ویدئو کنفرانس سران گروه هفت روز پنجشنبه

به گزارش مجله گرگانلند، کاخ سفید گفت، دونالد ترامپ فردا پنجشنبه از طریق ویدیو کنفرانس رهبران گروه هفت را با هدف هماهنگی پاسخهای ملی به مساله شیوع کروناویروس ملاقات خواهد کرد.

ویدئو کنفرانس سران گروه هفت روز پنجشنبه

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که برای سال جاری میلادی به عنوان رئیس گروه هفت تعیین شده پیشتر برنامه ریزی کرده بود تا اجلاس سال جاری این گروه اقتصادی را ماه ژوئن در محل تفرجگاه کمپ دیوید در مریلند آمریکا برگزار کند اما بحران شیوع ویروس کرونا باعث شد که سال جاری دیدار سران گروه هفت به صورت مجازی برگزار شود.

کشورهای گروه هفت شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، کانادا، ژاپن و آلمان هستند و همگی این کشورها درگیری سختی با شیوع کروناویروس پیدا کرده اند.

جود دیر، سخنگوی کاخ سفید گفت، ترامپ با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه طی روز سه شنبه درباره برگزاری تله کنفرانسی دیدار سران گروه هفت و تلاشها برای شکست بحران شیوع کروناویروس و بازگشایی اقتصادهای جهان صحبت کرد.

اخیرا بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز که به خاطر وخامت حالش در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود حالش مساعد شده و از بیمارستان مرخص شده است.

دیر گفت: گروه هفت در ضمنً همکاری اعضایش با یکدیگر رویکردی با فراگیری تمامیت جامعه برای مقابله با بحران در حوزه های مختلف از جمله سلامت، دارایی، کمکهای انسانی و علم و تکنولوژی اتخاذ می کند.

دیدار مجازی روز پنجشنبه سران گروه هفت در ادامه ویدیوکنفرانس قبلی آنها در تاریخ 16 مارس برگزار شود، انجام می پذیرد. در آن تاریخ سران گروه هفت برای اولین بار با چنین فرمتی با یکدیگر دیدار کرده و عمدتا در خصوص موضوع شکست کروناویروس بحث و مذاکره کردند.

علاوه بر نشست این هفته، قرار است رهبران گروه هفت نشست دیگری نیز در ماه مه به هدف فراهم ساختن زمینه برگزاری ویدیوکنفرانس ماه ژوئن داشته باشند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 469

به "ویدئو کنفرانس سران گروه هفت روز پنجشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو کنفرانس سران گروه هفت روز پنجشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید