اطلاعات ضد و نقیض آمریکایی ها از آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا

به گزارش مجله گرگانلند، کارشناس ارشد حوزه بیماری های عفونی در دولت آمریکا تئوری مطرح شده از سوی دونالد ترامپ و چند تن از حامیانش در خصوص این که منشا پخش کروناویروس در جهان از یک لابراتوار در چین بوده را مردود دانسته و گفت، تحقیقات علمی او را به این باور رسانده که منشا این ویروس خفاشها بوده اند و از این حیوانات به انسانها منتقل شده اند.

اطلاعات ضد و نقیض آمریکایی ها از آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا

به نقل از پلتیکو، دکتر آنتونی فائوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا که روابطش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از مشخص شدن اختلاف نظرهای میان آنها در حال متزلزل شدن است، اظهار کرد، تحقیقات علمی او را به این نتیجه رسانده که منشا کروناویروس خفاش ها بوده اند و این ویروس از این حیوانات به انسانها منتقل شده است.

اخیرا دونالد ترامپ ادعا کرد این ایده که ویروس کرونای جدید از یک لابراتوار در چین به بیرون درز کرده منطقی به نظر میرسد.

دکتر فائوچی خاطر نشان کرد: یک گروه از ویروس شناسان تکاملی خبره با بررسی توالی در خفاش ها در ضمنً تغییر و تحولات آنها به این نتیجه رسیدند جهش هایی که این ویروس داشته تا به نقطه فعلی رسیده کاملا مطابق با جهش یک گونه حیوانی به انسان است.

دونالد ترامپ در ادعایش در مورد احتمال درز ویروس کرونا از لابراتوری در شهر ووهان چین گفته بود: آنها از یک جور خفاش حرف می زنند اما این نوع خفاش در آن منطقه نبوده است و اصلا در بازار فروش گوشت حیوانات در آنجا فروخته نشده است. مکان این نوع خفاش 40 مایل با آنجا فاصله دارد. بنا بر این چیزهای عجیب زیادی اتفاق می افتد اما تحقیقات مفصلی نیز در دست انجام است و ما قرار است موضوع را بفهمیم.

تئوری درز ویروس از لابراتور شهر ووهان اعتبارش عمدتا از سوی کارشناسان رد شده و در حاشیه قرار داشت تا این که در روزهای اخیر به ویژه با اظهارنظرهای ترامپ این تئوری برجسته شده است.

منتقدان دونالد ترامپ او را متهم به سوءاستفاده از این تئوری به منظور تشدید حملاتش به چین و انحراف توجهات از مدیریتش در قبال بحران شیوع ویروس در آمریکا که بدترین شرایط را در جهان پیدا کرده، کرده اند.

همچنین گزارش شده که آژانسهای اطلاعاتی آمریکا نیز قرار است یافته های خود را در مورد منشا این بیماری در آینده نزدیک در اختیار کاخ سفید قرار دهند، هر چند که منابعی به پلتیکو گفتند که هیچ سند و مدرکی برای پشتیبانی از این تئوری به دست نیامده است.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز اخیرا اظهار کرد: ما می دانیم که اولین موارد مشاهده این ویروس در فاصله چند مایلی از انستیتوی ویروس شناسی ووهان اتفاق افتاده است. ما تاریخچه این تاسیسات را و این که یک سری تحقیقات ویروس سطح بالا در آنجا اجرا شده، میدانیم.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 481

به "اطلاعات ضد و نقیض آمریکایی ها از آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات ضد و نقیض آمریکایی ها از آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید