعی به اورژانس زودتر می رسید

سازماندهی همه این موارد به خصوص در شهرهای پرجمعیت آسان نیست. در شهر کلن آلمان این کار به لطف هوش مصنوعی در آینده می تواند کمی تغییر کند.

به همین منظور مارک شلیدر(Mark Schleider) فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه فنی بینگن، مدلی را در خاتمه نامه خود ارائه داده است که حجم کار خدمات امداد و نجات را پیش بینی می نماید. به این ترتیب می توان از قبل اطمینان حاصل کرد که هیچ گونه اضافه کاری و در نتیجه زمان انتظار طولانی تر وجود نخواهد داشت.

از آنجا که اشلیدر یک آتش نشان حرفه ای و بهیار است از مشکلاتی که مراکز اعزام هنگام سازماندهی عملیات با آن روبرو هستند مطلع است.

شلیدر با یاری جمع آوری سوابق خدمات امداد و نجات سال های گذشته الگوریتمی تطبیقی را آموزش داده است تا بتواند نیروهای امداد و نجات را به صورت بهینه در مکان های مختلف ارسال کند.

وی همچنین اطلاعات اضافی مانند تعطیلات رسمی و شرایط آب و هوایی را نیز به داده های این الگوریتم اضافه نموده است تا این مدل بتواند در آینده ای نزدیک مواقعی که کار خدمات بیشتر خواهد بود را پیش بینی کند.

شلیدر گفت: در حالت ایده آل این بدان معنی است که یک بیمار اورژانسی زمان کمتری برای یاری ما منتظر خواهد ماند. گام بعدی توسعه بیشتر مدل یاد شده و عملی ساختن آن است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1131

به "با هوش مصنوعی به اورژانس زودتر می رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هوش مصنوعی به اورژانس زودتر می رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید