الکاظمی: اشتباهات گذشته درباره سیطره داعش برعراق تکرار نخواهد شد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، نخست وزیر عراق به مناسبت چهارمین سالروز آزادسازی موصل از چنگ گروه تروریستی داعش بیانیه ای صادر کرد.

الکاظمی: اشتباهات گذشته درباره سیطره داعش برعراق تکرار نخواهد شد

در این بیانیه آمده است: مردم عراق امروز چهارمین سالروز آزادسازی موصل را جشن می گیرند آن هم پس از حماسه ای قهرمانانه که تجسم ارتباط خون با خاک بود و تاکید نمود که وحدت عراق سوپاپ اطمینان آن است و همبستگی تمام طوایف عراقی ها راه حل شکوفایی، اعتلا و ثبات کشور است.

این بیانیه می افزاید: نبرد موصل تمام موازین قدرت در سطح محلی، منطقه ای و بین المللی را دگرگون کرد. باندهای تروریستی داعش سرزمین عراق را آلوده کردند و خوارج زمانه به ساکنان آن حمله نموده و جنایات وحشیانه مختلفی را علیه فرزندان آن مرتکب شدند. پایداری قهرمانانه تمام نیروهای امنیتی بر عقیده عشق به عراق و یکپارچگی آن و ایمان به اینکه جانفشانی پیشه شرافتمندان و میهن پرستی حقیقی حفظ وحدت عراق است، پایدار بود.

الکاظمی ادامه داد: با گذشت چهار سال از آزادسازی موصل دولت بر اهتمام شدید خود به عدم تکرار اشتباهات گذشته و پیامدهای خطرناک آنکه بهایش با خون داده شد و ایستادگی پایدار علیه تروریسم و پیگرد بقایای آن و خشکاندن منابعش تاکید می نماید و این امر به وسیله تقویت توانمندی های نیروهای امنیتی و ساماندهی تشکیلاتی آن طبق ملاحظات حرفه ای و طرح های نظامی کارشناسی شده و همکاری با دوستان و متحدان میسر است.

نخست وزیر عراق بعلاوه گفت که دولت عراق به پرونده آوارگان اهتمام ویژه ای دارد و برنامه ای را برای بازگشت تمام آوارگان به منطقه ها خود و تأمین شرایط مناسب برای این امر تدوین نموده است که این برنامه در کنار طرح های متعدد برای تقویت صلح داخلی و تحقق امنیت اجتماعی که تضمین کننده ثبات و زندگی شرافتمندانه برای اهالی منطقه های است که به علت وحشیگری باندهای تروریستی داعش درد و رنج زیادی متحمل شده اند، اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1245

به "الکاظمی: اشتباهات گذشته درباره سیطره داعش برعراق تکرار نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: اشتباهات گذشته درباره سیطره داعش برعراق تکرار نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید