اگر در دوران کرونا مسکن مصرف کنیم چه بلایی سرمان می آید؟

به گزارش مجله گرگانلند، فارس/ ناصر مهربان، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان شیوع کرونا می توانیم هنگام بروز سردرد مسکن مصرف کنیم؟، گفت: کرونا یک بیماری ویروسی است نه باکتریایی. مصرف خودسرانه مُسکن و یا آنتی بیوتیک عاملی برای پنهان شدن دیگر علائم بیماری مانند تب است.

اگر در دوران کرونا مسکن مصرف کنیم چه بلایی سرمان می آید؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

وی اضافه کرد:خیلی از افراد با مشاهده هر سردردی به صورت خودسرانه اقدام به مصرف مُسکن می نمایند که می تواند آسیب جدی به نواحی مختلف بدن از جمله کلیه وارد کند.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به عوارض نامطلوب مصرف خود سرانه مسکن ها، متذکر شد: همچنین مصرف مسکن ها می تواند باعث سرکوب علایم مهم بیماری مثل درد و تب گردد که تشخیص دیررس بیماری زمینه ای،عوارض جبران ناپذیر را در پی دارد.

مهربان با تأکید بر جدی دریافت انواع سردردها در ایام شیوع بیماری کرونا،اضافه کرد:باید توجه کرد که استرس و اضطراب نسبت به مبتلاشدن به بیماری کووید-19، اختلالات خواب و تغییر سبک زندگی، می تواند باعث تشدید حملات سردردهای میگرنی گردد.

وی ابراز داشت: باز تأکید می کنم که افراد باید از مصرف خودسرانه مُسکن جلوگیری نموده و با مراجعه به پزشک تحت آنالیز و درمان موثر قرار بگیرند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 795

به "اگر در دوران کرونا مسکن مصرف کنیم چه بلایی سرمان می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر در دوران کرونا مسکن مصرف کنیم چه بلایی سرمان می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید