انگلستان و روسیه پیروز ترین تیم ها، بازگشت تایوان با مهماندوست

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، این دوره از مسابقات روز جمعه با حضور 231 تکواندوکار از 59 کشور جهان در منچستر انگلستان برگزار گشت که در بخش مردان انگلستان با دو نشان طلا و روسیه با یک طلا و یک نقره بهترین عملکرد را داشتند.

انگلستان و روسیه پیروز ترین تیم ها، بازگشت تایوان با مهماندوست

نکته جالب توجه اینکه تکواندو چین تایپه با یک طلا در بخش مردان و یک نقره در بخش بانوان بازگشت پرفروغی به صحنه اول تکواندو جهان داشت. تایوانی ها که در چند سال اخیر نزول فاحشی در تکواندو داشتند در حالی به این مهم دست یافتند که رضا مهماندوست را به عنوان سرمربی در کنار خود داشتند.

اما تیم ملی ایران هم که با هشت تکواندوکار راهی این مسابقات شده بود به سه نشان برنز دست یافت. در شی هاپ چانگ پهن شده در منچستر اولین ناکامی را حسین تاجیک برای تیم ایران ثبت کرد، نفر سوم جهان در سال 2011 پس از مدتها دوری از میدان مبارزه بواسطه مصدومیت و عمل جراحی در شرایطی تن به شکست برابر علی ساری از ترکیه داد که در همان راند اول از ناحیه دو قلوی پای چپ دچار آسیب دیدگی شد تا در راند طلایی بازنده میدان باشد. تاجیک برای رسیدن به استانداردهای فنی گذشته نیاز به زمان بیسشتری دارد. شاید حضور در لیگ برتر او را در نیل به این مقصود کمک کند.

بعد از حذف تاجیک، انتظار می رفت سجاد مردانی نایب قهرمان جهان از اعتبار تکواندو ایران دفاع کند. او اگرچه در دور نخست توانست حریفی از کاستاریکا را 3 بر یک شکست دهد، اما در گام دوم مقابل اندی ام بار تکواندوکار 30 ساله فرانسوی تن به شکست سنگین 10 بر4 داد. جالب اینکه در پرونده این فرانسوی هیچ مدالی معتبری دیده نمی شود!

در وزن80- کیلو گرم علیرضا نصرآزادانی در همان بازی اول به حسن نبیل اردنی باخت و حذف شد. احتمالاً او حالا کاملاً به این باور رسیده که فیزیک بدنی اش به این وزن نمی خورد و اگر می خواهد راه ورود به المپیک را طی کند باید در همان 68- کیلوگرم مبارزه کند.

در این همین وزن فرزاد عبداللهی نیز حضور داشت که با یک برد برابر ساحل عاج و یک باخت مقابل روسیه به کار خود سرانجام داد. عبداللهی هم در شرایطی در این مسابقات حضور یافته که چند صباحی از شیاپچانگ دور بوده است. در منچستر مشخص شد عبداللهی با تکواندوکاری که در جهانی 2011 بر سکوی اول ایستاد فاصله کهکشانی دارد!

در وزن 58- کیلو گرم میثم باقری در نمایشی ضعیف در پیکار مقابل بروکس دومینگ از انگلیس که بزرگترین افتخارش دو نشان نقره از مسابقات بین المللی بلژیک 2008 و جام آزاد صربستان 2013 است، با نتیجه 12 بر 3 مغلوب گردید و حذف شد.

هادی مستعان دیگر شرکت کننده این وزن با پیروزی برابر حریفانی از اندونزی، استرالیا و انگلیس به مصاف کیم تائه هون مرد طلایی وزن اول رقابتهای جهانی 2013 از کره جنوبی رفت و 11 بر 3 نتیجه را واگذار کرد و به عنوان سوم دست یافت.

محمد باقری معتمد نایب قهرمان المپیک نماینده کانادا 4 بر یک ، مولداوی را 2 بر صفر و تکواندوکار دیگری از کانادا 3 بر صفر شکست داد و در نیمه نهایی به حریف روسی خود 3 بر صفر باخت سوم شد تا 28 در راه رسیدن به ریو 2016 به نام خود ثبت کند.

در همین وزن بهنام اسبقی که 5 ماه پیش در فینال جهانی مکزیک 5 بر 4 کیم هون از کره جنوبی را شکست داده بود ، این بار او در منچستر پس از استراحت در مرحله نخست رودروی این کره ای قرار گرفت و 8 بر 3 صاحب پیروزی شد. وی در ادامه واسیلی نیکتین نفر سوم اروپا از روسیه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اسبقی 5 بر3 مقابل دنیسنکو از روسیه نتیجه را واگذار کرد و برنز گرفت.

نفرات برتر اوزان مختلف:

وزن 58- کیلوگرم:1-وی چن یانگ(چین تایپه) 2-کیم تائه هون(کره جنوبی) 3-ویلا والدز(مکزیک) و هادی مستعان ایران

وزن 68- کیلوگرم:1-آلکسی دنسینکو(روسیه) 2-ماکسیم پاتوین(کانادا)3- محمد باقری معتمد و بهنام اسبقی(ایران)

وزن 80- کیلوگرم:1-محمد لوتلو(انگلستان) 2-آلبرت گائن (روسیه) 3-یونس ساری(ترکیه) و آرون کوک(جزایرمن)

وزن 80+ کیلوگرم:1-مهاما چو(انگلستان) 2-فیلکس سزارو(برزیل) 3-اوبامه(گابن) و دونگ مین(کره جنوبی)

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 294

به "انگلستان و روسیه پیروز ترین تیم ها، بازگشت تایوان با مهماندوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلستان و روسیه پیروز ترین تیم ها، بازگشت تایوان با مهماندوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید