تلفات جهانی کرونا یک بیستم تلفات آمریکایی آنفلوآنزا

به گزارش مجله گرگانلند، فضاسازی دولت آمریکا علیه کشور هایی مانند چین و ایران به خاطر تلفات ویروس کرونا در حالی است که به اذعان ترامپ، سالانه 25 تا 65 هزار آمریکایی به خاطر آنفلوآنزا کشته شده اند.

تلفات جهانی کرونا یک بیستم تلفات آمریکایی آنفلوآنزا

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نشریه پزشکی آمریکایی هلتلاین در گزارشی درباره ویروس کرونا نوشت: چون در آمریکا 32 میلیون کارمند و کارگر امکان استفاده از مرخصی با حقوق را ندارند و اگر سر کار حاضر نشوند آن روز حقوق نمی گیرند، بسیاری حتی هنگام بیماری سر کار می فرایند و این موجب شیوع بیشتر کرونا خواهد شد. در سال 2009 هشت میلیون نفر با داشتن آنفلوآنزا خوکی سر کار هم می رفتند. به این ترتیب 7 میلیون نفر بیشتر در آمریکا مبتلا به آنفلوآنزا خوکی شدند.

79 درصد از کارکنان صنایع غذایی در آمریکا مرخصی با حقوق ندارند و این مسئله برای مشتریان این صنایع مشکل ایجاد می نماید.

یادآور می گردد ترامپ اخیرا اذعان کرد: می خواهم مطلبی را به شما بگویم که از شنیدن آن من شوکه شدم. من دیروز با دکتر فاچی (Fauci) صحبت می کردم و از شنیدن حرف های او بسیار شگفت زده شدم. فکر می کنم که بیشتر مردم از شنیدن آن متعجب شوند. بیماری آنفلوآنزا سالانه بین 25/000 تا 69/000 نفر را در کشور ما به کشتن می دهد.

طبق تخمین های رسمی سازمان دولتی مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها آمریکا، فصل شیوع آنفلوآنزا در این کشور (که آخرین دوره آن همین روز ها یعنی اواخر فوریه 2020 خاتمه می یابد، اما آمار آن هنوز منتشر نشده است) هر سال ده ها هزار قربانی فقط در خود آمریکا (نه در تمام جهان) می گیرد. آمار های اولیه این مرکز درباره فصل آنفلوآنزای سال گذشته نشان می دهد که در فصل شیوع این ویروس در اواخر سال 2018 و اوایل سال 2019 حدود 35/520/883 نفر (حداقل 31/323/881 نفر و حداکثر 44/995/961 نفر) به انواع آنفلوآنزا مبتلا شده اند. از این تعداد بیش از 5/16 میلیون نفر به پزشک مراجعه نموده و بیش از 490/000 نفر در بیمارستان بستری شده اند. از میان افرادی که فصل شیوع آنفلوآنزای سال قبل به یکی از انواع این ویروس مبتلا شدند، حدود 34/157 نفر جان خود را از دست دادند. با این وجود، اگر به دنبال وخیم ترین فصل شیوع آنفلوآنزا در آمریکا بین سال های 2010 تا 2019 (سال هایی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها آمار های خود درباره آن ها را منتشر نموده) هستید، باید یک سال عقب تر بروید.

بین اواخر سال 2017 تا اوایل سال 2018، حدود 45 میلیون آمریکایی به آنفلوآنزای فصلی مبتلا شدند. کمتر از نیمی از این تعداد یعنی حدود 21 میلیون نفر به پزشک مراجعه کردند و تخمین زده می گردد 810/000 نفر از این افراد در بیمارستان بستری شده باشند. آمار عجیب تر این که در میان افراد مبتلا به آنفلوآنزا در حد فاصل سال های 2017 و 2018 در آمریکا، حدود 61/000 نفر جان خود را از دست دادند؛ بنابراین شمار افرادی که طبق تخمین های کنونی فقط در فصل آنفلوآنزای 2017-2018 تنها در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس های خانواده آنفلوآنزا جان باختند، بیش از 22 برابر تعداد افرادی است که تا به امروز بر اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید در تمام جهان فوت نموده اند.

به گزارش مشرق یکی از واقعیت های غم انگیز درباره آمار های فوت بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در آمریکا، فوت ده ها کودک است. به عنوان مثال، تخمین های رسمی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها درباره فوت بچه ها بر اثر آنفلوآنزا برای فصل آنفلوآنزای 2018-2019 حدود 477 نفر. بعضی آمار های دیگر نشان می دهد ده ها میلیون آمریکایی توان مراجعه به مطب پزشک، خرید دارو های تجویزشده و عمل به توصیه های پزشکی را ندارند. یک نفر از هر چهار آمریکایی (25 درصد) حتی در صورت برخورداری از بیمه هم توان دریافت خدمات پزشکی را ندارد. چه بسا آمار بالای مرگ ومیر بر اثر آنفلوآنزا در آمریکا هم نتیجه وادار شدن آمریکایی ها به کنار آمدن با علائم بیماری شان به جای مراجعه به پزشک یا استفاده از خدمات درمانی باشد.

گزارش ها درباره فاجعه سوءمدیریت در آمریکا، تلفات 69 هزار نفری در این کشور در حالی است که برایان هوک نماینده آمریکا در امور ایران مدعی شده ایران در ستاد کرونا، سوءمدیریت داشته و آن ها به اندازه کافی با سازمان بهداشت جهانی همکاری ننموده اند؟!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 349

به "تلفات جهانی کرونا یک بیستم تلفات آمریکایی آنفلوآنزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات جهانی کرونا یک بیستم تلفات آمریکایی آنفلوآنزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید